Mijn vriend en ik willen waarschijnlijk in juli/augustus 2010 3 weken naar China. Mijn vraag was of dat we de volgende steden in die weken aan kunnen doen, kijkend naar de reistijd tussen de steden.
Het zijn:
Bejijng (begin en eindpunt)
Xian
Chengdu
Hongkong
Shanghai
En hoe is dan de beste (en de goedkoopste) manier om te reizen?
Heb al wel wat opgezocht, maar wil graag wat ervaringen horen van mensen die al een keer in China zijn geweest.
Alvast super thanks…
I agree, weet niet wat voor visum je wilt, maar ik neem aan het simpelste toeristenvisum van 30 dagen. Dat is een single entry, dus als je tussendoor naar Hong Kong gaat moet je voor je volgende stad weer een nieuw visum hebben (Hong Kong is namelijk niet Mainland China, maar een apart land (Speciale Administratieve Regio). Beter is dus Hong Kong als eindbestemming of begin te nemen. Ik ben ook in Hong Kong gestart en zal daar ook eindigen
Succes met de rondreis! China is toppie!
Bedankt voor jullie reactie!
Maar is het dan misschien een idee om HongKong over te slaan en daar een andere keer terug te komen?
Dan zouden we misschien ipv Hong Kong Guilin aan kunnen doen.
Is dat wel mogelijk?
Heb gekeken naar aparte tickets, maar dat is meteen een stuk duurder.
Hong Kong is zeker de moeite waard om te bezoeken, als je de kans hebt, zeker doen!
Guilin schijnt ook mooi te zijn, ga ik ook nog zeker bezoeken.
Guilin ligt gewoon in Mainland China, dus kun je zonder problemen met he visa heen.