China jul-aug 2007 Wie gaat er mee?!

Hi reiziger!

Ik wil komende zomer meer van China gaan zien!
Wie heeft er zin om mee te reizen? :paranoid:

Ik ben van plan 3-4 weken rond te reizen, bijvoorbeeld beginnen in Bejing en eindigend in Shanghai of Guangzhou.

Groetjes,

Bart

Hey Bart,

Leuk hoor, door China heen trekken (lijkt me)! Staat ook zeker op mijn lijstje om eens in mijn leven (misschien wel dit jaar) te gaan doen. Heb je alles al in kaart gebracht hoe je het wil gaan doen? Zou het leuk vinden om je reisplannen te horen,

Groetjes Renate

Dag Bart!!!

Lijkt me leuk!! En zeker zin…! Wil je niet langer wegblijven dan 3/4 weken??? :nod:

Wat is jouw idee??

Groetjes…

He Bart,

Wat grappig, ik dacht dus net hetzelfde. Ik klik op google en opeens kom ik op deze site terecht:smile:. Hoe serieus zijn je plannen?

Groetjes,
Marion

Hey!

Ik ga begin mei 7 weken door China reizen. Ik weet niet of je eerder weg kan? Ik ben zelf een gezellige meid van 23 jaar. Ik hoor wel van je!

Groetjes Mo.

Ennn>? Zijn jullie al op eiz geweest? Ik wl zelf ook naar china gaan, hebben jullie nog tips? Ik hoor het graag, want ik weet echt niet wat nou een must is om te zien!

Wanneer je naar China gaat, zul je echt keuzes moeten maken wat je wilt zien. Het land is zo inmens groot!

Zelf ben ik vanuit Vietnam de grens overgestoken naar de Yunnan provincie. Dali, Lijang, Zhongdian, de Tibetaanse tempels, bergen en natuur, dat was voor mij een hoogtepunt. Daarna ben ik via Chengdu (panda’s) en Xi’an (teracottaleger) naar Beijing gereisd. (Zie ook mijn site.)

Bedenk eerst goed wat je wilt zien en doen. Hou rekening met lange afstanden en reistijden. En met de drukte dit jaar ivm met de Olympische spelen, ik kan me voorstellen dat mn treinticket moeilijker te vinden zijn.

Haay Jenny, bedankt voor je reactie. Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen of ik wel moet gaan. Ik vind reizen echt gaaf, maar heb alleen ervaring door australie, en denk dat dat wel het makkelijkste land is om doorheen te reizen.
Verder wordt het mij veel kanten wordt het afgeraden om zonder een organisatie te gaan.
Maar ik wil gewoon niet met een georganiseerde reis daarnaartoe, en doe het liever zelf daar ter plekke. Heb zelf ook wel het gevoeld dat als ik daar ben, samen met die vriendin dat we het wel uit kunnen zoeken, maar heb verder ook niet echt een idee hoe het daar is.
We nemen nu ongeveer maar een maand, en hebben dan nu alleen ng de grote lijn gepland: shanghai, chengdu en Xian een week voor een stad / plaats en dan nog een weekje speling en dan door naar peking. waar we dus wel op tijd terug moeten zijn voor de vlucht ed. ALs het allemaal geod gaat hebben we dan twee weken in peking om daar te werken oor right to play(organisatie die kinder onderstent in achtergestelde landen (om het maar in het kort te beschrijven)

Lastig, want wel willeen allebi graag maar weten het nog allemaal nuet helemaal cker.

Gewoon doen! (Zeker als je met zijn tweetjes bent, je hebt dan altijd iemand om op terug te vallen mocht dat nodig zijn.)

Zelf is het reizen door China me voor 100% meegevallen. Af en toe had ik wel problemen uit te leggen waar ik heen wilde (het Chinese alfabet is ook niet alles), maar ik ben overal wel gekomen binnen de termijn die ik in gedachte had. Ja, een enkele keer viel er wel eens een bus uit en het is ook wel eens gebeurt dat ik terug moest naar het treinstation omdat ik in eerste instantie geen kaartjes voor de trein kon krijgen, maar dat mag verder geen naam hebben.

Sowieso, hard seats zijn eigenlijk bijna altijd wel te krijgen voor de trein (behalve met het Chinese nieuwjaar en rond de spelen wellicht), maar ik kan je aanraden proberen kaartjes voor een sleeper te krijgen. Die zijn wel wat duurder, maar dan kom je tenminste lekker uitgerust op de plek van bestemming aan. En 12-16 uur (of langer) op een houten bankje is echt geen pretje.

Veel succes met jullie voorbereidingen!

Hoi,
Treinkaartjes, je las het al, zijn soms lastig te krijgen en echt vriendelijk zijn baliemedewerkers niet. En achter staat een rij zich te irriteren en men probeert tussendoor geholpen te worden. Doorgaans is je verstaanbaar maken ook moeilijk, er spreken heel weinig mensen engels, ook niet op plekken als stations. Aan taalgisdsjes heb je niks vanwege de toonhoogtes die ook belangrijk zijn.
Aan een Chinees de weg vragen levert vaak op dat ze je de verkeerde kant op sturen. Ze willen je helpen en hun trots staat niet toe dat ze zeggen: ik weet het niet.
Ik zou liever vooraf plannen en al kaartjes regelen via China-on-line ofzo.
Als je gaat, veel plezier (en mijdt supertoeristische oorden als Lijang) en onderhandel over alles.