Reisgenoot China: sept '09

Hallo,

Ik vertrek in september naar Australie, maar wil graag een tussenstop maken in China. Het liefst zou ik 2 a 3 weken rond willen reizen, gewoon even in het kort een paar hoogtepunten van China zien.

Wie heeft zin om mee te gaan of gaat in die periode ook en vind het leuk om samen te reizen?

Let me know…

Groetjes
Nadine

Hi Nadine,

ik ben van 1 sept tot 4 sept in Beijing, daarna is het nog wat onzeker wat mijn plannen zijn. Maar misschien leuk om die dagen samen de 6000km lange Muur te bewandelen? :wink:

Hoi Nadine,

Ik ben mij op dit moment aan het orienteren voor een reis naar China (waarschijnlijk in september) Wat zijn je plannen?
Ik wil bijvoorbeeld graag met de trein.

Ik hoor je graag.

Gr. Wendy

He Jelmer,

1500 km per dag…appeltje eitje :wink: toch?!
Als ik zeker weet dat ik in Beijing ga beginnen en dus ook zo rond 1 a 2 sept daar ben laat ik het je weten!

Grtjes Nadine

piece of cake!!!

Laat maar weten wat je plannen zijn! Ik hoor het wel…

Groet,

Jelmer.

Dat is goed, ik hou je op de hoogte!

Wat ga je nog meer allemaal goed na je paar dagen in Bejing? Of weet je het echt nog niet?

Grtjes Nadine

Na Beijing wil ik eigenlijk in een streep door naar Lijiang met het vliegtuig. Vanaf daar met bus/trein naar Zhongdian,Dali,Yangshuo en terug naar Beiijing.

Ik heb zo’n 25 dagen maar wil niet haastend reizen dus ik twijfel nog steeds of bovenstaande allemaal niet wat teveel is.

Ik wil dolgraag het Karstgebergte zien dus ik wil zowiezo richting het zuidwesten.

Heb jij enig idee wat je wil doen?

Ik heb me nog niet heel erg ingelezen. Ik ben vooral bezig geweest met Australie, aangezien ik na China voor 10 maanden naar Australie ga. Nu dat allemaal is geregeld ga ik me eens verdiepen in China. Ik wil eigenlijk wel graag Shanghai zien, Xian, Hong Kong ect ect haha er is zoveel moois te zien en ik weet nog niet zoveel van alle andere mooie plaatjes af, dus dat ga ik de komende maanden maar eens bedenken.

Ga je na China weer naar huis of gaat de reis dan nog verder?

Hongkong is zeker een aanrader! Erg leuk en mooi daar, afgezien van de drukte. Die stad heeft alles!

En ja, China is zo immens groot! Je moet zeker keuzes maken en vooral omdat we beiden ongeveer evenveel tijd hebben in China. Je hebt nog wel even de tijd om e.e.a. te bedenken en dat geldt ook voor mezelf :slight_smile: Persoonlijk wil ik liever niet teveel in grote drukke steden doorbrengen.

Op dit forum vind je genoeg info iig !

Succes met je planning! En laat maar weten of ik alvast een Tsing Tsao moet bestellen ergens in Beijing :smiley:

Nee, mijn reis gaat dan gewoon weer naar NL. Jij hebt dan nog lekker 10!!! maand voor de boeg, doe je goed!

Voor winkelen moet je zeker in Hong Kong wezen. Vooral voor de bekende Europese modehuizen. Mijn gebruikersnaam staat trouwens voor BORN IN HK! De Nederlandse Vereniging in HK:
www.nedverhk.com Algemene toeristeninformatie: www.discoverhongkong.com
Het uitgaansleven: www.lankwaifong.com