Hola!
A.s September vertrek ik voor 10 maanden op wereldreis. De landen die ik ga bezoeken zijn: Guatemala, Costa Rica, Peru, Bolivia, Argentinië, Chili, Indonesië, Maleisië & Thailand.
De eerste 10 weken verblijf ik bij een gastgezin, voor de rest ben ik alleen, en verblijf ik voornamelijk in hostels.
Ik heb alleen geen idee wat ik allemaal mee moet nemen, behalve de standaarddingen (kleding, ehbo dingen, klamboe, moneybelt etc etc). Moet ik een slaapzak meenemen? Een tent? Een matje? Een kookset (zoja, wat dan precies?). Wat voor schoenen moet ik meenemen? Ik ben niet van plan om bergen te gaan beklimmen en allemaal grote trektochten te maken. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!
Floor
slaapzak: nee
tent: nee
matje: nee
kookset: al helemaal niet
heb je bij je gastgezin niet nodig en in hostels heb je vaak genoeg aan een lakenzak. Hooguit als je de zoutvlaktes gaat bezoeken een extra slaapzak huren en als je de inca trail gaat lopen, kun je het ook vantevoren huren
qua schoenen zou ik eens naar een outdoorzaak gaan. daar hebben ze gewoon wandelschoenen en trekkingschoenen en alles
ik heb laatst echte wandelschoenen gekocht en heb ze aangehad bij het winkelen: geen pijnlijke voetjes!! dus ze zijn echt niet alleen om een berg te beklimmen ofzo
verder zou ik een stel makkelijke wandelslippers meenemen en gewoon iets waar jij je lekker in voelt. het meeste wat je zou missen kunnen je daar ook gewoon kopen (of zoals gezegd huren!!)
hi
op mijn website staat onder voorbereidingen een meeneemlijst. misschien heb je daar wat aan.
Een slaapzak is een twijfelgeval. in principe heb je hem niet nodig wanneer je in gewone accomodatie slaapt. maar ik weet of je meerdaagse tourtjes wilt doen. meestal kan je ter plekke wel wat regelen maar soms niet.
wij hadden er 1 bij ons en hebben die ook wel gebruikt. toch ga ik de volgende reis hem niet meenemen…
als je er ruimte voor hebt zou je het kunnen overwegen.
goedee wandelschoenen/bergschoenen komen echt van pas. en geven toch gewoon heel veel steun bij het lopen. zodra je een jungle ingaat wil je dichte en stevige schoenen aan.
Teva’s geven voor gewone wandelingen heel veel steun maar zijn toch luchtig.
ja, ze zijn oerlelijk…maar je bent niet de enige die ermee loopt.
Vergis je niet in de afstanden die je per dag te voet aflegt!
en een paar slippers is ook altijd lekker
kookspullen hoef je niet mee te nemen maar een zakmes om eens een stukje fruit mee te lijf te gaan is wel fijn
groetjes rudi
www.bolletjeom.nl
Hoi,
Helemaal eens met Bloem! Ben net zelf terug uit Ecuador, ik was wel blij dat ik een slaapzak bij me had vanwege de bedbugs, maar een lakenzak had ik ook genoeg aan gehad.
Kleine dingen die je mee kunt nemen just in case is een klein metalen besteksetje en beker (niet een must), kleine slotjes voor je rugzak en een headlight (echt een must), veel gemakkelijker dan een gewone zaklamp.Ik zou wel een goed paar wandelschoenen meenemen, zijn gewoon erg gemakkelijk.
Op www.inpaklijst.nl kun je misschien nog wat goede tips op doen, er staat veel standaard op, maar soms vind je er toch nog wel iets nuttigs.
Groetjes en alvast een hele goede reis! Veel plezier :wereld:
Barbara
een kleine bestek iets wil ik de volgende keer zeker mee…
met je zakmes is het namelijk heel gesmeer om broodje op te smeren… ik had ineens zin in broodje chocopasta om gewoon even klaar te maken
maar ja had geen mes en ging dus niet door… plastic weggooi messen kan ik meestal in supermarkten niet vinden dus neem in vervolg gewoon zelf even mee 
Hoi, na alle tips hier ook nog mijn berichtje. Lakenzak is echt genoeg en neem een mok en besteksetje mee. Ik neem zelf ook altijd wat rietjes mee, kan je veilig een blikje of flesje opdrinken wat je bij een stalletje koopt wat misschien niet zo hygienisch is! Succes
Klamboe is echt niet nodig, waar het nodig is hangen ze meestal al, wel warme kleding, er zijn meer koude als warme gebieden in zuid amerika, Als je veel in chili en patagonie verblijft is een tentje met kookstel wel handig en goedkoop. slaapplekken in het zuiden zijn een stuk duurder. een tentje kun je ook nog ter plekke aanschaffen. voor 20-30 dollar kun je wel een tentje vinden, daarna verkoop je hem gewoon weer.
Het is wat sjouwwerk maar het heeft ons wel geld bespaart.
hoofdlampje is een must. evenals een muts. handschoenen zijn niet nodig.
Ik zou geen hoge bergschoenen meenemen maar wel een paar goede wandelschoenen die waterdicht zijn.
Lakenzak is ook handig. vooral voor de hygiene.
Koop niet te veel dure goretex troep. Alles kun je toch weggooien naar een paar maanden. Bij alle activiteiten krijg je toch een t-shirt.
Malariatabletten zijn ook niet nodig, de kans is vrij klein dat je krijgt, je word zieker van de tabletten en ze zijn duur.
Een spork is handig, dit is een lepel en vork ineen.
Extra pinpassen zijn ook een must. Een petje voor de sterke zon.
1 like