Wat moet je wel en niet zien in Nieuw-Zeeland?

Hoi hoi!

Ik ben een actieve meid die staat te trappelen haar 1ste reis naar Aus en N-Z te maken.

Natuurlik zou ik graag de allermooiste plekjes willen bezichtigen, maar… waar hebben jullie deze gevonden?

Zijn er ook plekjes waarvan je zegt: mwa dat vond ik achteraf minder de moeite waard?

Iemand bekend met de locaties v/d LotR?? Het Hobbitdorpje moet ergens nog staan geloof ik…

Andere tips over wat mee te nemen, waar te overnachten, et ceteraet cetera zijn móst welkom!!!

Bedankt!!!

Groetjes Batteke

He Batteke,

Wat gaaf dat je een reis maken gaat!
Ik zelf vertrek onze winter naar NZ voor mijn eerste keer. Veel tips heb ik daarom niet, maar wel deze: ga eens naar www.backpackersboard.co.nz.
Het is een forum over NZ, maar als je naar beneden scrollt, vind je ook een sectie voor Oz. Het heeft mij al veel geholpen met mijn voorbereidingen!

Groetjes en heeeeeel veel plezier! :lol:

Je zult absoluut genieten!

Zelf heb ik beide landen ook mogen bezoeken, NZ had duidelijk mijn voorkeur, neem voor dit land dus lekker de tijd. Als je het lef hebt zeker gaan skydiven bij Lake Taupo (mijn persoonlijke hoogtepunt) Verder is Wellington een leuke stad, ook het museum is daar de moeite waard (en gratis). Verder moet je vooral niet teveel plannen en de reis zijn beloop laten gaan, de mooiste ervaringen zie je namelijk niet aankomen op reis…

Zijn de musea in Wellington gratis?? Wauw!! :o
Dat wist ik nog niet!! Daar ga ik me dan zeker vermaken… B)

Originally posted by Cyriellie@19-08-2005, 09:49:25
** Zijn de musea in Wellington gratis?? Wauw!! :o
Dat wist ik nog niet!! Daar ga ik me dan zeker vermaken… B) **

Het grote nationale museum is gratis en erg leuk ook! Voor de andere musea zul je wel wat moeten betalen…

Hoi!

Ik ben in 2002 in nieuw zeeland en australie geweest: supertoffe tijd gehad!!!

5 weken Nieuw-zeeland is genoeg: langer kan natuurlijk ook, maar…neem de tijd in australie…afstanden zijn gigantisch groot vergeleken met NZ.

wat je absoluut niet moet missen in NZ is;

• Skydiven bij lake Taupo (centraal noorder eiland)
  • tongariro crossing lopen: erg leuk!(bij Taupo)
  • gletsjer beklimmen: franz josef glacier (zuider-eiland: westen)
  • Trip naar Mount cook: zuidereiland
  • Fjorden-trip bij Milford sound
  • trans alpine express
  • Abel tasman National park (noorden van zuider-eiland)
  • Kaikoura: walvissen kijken
  • trip bay of islands (noorden van noordereiland)

Eidenlijk is er teveel om op te noemen, maar dit zijn de do’s!!!
besteed meeer tijd op het zuidereiland dan op noorder-eiland. Je kunt makkelijk en goedkoop een auto huren. Kijk op www.acerentals.com

veel plezier!!! :slight_smile:

Super bedankt voor jullie reacties!!!

Maar ik begin ff te twijfelen: je visum voor Australie heeft toch verder geen betrekking op N-Z toch? Zo van: dat je in een jaar ook rekening met je bezoek in N-Z moet houden?

:unsure:

Van OZ weet ik dus weinig, maar ik weet wel dat NZ 2 soorten Visa kent.
Een Working Holiday Visa, deze krijg je maar 1 keer in je leven en hiermee mag je voor 1 jaar werken en leven in NZ en een touristenvisa: hiermee mag je voor 3 maand onbeperkt reizen in NZ. Even vanuit OZ overwippen naar NZ zou ik dus op de laatste doen, hoewel je wel moet kunnen bewijzen dat je terug kunt naar het land waar je vandaan komt (of met een bankafschrift waar voldoende geld op staat, of met een retourticket).
Ik weet niet of je je visum voor OZ voor een tijdje stop kunt zetten, daarvoor moet je even bij de OZ-kenners zijn… B)

Ligt er trouwens ook aan wat je precies bedoelt met “rekening houden met”?? Op welke punten bedoel je dit??

Bedankt allemaal, hier heb ik ook veel aan, aangezien ik over ongeveer een jaar van plan ben door Nieuw Zeeland rond te reizen. Thanks!

Hello,

Ik ben in AUS en NZ geweest en mijn voorkeur gaat uit naar NZ, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Voor info visum NZ:
For information on the Netherlands/New Zealand Working Holiday Scheme, please contact:
**New Zealand Immigration Service **
Carnegielaan 10 ****
2517 KH The Hague
E-Mail:
[EMAIL=“NZemb@xs4all.nl”]NZemb@xs4all.nl

http://www.ddh.nl/int/overheid/ambass/nieuw_ze.html

Voor info visum aus:
http://www.australian-embassy.nl/

Wat ik zou doen is voor allebij de landen working holiday visa’s aanvragen, een goedkoop vliegticket (open retour) naar of NZ of AUS boeken en gewoon gaan. Begin je bv. in AUS. dan kun je daar weer een retour ticket NZ aanschaffen.

Ik heb even mijn NZ visum bekeken en daar staat de datum 14/10/2003 op dat ik hem verkregen heb en daarnaast staat: must not arrive after 14/10/2004. Dus dat betekend (denk ik) dat je binnen 1 jaar na aanvraag het land binnen moet komen en vanaf binnenkomst is je visum 1 jaar geldig.

Wel weet ik dat je zo vaak in en uit het land kunt reizen als je zelf wil binnen de geldigheid van je visum. Als je maar aan kunt tonen dat je een of open ticket of retour ticket hebt.
Zelf ben ik met een enkele ticket naar NZ gevlogen en heb geen problemen ondervonden. Lucky Bastard.

Ok ik wens jou en iedereen die hetzelfde wil doen veel reis plezier.

vriendelijke groet Harry

Hey ik ben in 2004 in NZ geweest en het was echt super
Milford sound is zeker een aanrader en wat ik ook een erg leuke stad vond was queenstown daar kan je echt heel veel doen zoals fly by wire echt super tof vliegen aan een kabel kun je ook op internet opzoeken dan kan je kijken wat het precies is.
Ook zwemmen met dolfijnen is een super ervaring maar dat kan je overal wel doen.In ieder geval nog veel succes met je reis
Miranda

Echte leuke plaatsen waar je minder van hoort vindt ik Raglan in het noordereiland, daar zit een hostel midden in het bos, prachtige omgeving vlakbij de zee, echt surfers paradise. En Wanaka, dicht bij Queenstown, maar veel relaxer als je niet zo van dat commerciele houdt. Verder was mij verteld dat het hobbit dorp niet veel meer voorstelt en je niet echt veel kunt zien. Je kunt wel in Queenstown zo’n dagtrip maken waar je naar opnameplaatsen gaat, maarja veel herkennen zul je toch niet lijkt me.