Mijn beste vriendin en ik willen in juli een rondreis maken door Nieuw-Zeeland. Heeft iemand tips over welk deel van NZ dan het beste is om te bezoeken aangezien het tegen die tijd winter is. En wat zijn de must do’s in dat gebied.
Oh en heeft iemand een goede site’s voor relatief ‘goedkope’ vliegtickets. Ik bevind me momenteel in Australië en vlieg waarschijnlijk met Virgin of Jetstar, maar mijn vriendin komt vanuit Nederland overgevlogen.
Alvast bedankt allemaal,
Groetjes,
Janneke
Hier een leuke lijst samengesteld door de Kiwi’s zelf, 101 must do’s for kiwi’s: http://www.aatravel.co.nz/101/
Deze lijst hebben wij ook gevolgd (niet alles helaas).
Een goede site voor vliegtickets is wellicht tix.nl of expedia.com. Maar vaak kan je rechtstreeks bij de vliegmaatschappij goede aanbiedingen krijgen wanneer je je inschrijft op hun nieuwsbrief.
Beste deel van NZ kan ik je helaas niet zeggen.
Veel plezier met voorbereiden.
Wij gaan ook in juli naar Nieuw-Zeeland. Wij gaan proberen zo veel mogelijk te zien, dus we gaan ons niet beperken tot 1 gebied. Wij vertrekken in Christchurch en eindigen in Auckland. Ik kijk wel het meest uit naar het Zuidereiland (ook al zal het daar het koudst zijn) en dan vooral Fiordland, de Alpen en Abel Tasman NP.
Sabbie81 bedankt voor de lijst met must do’s van de kiwi’s. Daar gaan we vast en zeker iets aan hebben.
Aviator hebben jullie een camper of iets gehuurd? Zo ja waar? Wij zijn helaas tegen die tijd net geen 21 en moeten dus flink betalen. Heb een aantal bedrijven al e-mails gestuurd met een aanvraag en meer uitleg over het betalen van borgsommen en afkopen van eigen risiso. Hier heb ik namelijk geen ervaring mee, haha!
De meerderheid van ons is dan net 21, dat scheelt natuurlijk.
Wij hebben nog niets geboekt, maar gaan dat wel zo snel mogelijk doen. We zijn van plan een camper te huren bij Apollo campers.
Ik zou er toch mee oppassen, met het afkopen van eigen risico, ook al heb ik er ook geen ervaring mee. Maar moest er iets gebeuren - en dat kan altijd - dan kan je serieus in de problemen komen te zitten.
@Aviator: Ja, dat afkopen van eigen risico vind ik ook niet echt super klinken. Het is alleen zo duur om ‘even’ 3000 dollar weg te leggen als borg. Heb wel op internet gelezen dat er een hoop bedrijven zijn die het geld niet van je rekening afhalen, maar alleen willen dat je er garant voor staat. Vandaar zoek ik het nu gewoon even uit. Deze site heeft ook voor leuke prijzen campers e.d. te huur: http://www.discovery-motorhomes.co.nz/ … Misschien iets voor jullie? Samen met een vriend hebben we hier een jucy crib gehuurd voor een roadtrip in Australië komende maart.
Oh en waar boeken jullie de tickets? 
Ja die prijzen vallen ook goed mee, al komt het ons toch net iets goedkoper uit bij Apollo campers. Alleszins bedankt voor de link.
Waar we onze tickets boeken? Wel, waar ze het goedkoopst zijn, we houden nu sites als ebookers in het oog. Ook Korean Air was vrij voordelig heb ik gezien.
P.s.: Ben je op Working Holiday in Australië?
Korean Air is inderdaad ook de goedkoopste die ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Weten pas half februari of mijn vriendin ook daadwerkelijk over kan komen. Hoop het wel, anders moet ik op zoek naar andere reisgenoten, haha!
No worries. Ik zal Apollo campers nog eens checken dan. Gewoon hun site neem ik aan?
Ja, klopt. Voor een jaar. Ik vlieg eind juli weer terug naar Nederland en aangezien Nieuw-Zeeland nu toch zo dichtbij is, wil ik dat ook maar al te graag zien!
Ja, inderdaad.
Dat kan ik goed begrijpen. Ik zou ook graag een WHP doen als ik gedaan heb met studeren. Een combinatie van Australië en Nieuw-Zeeland zou ik dan graag doen. En, wat vind je ervan tot nu toe?
Ik heb je een privé bericht gestuurd. Is misschien iets makkelijker