Onderstaande privérondreis hebben wij (4 volwassen pers.) geboekt en hebben er heel veel zin in. De eerste 2 dagen op Bali gaan we eerst lekker luieren en al het moois wat we op Java hebben gezien verwerken. En dan nog 7 volle dagen om Bali te verkennen. Een bezoek aan Tanah lot en Ubud staan al op ons lijstje. Alle andere ideeën zijn meer dan welkom.
U ziet de hoofdstad Jakarta en wandelt over de rand van de 2 mooiste kraters van Java. Per trein reist u van het koele Bandung naar het charmante Yogyakarta met de beroemde Borobudur en Prambanan tempels. Plantages kenmerken Oost-Java, vanwaar u oversteekt naar het betoverende Bali voor 9 dagen uitrusten aan een heerlijk strand! Inbegrepen highlights
Koloniaal Jakarta
Bogor: botanische tuinen
Bandung en omgeving
Yogyakarta
Borobudur & Prambanan
Bromo vulkaan
Strandverblijf Sanur Beach overnachtingen:
1 x Jakarta
2 x Bandung
2 x Yogyakarta
2 x Malang
1 x Kalibaru
5 x Sanur + 5 extra dagen
Volgens mij heb ik deze vraag al 50 keer beantwoord, misschien kun je de zoekfunctie van dit forum eens gebruiken? Op mijn website staan ook veel tips.
Iedereen heeft verschillende ideeen over ze`wat ze moeten zien op Bali. Het is aan jullie of je voor een langere tijd in een auto willen zitten ja of nee.
Zelf vind ik de rijst velden rond Ubud mooi, de vulcaan Gunung Agung, het eiland Pulau Menjangan voor duiken, Candidasa (eten bij hermans), voor shoppen semiyak (borrelen bij manneke pis), daarnaast zijn er de tempels over heel bali zoals Tanah lot, elephant cave etc.
:chin:Even voor de duidelijkheid, niemand is verplicht om vragen te beantwoorden. Wellicht zijn er ook mensen zoals ik die voor het eerst met Bali hebben mogen/of gaan kennismaken en die misschien wat nieuwe ideetjes kunnen opperen. Oceans5, Wij verblijven in Sanur en het lijkt mij wijs om met taxi naar Ubud te gaan en van daaruit met de fiets Ubud en omgeving te verkennen, is dit mogelijk?
Vriendelijke groet,
Wilbra
Nee niemand is verplicht vragen te beantwoorden. Maar deze vraag is recentelijk al tig maal beantwoord en daarom sluit ik bij Jenny aan : zoekfunctie van het forum ,en dat is niet naar bedoeld, maar je vind er wellicht meer info, wij kunnen ook wel wat vergeten als we iedere dag dezelfde vraag beantwoorden. In Sanur op de hoek van de Bypass tegenover Mc. Donalds heb je de shuttle bus naar Ubud, en andere plaatsen natuurlijk ook.
Het is natuurlijk zo dat nieuwkomers vragen stellen die al zo vaak beantwoord zijn door wereldwijzerleden die al jaren lid van dit forum zijn.
Misschien is het verwijzen naar de zoekfunctie, met een link, de oplossing…:chin:
Besteed de laatste dagen Bali aan een rondreis. Overnacht in verschillende plaatsen en verken het minder toeristisch Bali. Of… neem de boot voor een paar dagen naar de Gili eilanden in Lombok