Wat beslist doen op Bali

Hoi. Nog 40 dagen en dan gaan wij een kleine rondreis maken op Bali. We gaan naar Sanur Legian en Ubud. Wat moeten we beslist doen of bezoeken om onze reis onvergetelijk te maken. Graag advies en tips!

Hoi Monique,

Ik zou zeker een tempeltour doen, de vulkaan Gunung Agung vulkaan bezoeken/beklimmen (je kan ook de Batur vulkaan beklimmen). Verder lekker veel wandelen of een fiets/ scooter huren om de omgeving van Ubud te verkennen. Vanuit Sanur kun je met de boot een dag naar het eiland Nusa Lembongan gaan.

Fijne reis,
Evy

Huur op Sanur een fiets, rij de boulevard af tot aan het verlaten pretpark. Spookachtig mooi om te bezoeken.

Ik zou zeker gaan raften, een geweldige ervaring in schitterende natuur.
En lekker eten in een goede warung, vraag een local uit je hotel voor tips.

Ga eens naar het westen is erg mooi en ongerept! En natuurlijk bij ubud prachtig fietsen en door de rijstvelden wandelen.
In sanur keer heerlijk eten op de avondmarkt. De heilige bronnen bij ubud vind ik ook erg indrukwekkend.
Wat moet je niet doen niets het is er geweldig.

Sanur is een leuke badplaats om te beginnen, het heeft nog echt een Balinese sfeer, vooral richting de haven (pantai Sanur).
Het dorp Sanur zelf is niet interessant, biedt weinig, de hoofdstraat (alleen handel, vele winkelketens,restaurants en bars) is ook druk, maar in mindere mate dan in Kuta, ook de omgeving leent zich niet voor fietsen en wandelen, vanwege het drukke verkeer en de vele bedrijven die er gevestigd zijn in de directe omgeving. Maar je kunt van hieruit wel leuke dagtochten maken bijv. naar Uluwatu, Tanah Lot tempel, Garuda Wisnu Park.
Hou je minder van de toeristen attracties, ga dan naar de hoofdstad Denpasar **
Het is echt een typische Balinese stad, ligt heel dicht bij Sanur, Interessante plekken zijn bijv. Taman Puputan, vele Balinezen komen naar dit plein/park, picknicken en vermaak, je moet hier zijn vlak voor zonsondergang, dan is het heel gezellig. Een ander mooi park in Denpasar is Taman Renon, maar ook hier moet je zijn ’s morgens heel vroeg of ’s avonds rond zonsondergang. s’Morgens zie je er veel joggers en op verschillende plekken vind je groepjes mensen die yoga aan het beoefenen zijn, waar je gewoon kunt aansluiten, ‘s morgens tussen 6 en 8 uur is het er heel erg druk, daarna is het park nagenoeg leeg. Zondagmorgen om half 10 wordt op het enorme veld gymnastiek gegeven aan iedereen die wil meedoen, het is er dan zeer druk van de mensen, van jong tot oud.
Midden in het park staat het
oorlogsmonument** (tempel), niet bekend bij toeristen, maar bijzonder indrukwekkend, ga naar binnen en klim geheel naar boven en je hebt een prachtig uitzicht over de stad Denpasar. Binnen het museum vind je nog veel terug van de overheersing door de Nederlanders
Verder is het bezoeken van de Pasar Badung echt de moeite waard, hier komt en koopt de lokale bevolking, echt zien!!! Jammer dat vele handelaren je buiten al opwachten om je naar hun kraampje te brengen.
Verder is Ubud een must. Ondanks dat het zeer toeristisch is en commercieel, is het toch een ideale verblijfplaats op Bali. Er is heel veel te doen en te beleven. En buiten Ubud vind je prachtige rijstvelden en hele mooie desa’s. Je kunt hier best lang verblijven zonder je te vervelen, jammer dat het zo commercieel aan het worden is. Huur hier een fiets of eventueel een brommertje.
Op de site van “Actief in de Tropen” vind je ook veel fiets- en wandelroutes, die je vanuit Ubud kunt maken, ze zijn allemaal gratis te downloaden.
Maar als je echt de oorspronkelijke cultuur wilt zien, geen toerisme en het leven van de local wilt meemaken, dan moet je eigenlijk naar het eilandje Nusa Penida. Vast nooit van gehoord!!! Ligt vlak bij Bali, is eigenlijk een provincie van Bali.
Als ik in Indonesië ga ik hier altijd enkele dagen naar toe. Surf maar eens naar actiefindetropen.nl - This website is for sale! - actiefindetropen Resources and Information.
Succes met de voorbereiding
Hans