Ik zit erover te denken om in het najaar (okt-nov) Bali te bezoeken. Ik wil hier ruim 2 weken voor uittrekken.
Snorkelen doe ik heel graag en ik kan dan ook niet wachten om de prachtige onderwaterwereld van Bali te gaan ontdekken. Daarnaast vind ik het ook leuk om een paar dagen wat op pad te zijn (hiken, fietsen, culturele plaatsen bezoeken). Een combinatie dus van snorkelen, sightseeing en zwemmen/zonnen.
Nu heb ik mij een beetje ingelezen over de verschillende plaatsen en ben ik van plan om de volgende plekken te bezoeken:
Sanur;
Ubud;
Nusa Lembangan.
Lovina spreekt mij niet zo aan. Het enige wat mij wel heel erg leuk lijkt in het noorden is Pemuteran en van daaruit dan ook snorkelen op Menjagan.
Dit is echter nogal uit de richting van de rest van de plaatsen. Mijn vraag is dan ook: is het het waard om hiervoor helemaal naar het noorden te rijden? Of is deze plaats vergelijkbaar met Nusa Lembangan?
Hoi Jasmijn Ik heb in okt. een soort gelijke reis gemaakt Ben in Ubud begonnen daarna naar Nusa Lembongan en afsluiten in Sanur. In Nusa Lembongan is het geweldig om te gaan zwemmen met Manta’s en de onderwaterwereld te zien Ook ik had graag naar Pemuteran en Menjagan gegaan maar is er niet van gekomen omdat ik al zo genoot van het zijn op de plekken waar ik was Ik heb overal een fiets gehuurd en dat was heerlijk en kost weinig Om naar het noorden te gaan is het fijn om met andere reizigers die je ontmoet een taxi te delen en meer te gaan zien onderweg daar de Kura Kura bus en de Perama bus er niet komt
Ik overweeg om in sept/ okt terug te gaan en dit te gaan doen
Bedankt voor je reactie. Ik zou inderdaad heeeeel graag manta’s zien. Wat vond je verder van Nusa Lebongan? Reisde je ook alleen?
Wat heb jij in/rond Ubud gedaan?
Ja, ik lees geweldige dingen over Menjagan, maar het is zo uit de richting. Dilemma!
Hoi Jasmijn Ik reisde alleen en ben één week in Ubud gebleven en gefietst tussen de rijstvelden en genoten van het vele offeren wat er orde van de dag is. Apenbos was mooi qua natuur en ook kun je prachtig wandelen waarneer je vanaf de mainroad naar de brug loopt en dan het wandelpad neemt
ik sliep in een bslinese bungelow €14,00 per nacht(kan ook goedkoper) Bambu Bali je loopt zo het centrum in en de tuin uit loop je in de rijstvelden maarxer zijn zoveel mooie plekke. Centrum leukaar stikke druk met scootertjes. Nusa Lembognan vond ik echt geweldig Authentiek, overzichtelijk en mooi Ook hier zo fijn gefietst ook naar Nusa Cennang waar helaas de brug instorte maar er is vast al een nieuwe Zwemmen met Manta’s moet je zeker doen en deconderwaterwereld is prachtig. Sanur is wel leuk maar vond ik wel groot en druk en véél strant. Ik sliep daar in Rumbah Sambah Een paradijsje met prachtige kamers maar ik sliepver in een compartiment voor €7,00
Klinkt alsof je een onwijs mooie vakantie hebt gehad. Bedankt voor het delen van je ervaringen. Sanur lijkt me ook niet het meest bijzondere van Bali, maar ik denk na een lange vliegreis wel even fijn om op korte afstand even te kunnen bijkomen aan het strand.
EDIT: hoe vond je het qua veiligheid in Bali als alleenreizende vrouw?
Wij zijn afgelopen zomer geweest en hebben de volgende route gedaan ubud-amed-nusa penida- lembongan- changgu
In amed is het mooi snorkelen. In nusa penida en lembongan hebben we gedoken. Vooral de baai voor nusa penida vond ik erg mooi. Ik ben de naam even kwijt, maar daar ligt ook een groot ponton waar veel dagjesmensen van lembongan of sanur heengaan om te snorkelen en watersporten.
Lembongan zelf is erg mooi. Lekker met een scooter rondtouren. Het eiland nusa penida vond ik zelf nog mooier. Nauwelijks toerisme, erg basic, veel natuur en supermooie stranden. Omdat er nauwelijks toerisme is, zijn er ook weinig voorzieningen zoals luxe restaurants etc. Alles is gericht op de eigen inwoners en niet op de toerist.