Bali ontdekken in juli 2013

Hallo,

Wij gaan waarschijnlijk van 6 tot 20 juli eerstkomende op reis naar Bali. Heeft er iemand een interessante reisroute om Bali te verkennen?

Groeten,

Dirk en Liesbeth

Wij gaan in augustus 2013. Onze route is :
3N Benoa
3N Ubud
2N Lovina
2N Ketapang (Java)
2N Pemuteran
3N Tuban
Wij reizen met een kind van 12 , vandaar de drukkere centra ah begin en einde van de trip (watersport, winkeltjes , animatie voor hem). Ik had graag nog 2N Amed tussen Benoa en Ubud of tussen Ubus en Lovina ingelast.

Heel leuk dat jullie naar bali gaan maar zelf zal je merken is het erg kort. 14 dagen.
Route niet specifiek maar wel leuke dingen .
Ik persoonlijk vind sanur leuker dan is amed natuurlijk mooi en leuke hotelletjes candi dasa daarna en door naar lovina.
Kun je per boot dolfijnen spotten vandaar uit naar pemuteran daar naar menjaganisland voor een mooie snorkeltocht.
Dan via het westen terug of via de vulkaan.
Ik adviseer niet om ook nog java aan te doen is het te kort dag voor. Mocht je langer gaan is natuurlijk een aanrader naar lombok te gaan sengigi en vandaaruit met de boot naar de gilli`s je ziet er is genoeg.
vr groeten Yolanda

Een uitstapje naar Java kan ik je zeker aanraden. Je zou kunnen overwegen om naar Yogyakarta op Midden Java te vliegen om bijv. de Borobudur en Prambanan te bezoeken. Ook ligt vlakbij Yogyakarta de Merapi vulkaan. De Merapi is ook spectaculair; het is een van de meest actieve vulkanen ter wereld. Je kan een tour maken en ook zien hoeveel natuurgeweld er bij de laatste uitbarsting is vrijgekomen.
Maar 2 dagen is wel erg kort. Ik zou voor bijv. een uitstapje naar Yogyakarta (per vliegtuig) toch minimaal 3 dagen inplannen. Vluchten van Denpasar naar Yogyakarta zijn niet duur. Je zou eventueel nog kunnen overwegen om heen naar Bali te vliegen en terug vanaf Java. Yogyakarta en Solo hebben allebei een internationaal vliegveld. Maar zoals Yolanda ook al opmerkt; 14 dagen is best kort. Ik neem aan dat je vanuit Ketapang naar de Ijen vulkaan zou willen gaan?

Java is geweldig, maar aangezien je naar twee weken hebt en midden tijdens de ramadan reist (bussen, treinen en vliegtuigen zitten dan overvol) zou ik gewoon op Bali blijven.

De route die je pakt maakt weinig uit, zo groot is het eiland niet. Ik zou me beperken tot maximaal 4 adressen, dat geeft rust. Je zou kunnen kiezen voor Ubud, Lovina, iets in het oosten (bv Amed, Padangbai of Candidesa) en iets in het zuiden (bv Kuta, Legian of Sanur).

Idul Fitri (het einde van de Ramadan) valt dit jaar op 8 en 9 augustus dus als je wat later in augustus naar Indonesie reist, zal je er weinig tot niets van merken. Idul Fitri zijn officiele feestdagen. Dus veel mensen zijn vrij en gaan dan een paar dagen op familiebezoek of gaan even een paar dagen op vakantie met de hele familie (met name de rijken). Het is bijzonder om Idul Fitri mee te maken; het lijkt een beetje op wat wij met Kerstmis doen; veel eten met familie en elkaar kleine kadootjes geven. Iedereen is op zijn/haar best gekleed. Ook buren, vrienden en kennisen komen langs om elkaar even de hand te schudden, wat hapjes te eten en te drinken en elkaar het beste te wensen.

Het zal vooral in het Zuiden eo erg druk zijn ivm met de Ramadan.
Een reisroute die interessant is, is voor eenieder anders, waar houden jullie van -Cultuur-Duiken-Wandelen -Klimmen (bergen)
Ga gewoon als je aankomt zover mogelijk van het Zuiden weg want daar betaalje voor alles de hoofdprijs- richting Noorden =dorpjes rond Lovina
of naar het Oosten waar ik woon, wij hebben (nog) geen last van die vreselijke drukte en het is hier nog authentiek ,Candidasa is centraal en je kan de prachtige Oostkust verkennen per auto (met driver) of motor de Vulkaan Agung ligt hier enje hebt maar 14 dagen waarvan je er 2 moet afhalen voor hrt acclimatiseren.

Suc6 Paulana

Kijk eens op de site: www.actiefindetropen.nl Hier vind je vele fiets- en wandelroutes en veel achtergrondinformatie, zonder commerciële bedoelingen.