Begin maart 2008 moet ik voor mijn werk naar een congres in Kaapstad, en wil hier graag aansluitend nog 10 a 11 dagen (langer kan helaas niet) aan vast plakken, voor vakantie.
Daarom dit verzoek, want hoor graag advies voor wat betreft de ‘must see’s’ in die regio.
Ik zal waarschijnlijk een auto of motor gaan huren.
Kaapstad is echt een te gekke stad! Ik ben best een beetje jaloers dat ik zelf niet kan
Als je een geinteresseerd bent in de historie van Zuid Afrika is Robben eiland een must. Er zijn ook mogelijkheden om een ‘township-tour’ te doen. Dat is echt wel vrij heftig, maar geeft je wel de mogelijkheid om een kijkje te nemen in het leven van de arme Zuid Afrikaan. Neem van mij aan: dat vergeet je niet snel!
In de buurt van Kaapstad ligt Boulders. Daar kun je pinguins zien up close and personal.
Kaapstad heeft ook een prachtige botanische tuin. Vergeet Cape Point en Kaap de Goede Hoop niet.
En inderdaad een tour door de wijnlanden rondom Franschhoek, Stellenbosch en Constantia zijn echt heel leuk.
op vrijdagavond naar mama africa, niet om te eten maar dan speelt abakhaya, een marimba band. ze komen uit gugeletu een township buiten capetown. Dat wordt zeker een groot feest. En mama africa is tevens een leuke tent. (ff googelen)Waterfront is best aardig maar doet een beetje aan euro disney denken. Het is eigenlijk niets anders dan een big shopping mall. savonds kan het leuk zijn om er nog uit te gaan. Dan the place to be, net over de berg capetown centrum uit, Campsbay, mooi strand met ondergaande zon, en lekkere restaurantjes.
jammer dat de walvisjes net weg zijn, maar de hele kustlijn is natuurlijk leuk om te bekijken, welliswaar een beetje hetzelfde. voor de afwisseling zou je naar springbok kunnen rijden. dit kan makkelijk in een dag, het is wel net ff wat andere omgeving. onderweg verscheidene natuurgebieden. er is zo ontzettend veel te zien. Ik zou je zeker aanraden om een townshiptour te doen naar de capeflats. En probeer er dan een te kiezen waarin je wel een keer de auto uit mag. ik heb een paar keer een aantal maanden in een van de townships gewoond. en ik vind zeker dat je zuid afrika niet ervaren hebt zonder je een beeld van deze buurten te hebben gevormd. Ik ben jaloers op je, ook al is het maar 10o dagen, dan nog! geniet ervan!
Hey,
Ik las dat je in maart in Kaapstad zit en dat na je congres nog wat wilt rondkijken.
Ik ben van plan om daar in maart voor 3 tot 4 weken een taalcursus voor volwassenen te gaan volgen. Naast met mijn hoofd in de boeken zitten, wil ik ook eea zien natuurlijk! Misschien leuk om een keer samen iets te gaan bekijken?
Groetjes Suzan