10 dagen Kaapstad en omgeving

Beste mensen,

Volgende week vrijdag zal ik aankomen in Kaapstad om vervolgens in Stellenbosch een half jaar te studeren. Echter, beginnen mijn colleges pas de 13de van juli. En heb ik dus ruim tien vrije dagen om iets te ondernemen. Zowel in mijn eentje als in een groep is prima, als het maar iets actiefs:)

Hebben jullie suggesties?
Alvast bedankt!

Hallo Yoah.

Je zou kunnen overwegen om lekker een paar dagen naar het Garden Route National Park te gaan. Vooral in en rond Wilderness en Tsitsikamma is erg veel te doen zoals bungee jumpen, raften, canopy tours, surfen, paragliden, etc.

Groeten Remco.

Ga naar Gansbaai, duiken met witte haaien en naar bultruggen kijken. Juli is de beste tijd om dat te doen.

je kunt eerst in Kaapstad wat rond kijken. Boulders beach met de pinguins ook het park Kaap de goede hoop is mooi om te bezoeken.
Verder is Hermanus/Gansbaai met de walvissen en haaien mooi. Ook is het Tsitsikamma park orachtig. Hier vind je avontuur en rust. Kun je lekker wandelen.

Veel plezier en succes met je studie.
Marian
www.suidafrikareise.nl

Je kunt een township tour maken:
Er zijn rondleidingen beschikbaar in Langa, Gugulethu, Khayelitsha, Kayamandi, en Lwandle. Iedere rondleiding heeft een eigen thema en is een unieke ervaring.
Het is mogelijk om een bus, fiets- of wandelroutes te maken, met lokale gidsen die zelf in deze wijken wonen en dus alles weten.
Deze wijken geven een goed beeld van het leven in de ontwikkelingslanden. Hier kan je mensen ontmoeten, samen eten en drinken in de lokale kroeg en kom je op plaatsen met historische betekenis. Cape Town Tourism wil met deze tours de lokale bevolking ondersteunen op een respectvolle wijze. De townships zijn een kleurrijke ervaring tijdens een verblijf in Kaapstad.

Als je op safari wilt is het Aquila Private Game Reserve een aanrader! Op ongeveer 2.5 uur van Kaapstad.

Veel plezier!