Middagje Kaapstad

Beste forum-lezers,

Van 10 augustus t/m 2 september ga ik met een groepsreis van de Victory Falls naar Kaapstad reizen. Als ik de reisbeschrijving goed lees heb ik iets meer dan een middag vrije tijd in Kaapstad zelf (van te voren wordt Boulders Beach en Kaap de Goede Hoop al bezocht).

Nu vraag ik me af wat ik die middag het beste kan doen. Ik wil namelijk wel wat van de stad zien! Wat zijn dus de échte must-sees van Kaapstad? (ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kwam niet echt met een duidelijke uitslag :S)

Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Penny

waterfront
robben islands

is absoluut een must to see.

Thanks! Een township tour lijkt me ook wel interressant. Heb al flink gegoogled en ga komende week nog wat meer opzoeken. Er is in ieder geval genoeg te beleven.

Het zou ook kunnen dat ik 1,5 dag heb, ligt er echt aan hoe laat we terug vliegen de volgende dag.

Groetjes,
Penny

dan hoop ik dat je 1,5 dagen hebt (of meer) inderdaad want kaapstad heeft echt heel veel te bieden…

Hoi Penny,

Men raad wel aan om al een ticket online te boeken voor Robbeneiland.

Ik ga dezelfde reis maken maar dan van Kaapstad naar Vicfalls. Ga je met Discovery/Intrepid ?
Als je gaat is het winter en kan het erg koud zijn 's nachts. Ik neem aan dat je ook gaat kamperen
Ik vertrek 12 september.

Groetjes Jantien

Hoi Jantien,

Wij gaan met Djoser en vertrekken 10 augustus. Komt al dichtbij! We gaan idd ook kamperen. Heb afgelopen weekend al een goede slaapzak gekocht met comfortwaarde rond het vriespunt.

Vwb Kaapstad, ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil. Ik wil eigenlijk te veel :wink:

Groetjes,
Penny

Hallo Penny

Waarom zo lang zoeken pak gewoon de hop-on hop-off bus. Deze vertrekt B.V. aan de waterfront en maak een toer door kaapstad met 3 bussen per uur. Op deze zie je van kaapstad het aller meeste.

groetjes Jan

1 like

De Hop on/Hop Off bus kan ik ook ten zeerste aanraden, zo zie je heel veel van kaapstad in een korte tijd.

Natuurlijk moet je ook de tafelberg op (als hij open is).
Robben eiland vond ik zelf een beetje tegenvallen en zou ik overslaan als je maar 1 dag heb.

Gr,

Raymond

1 like

Dank voor de aanvullingen! Klinkt goed! Ga ik zeker voor kijken.

Mijn reis van 10 aug is gecancelled dus ga nu waarschijnlijk een week later (als die wel vertrekt :angry:).

Als je weinig tijd heb, is de Hop on Hop off bus ideaal. Er zijn 2 routes. En je kan opstappen vlakbij de 2 oceans aquarium. (Is ook de moeite waard)
Robbeneiland valt tegen en dar ben je zeker 3 uur mee kwijt.
En als het goed weer is gelijk op de tafelberg gaan.

veel plezier.:vak01: