Wat moet ik regelen?

Hallo allemaal! Ik ben voornemens 1 a 1,5 jaar met mijn gezin naar het buitenland te gaan. Ik ga werken en wonen op Aruba Ik bezit een eigen huis, maar wil het huis voor deze periode verhuren aan een bedrijf dat huisvesting verzorgt voor buitenlandse tijdelijke werknemers in de agrarische sector.
Dit bedrijf huurt woonhuizen om de bij hen aangesloten werknemers te huisvesten en het bedrijf betaalt mij daarvoor een all-inn prijs. De mensen die dus gebruikmaken van de woning doen dat op tijdelijke basis. Het is dus niet aannemelijk dat zij zich inschrijven in de gemeente. Het bedrijf dat de woning huurt is ook niet woonachtig/ gevestigd in in de gemeente en alles blijft op mijn naam staan. Ik zal toch de gemeentelijke belastingen als OZB, rioolrecht en afvalstoffen heffing moeten betalen.

Ik zelf ga naar het buitenland en zal daar gaan werken. Ik krijg daar een woon en werkvergunning en zal daar natuurlijk ook tijdelijk gevestigd zijn. Het lijkt me dan logisch dat ik me moet uitschrijven bij de gemeente waar ik nu woon en me in moet schrijven in Aruba, waar ik tijdelijk woon.

Mijn vraag is nu: Kloppen mijn aannames, moet ik mijzelf uberhaubt uitschrijven als inwoner van mijn huidige gemeente? Zijn er verder nog verplichtingen waar ik aan moet voldoen?