Zomer 2011 voor onbepaalde tijd naar Aruba

Hallo mensen,

Ik ben van plan om a.s. zomer voor onbepaalde tijd op Aruba te gaan werken.
Heb al sollicitatiegesprekken gehad en denk dat dat wel allemaal goed komt.
Probleem is wel dat ik mijn appartement nog wel moet gaan verhuren (wat officieel niet maar volgens reglement woningbouwvereniging).

3 jaar geleden heb ik stage gelopen op Curaçao en dat heeft altijd in mijn hoofd gezeten. Ik wilde Nederland een kans geven om hier te werken en te wonen maar het relaxte sfeertje en het warme klimaat blijft toch kriebelen…:zon02:
Waarom het hele jaar dromen van vakantie naar een warm land? dan kun je er toch net zo goed gaan wonen… is een veel gehoorde uitspraak.

Ik kom graag in contact met mensen die ook plannen hebben om na de zomer van 2011 richting Aruba te vertrekken. >>>

hallo Thijs,

geweldig idee om dat te doen.

alleen je appartement gaan verhuren terwijl je in het buitenland woont/werkt
lijkt mij niet z’on goed idee en dan niet alleen omdat het niet mag volgens de regelementen

ik weet uit eigen ervaring nu al twee keer wat voor problemen je daar mee kan krijgen

n.l een huurder die niet wil betalen,en eindelijk na vijf maanden door een gerechtelijke procedure uit de woning is gezet( kosten niet te verhalen van een kale kip kan je nl niet plukken)

en deze huurders had ik via verschillende bemiddelingsbureau’s( deze zijn echter alleen maar verantwoordelijk voor het aanleveren en eerste betaling van de huurder en daarna doen ze helemaal niets meer voor je)

en dan maar te zwijgen over de schade ,die door hem is aangericht

huurders hebben in Nederland huurbescherming en als ze niet betalen kunnen ze lekker blijven zitten en zie jij maar dat je de huurpenningen krijgt

en dan is het nog zo dat ik hier gewoon in Nederland zat, dus lijkt mij een groot probleem als je dan met zo iets komt te zitten als je op Aruba zit.

wees erg op je hoede met een huurder, want als deze wel zou betalen en de woning niet wil verlaten als jij weer naar Nederland komt, hoeft deze huurder zelfs als je een contract hebt de woning niet te verlaten als de huurder het niet wil

laat je goed informeren .lees anders alles maar eens na op de website van www.vrom.nl

veel succes

Ik ga ook deze zomer naar Aruba als alles goed gaat. Vanaf eind juli ben ik
daar te vinden.
Ik weet alleen op dit moment echt niet waar ik moet beginnen met regelen :wink:

Hallo,

Waar een wil is, is een weg. Maar voordat je naar Aruba gaat zou ik je adviseren om eerst werk te hebben alvorens je hier komt. Dat scheelt veel frustraties. Je werkgever dient hier een werkvergunning voor je aan te vragen wat een half jaar in beslag neemt en wat ongeveer 500euro kost. Zonder werkvergunning kun je het eerste half jaar als vakantieganger rondlopen, maar daarna ben je illegaal en kan je wel van het eiland af, maar kom je de rest van het jaar er niet weer in.

Je eigen appartement verhuren heb ik wel goede ervaringen mee(mijne is eigendom). Dit is inmiddels de 2e keer dat ik het doe terwijl ik zelf in het buitenland zit.

Laat jezelf goed informeren voordat je komt.

Veel plezier met de voorbereiding.

Greetz Sander

Hoi Sander,

Ik heb werk voor een jaar op Aruba als leerkracht.
Fijn om te lezen dat je geode ervaringen hebt met je huis verhuren. Mag ik je een privebericht sturen met vragen die ik daarover heb?

Silvana

Ik herken me wel in jouw verhaal. Heb ook een tijdje op Curacao gezeten. Is erg goed bevallen.

Terug in Nederland uiteraardm m’n afstuderen nog gedaan en daarna een baan gezocht en gevonden. Maar het begint toch weer te kriebelen…

Afgelopen oktober nog wel op vakantie geweest naar Curacao. Leuk om weer even terug te zijn!

Aruba klinkt ook zeker niet verkeerd. Heb je inmiddels al een baan gevonden?

Hé!
Ik vertrek eind augustus voor volle 3 maanden naar Aruba! Ik ga daar stage lopen bij een makelaar op het mooie eiland.:vak02: