Wat moet ik nog zien in het binnenland??

Beste thaivrienden!!,volgende maand doe ik Phuket en Chiangmai aan tijdens mijn verblijf in Thailand.Maar er zijn nog andere plaatsen die mij "zeer intresseren"namelijk Nan,waar je prachtige watervallen vind in het Doi Phu Kha national park,en Buriram met zijn mooie khmer ruines.Maar wegens tijdsgebrek zal ik dat moeten uitstellen!Hebben jullie nog favoriete plaatsen die je nog wilt gaan bezoeken in het binnenland??Hierboven heb ik er al een paar vermeld! graag je toelichting hieronder.bedankt:georgessiam.

Dag georges,

Volgend jaar gaan wij naar Buriram, Ubon Ratchatani, Nong Khai, Loei en Petchaboon. Een ISaan-tocht. Dit is de 2e keer daar. De eerste tocht 3 jaar geleden gemaakt. Het was een werkelijk prima tocht alleen ging het erg snel. Dat lag ook aan ons omdat we de gidse niet tijdig waarschuw-den. Onervarenheid. Ook nu 6 dagen maar binnenkort ga ik wel vragen stellen op het forum voor mooie dingen in de buurt van de steden waar wij komen. Uiteraard zoek ik het ook op op internet. Een wens is nog wel een keer naar het noordwesten te gaan met als beginpunt Chiang-Mai. Dan een dag of 9-10. Alles voor volgend jaar is al rond wat betreft de regelingen met het reisburo. De dagen aftellen maar.:thumbsup:

Ton

[quote=“carton, post:2, topic:63169”]

Dag georges,

Volgend jaar gaan wij naar Buriram, Ubon Ratchatani, Nong Khai, Loei en Petchaboon. Een ISaan-tocht. Dit is de 2e keer daar. De eerste tocht 3 jaar geleden gemaakt. Het was een werkelijk prima tocht alleen ging het erg snel. Dat lag ook aan ons omdat we de gidse niet tijdig waarschuw-den. Onervarenheid. Ook nu 6 dagen maar binnenkort ga ik wel vragen stellen op het forum voor mooie dingen in de buurt van de steden waar wij komen. Uiteraard zoek ik het ook op op internet. Een wens is nog wel een keer naar het noordwesten te gaan met als beginpunt Chiang-Mai. Dan een dag of 9-10. Alles voor volgend jaar is al rond wat betreft de regelingen met het reisburo. De dagen aftellen maar.:thumbsup:

Ton[/quote
Buriram is echt de moeite waard om te bezichtigen,ben er dikwijls voorbij gereden en spijtig genoeg geen halt gehouden.Ik vind het altijd “magisch” om te vertoeven bij oude tempels(met al hun verhalen daarrond)het geeft rust af,zo ervaar ik dat.Wat zijn die khmer ruines toch zo prachtig Ton!!gegroet en bedankt voor je reactie!! georgessiam.

Ik zou graag nog wat meer van de Isaan willen zien, en Ko Pha Ngan en Ko Tao staan ook nog op mijn lijstje.

Mijn vraag aan jouw Thomas,ben jij al in Nan geweest of iemand anders van de thaiforum leden?Wat mij het meest intresseerd zijn de bergstammen die daar verblijven!gegroet:georgessiam.:chin:

zoals je waarschijnlijk al wel had verwacht ben ik daar geweest-en ook in alle andere genoemde plaatsen/provincies. En dat allemaal ook nog op eigen houtje zonder gids etc. Vandaar dat ik nu heel tevreden ben met BKK-ergens in BKK zijn al die streken/mensen wel te vinden. Maar mijn bezoek aan NAN is alweer zo lang terug dat dat niet meer actueel is. wel een tip als je iets ruimer in de tijd zit; op weg naar Nan kom je welzeker langs PHRAE, een andere kleine rustige provinciestad, met een nog erg gaaf bewaarde antiek-houten huizen centrum met erg leuke avondmarkt, Phrae-Nan elk half uur een bus-neemt zo;n 3 uur.
Wees opgepast voor die Labri ‘‘chao doi’’ rond Nan (de groep die verhuist als de bladeren van hun tijdelijk ‘‘huis’’ verdorren) die zijn er amper meer en door USA-missionarissen geclaimd en in een soort reservaat opgeborgen. Maar net als met die poserende longneck dames (nu OOK in Pattaya!) is er vast wel een toertje om wat foto’s te schieten.
Elke standaard info over de weinige dingen die echt bezienswaard zijn in Isan staan in de bekende reisgidsen-volgens mij veel makkelijker als dit www afstruinen.

Dat weet mijn “gat” ook wel,dat je op het internet alle informatie kunt inwinnen over bepaalde streken in Thailand!!Maar ik heb liever de uitleg van de mensen die daar al hebben geweest zodat ik een indicatie kan hebben wat er allemaal te zien en tedoen is in Nan!!Tenslotte dit is een reisforum,waar mensen samenkomen om hun ervaringen te delen met andere.Ikzelf kom al 30jaar naar Thailand,weet veel maar ook niet alles!Moesten er mensen zijn die vragen hebben over een bepaalde gedeelte in het noorden van Thailand,dan help ik graag met de glimlach,bij u Bkkflyer is het precies tegen uw goesting.Waar ik ook problemen heb,is dat je “hautain” overkomt(denigrerend)over de mensen,u behandeld de mensen als klein kinderen.gegroet:georgessiam.