Even voorstellen, we gaan wederom naar Thailand

Hallo mensen, wat een leuke site is dit.
Ik ben een jonge meid van 35 jaar en woonachtig in de buurt van het strand van Zandvoort.
Ik heb mijn hele leven van reizen gehouden, wil het niet zo zijn dat de verre reizen niet altijd mogelijk waren.

Wat zijn mijn verre reizen geweest tot nu toe?

Indonesie, Jakarta, Bali, Surabaya, Bandoeng
Thailand, Bangkok, Koh Samui, Koh Phagnan, Phuket, Koh Phi Phi
Dubai,
USA, New York

De Europese bestemmingen:

Italie, (Rome, Napels)

Spanje (voornamelijk jaarlijks een weekje Ibiza en niet alleen de beste feesten ken ik, maar ook de mooiste stranden over het eiland bezocht, je raakt er niet uitgekeken, voor ieder wat wils)

Mallorca diverse plaatsen
Barcelona, Valencia

Turkije, (Marmaris, Gümbet/Bodrum, Alanya)

Duitsland, België, Frankrijk etc…

Ik zal vast wel wat vergeten zijn, maar dan kom ik er nog wel opl

Ik ben getrouwd en leef met diverse kleine dwergkeesjes samen.
Daardoor zijn reizen plannen en oppas voor de honden nogal lastig de laatste jaren, maar tips van lieve oppas adressen zijn erg welkom!!

November en december 2011 hebben wij Napels en daarna Rome aangedaan, en ik was zeer onder de indruk, ik vind vooral Rome echt indrukwekkend, een prachtige stad met zijn prachtige pleinen en terrassen en bezienswaardigeheden.

Dubai werd het in januari, en daar kan je je prima vermaken in 5 dagen tijd:-)
De temperatuur is dan 21-23 graden, prima te doen.
Ik zou er niet nog een keer heen gaan, maar een shoptrip is op zich al een avontuur in de mooiste en grootste en most impressive shoppingarea’s als Dubai Mall.

Mei 2012 willen wij samen naar Thailand, inderdaad de 2e keer.
En we besluiten om toch weer naar Koh Phangnan te gaan, omdat wij daar toen 3 dagen konden blijven, en een super romantisch (simpel) huisje op t strand met een mini veranda en een hangmat onder een kokosboom zaten!
Nu willen wij wat meer naar het noorden, we zaten nu aan de noord/west kust, een eind uit de buurt van de kwart moon, half moon, full moon parties.
Been there, done that:-) en daarna door naar Koh toa en hopelijk kunnen we nog een ander prachtige omgeving aandoen, tips zijn welkom!

Opzoek naar: goedkoop ticket, met niet lange overstap, vanaf 7 mei en dan voor 17-21 dagen.

Hoi dwergkeesje,
Welkom op wereldwijzer,
Nou leuk dat je eens naar het noorden van Thailand gaat dwergkeesje,er zijn daar vele mooie bezienswaardigheden als adembenemende watervallen te bewonderen in en rondom het Doi Inthanon gebergte!(zie filmpjes hieronder)
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“cuzA2C3woa8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“rXXtaAglbT8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Zoals in de bovengeplaatste filmpjes is het een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot novemberAls je op doorreis bent naar bekende plaatsen als Mai Sariang en Mae Hong Son, is het raadzaam (en vereist in het regenseizoen!) om een 4-WD te huren. Ga je per openbaar vervoer, dan zou je het als dagtrip vanuit Chiang Mai kunnen doen (te boeken bij een van de vele kleine kantoortjes in het centrum van Chiang Mai), of je kunt overnachten in bungalows in het park (reserveren is vooraf niet nodig). Vanuit Chiang Mai gaan bussen, waarvan de meesten via Chom Thong gaan, maar sommigen ook rechtstreeks naar de waterval Nam Tok Mea Klang. Vanuit daar gaan elk uur minibussen naar de berg. Wil je de volgende dag doorreizen? Ga dan naar Chom Thong en via het plaatsje Hot per bus naar Mai Sariang en/of Mae Hong Son.
Enkele tempels die je kunt bezichtigen in de roos van het noorden(Chiangmai)Wat Umong is een jungle temple in de heuvels aan de voet van Doi Suthep Mountain (een berg ten westen van Chiang Mai). Deze tempel heeft een kunstmatige heuvel met daarin een aantal tunnels. Bovenop deze heuvel staat de belvormige chedi. Wat Umong is een prachtige plek om te bezoeken en wat rond te wandelen in het bos rondom de tempel.(zie foto hieronder)

http://www.beautiful-chiangmai.com/images/temples/wat_umong_tunnel_1.JPG

Wat Phra Singh bevind zich in het hart van Chiang Mai. Het is een tempel die dateert uit de14e eeuw, maar de meeste gebouwen zijn uit de 19e eeuw. De tempel bevat prachtige voorbeelden van Lanna kunst. In de This temple contains beautiful examples of Lanna art. Nabij de ingang van de temepl is een fraai gebouw (Haw Trai) waarin Boedhistische geschriften worden bewaard.(zie foto hier onder)

http://www.beautiful-chiangmai.com/images/temples/wat_phra_singh_1.JPG

De meest beroemde tempel van Chiang Mai bevind zich op Doi Suthep Mountain, een berg ten westen van de stad namelijk de Wat Doi Suthep! zelf kom ik daar regelmatig,ben vroeg getrouwd geweest in deze mooie tempel.(zie foto)

http://www.beautiful-chiangmai.com/images/temples/doi_suthep_golden_chedi_2.JPG

Hieronder nog een filmpje van de tempels die je kan bezichtigen in Chiangmai.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“KJwS11QIYbo” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Mensen die een beetje genoeg hebben van alle tempels,bazaars in Chiangmai dan kan je ook een boottripje doen op de plaatselijke ping river!Scorpion Tailed Boat River Cruise verzorgd deze boottrips,gedurende 11/2uur wordt je te woord gestaan door Engels sprekende gidsen.Aan boord wordt er vers fruitsap en een thai dessert geserveerd.Waar te bereiken?rechtover de Amerikaanse Ambassade(ander oever)aan het Sri Khong Tempel.Departure uren:11:00am;13:00pm;15:00pm en 17:00pm.op http://www.scorpiontailed.com kun je meer nuttige info vinden of als je in Chiangmai vertoefd
Wat je zeker moet bezoeken als je in Chiangrai bent namelijk"Wat Phra Kaew ",het heeft dezelfde naam als de beroemde tempel in Bangkok, en om dezelfde reden: “Tempel van de Emerald Buddha”. Het is hier, in zijn Chedi dat in het jaar 1436 de kleine jade Boeddha beeld werd gevonden of ‘gestolen’, zoals sommigen zouden zeggen :slight_smile: dat nu wordt weergegeven in Bangkok. Onlangs is een kopie is gemaakt dat nu is te zien in een kleine nieuwe Viharn (kapel). De inhuldiging van het gebouw en het standbeeld was een belangrijke gebeurtenis werd bijgewoond door de koning en de hoge ambtenaren, foto’s van de ceremonie worden weergegeven in het gebouw. Afgezien van dat Wat Phra Kaew is een prachtige traditionele Lanna stijl tempel met de typische rijke decor van houtsnijwerk en bladgoud. Er zijn tal van andere tempels in Chiang Rai, maar Wat Phra Singh en Wat Phra Kaew zijn het essentiële.
Nou dwergkeesje indien je nog met vragen zit over het noorden van Thailand,dan kan je altijd een berichtje posten in het reiscafe van het Thailandforum hier op wereldwijzer.
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van de hotspring’s in Sankampheng.

http://weblog.weerwag.net/twitterpages%20from%202010/2010%2006/images/2010%2007%2011/hot%20springs.jpg

groet,georgessiam.

1 like

De reis is inmiddels alweer aangepast:-)

Wij gaan niet naar het noorden van Thailand, maar naar het Kuala Lumpur, Pehrentians, Taman Negara, én Koh Phangan, en daar wil ik iets in het noorden van zitten.:slight_smile:

De reis is inmiddels alweer aangepast:-)

Wij gaan niet naar het noorden van Thailand, maar vliegen op Bangkok, dan naar Hat Yai, en dan naar Maleisië, de Pehrentians, Taman Negara, en Kuala Lumpur en dan weer richting én Koh Phangan, en daar wil ik iets in het noorden van zitten.:slight_smile: Dit zijn de plekken die wij gaan bezoeken, maar de volgorde dat is nog niet duidelijk. Het liefst begin ik met Kuala Lumpur/ Taman Negara, en dan chillen richting de eilanden.