nog maar een maandje en dan vertrekken wij naar Thailand! :cheer:
Nu zijn we onze route definitief aan het bepalen. We zouden dus graag even jullie mening willen over onze planning.
10-07: Vertrek vanaf Frankfurt
11-07: Aankomst Bangkok, 14:10, naar hotel, beetje rondlopen door Bangkok
12-07: Bangkok, Grand Palace/Wat Phra Kaeo/Wat Pho/Wat Arun
13-07: Bangkok, Chinatown/Khlong tour
14-07: Kanchanaburi, River Kwai Brigde/Dodenbegraafplaats/Hellfire Pass
15-07: Kanchanaburi, Erawan National Park/Watervallen
16-07: Ayutthaya, Ayutthaya Historical Park (Nachttrein)
17-07: Chiang Mai, oude stad van Chiang Mai
18-07: Chiang Mai, Wat Phra That Doi Suthep/Bo Sang of Orchidee-kwekerij
19-07: Chiang Mai, Elephant Nature Park
20-07: Chiang Mai, Doi Inthanon
21-07: Chiang Mai, ??
22-07: Van Chiang Mai naar Khao Sok met vliegtuig op Phuket
23-07: Khao Sok
24-07: Khao Sok
25-07: Koh Samui OF Koh Phangan
26-07: Koh Samui OF Koh Phangan
27-07: Koh Samui OF Koh Phangan
28-07: Koh Samui OF Koh Phangan (Nachtbus terug naar Bangkok)
29-07: Bangkok, Fietsen
30-07: Bangkok, Moderne gedeelte/MBK/Eten op Baiyoke Sky Hotel
31-07: Bangkok, rustig dagje aan, om 23:55 weer terug naar Bangkok
We hebben nog niks vastgelegd dus de datum van Ayutthaya naar Chiang Mai en van Chiang Mai naar Phuket kan gewoon nog veranderen.
Een paar extra vraagjes:
Wat zijn nog leuke uitstapjes of dingen die je echt moet doen als je in Chiang Mai bent? We weten namelijk niet wat we de 21e willen doen.
Zijn Wat Phra That Doi Suthep en Bo Sang goed met elkaar te combineren? Of is het beter en/of leuker om naar een orchidee-kwekerij te gaan? Of kan dit allen op 1 dag?
Kunnen we van Khao Sok ook naar Koh Phangan? Of raden jullie aan om gewoon in Koh Samui op het strand te liggen?
Is in julie Marine Park Ang Thong te bezoeken vanaf Koh Samui?
Aangezien we de 31e pas om 23:55 terugvliegen, wat kunne we die dag nog doen?
Verder zoeken we nog naar een leuk guest house in Kanchanaburi (we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van 17 en 15) en naar een (betaalbaar) resort op Koh Samui of Koh Phangan!
Verder zijn alle tips en aanmerkingen zéér welkom!
Ik zou Wat Phra That Doi Suthep combineren met de plaatselijke dierentuin.(prima tedoen op één dag)
Bo Sang kan je combineren met Sankampheng hotsprings!
Je bedoeld waarschijnlijk de Orcideenfarm in Mae rim? kan je combineren met een olifanttocht alsook kan je de plaatselijke snakefarm bezoeken.
Doi Inthanon kan je met de bus(58km verwijderd van Cnx) gemakkelijk bereiken.
Om de 20 minuten heb je een bus naar Chomtong,daar kan je met een red pick busje de toer doen naar het Doi Inthanon gebergte(echt adembenemend) je komt dan enkele mooie watervallen tegen waaronder de Mae Klang waterval.(zie foto hieronder)
Wat u ook beslist eens moet doen is een ‘dinner cruise’ maken over de Rivier de Ping.
Ik zou van Chang Mai niet naar Phuket vliegen als je naar Khao Sok wil. Surathani is dan veel dichterbij.
Ik ben vorig jaar ook van Khao Sok naar Phuket gegaan, is toch zo’n 4,5 uur met de bus. Vanaf Surathani is het nog geen uur.
In Kanchanaburi willen we met zijn vieren voor ongeveer 20/30 euro kunnen slapen. Op onze strandbestemming mag het wat duurder zijn.
Dus Doi Inthanon is prima te doen op 1 dag?? ja zeker!het is maar 58km verwijderd van Cnx.
Als je met een redpick up(die er genoeg te vinden zijn in Chomtong) gaat ,kom je de Mae klang waterval tegen waar je eventueel halte kunt houden om te picknicken (eetkraampjes aanwezig) je komt onderweg naar de top enkele karen dorpen tegen alsook enkele chedi’s.Zoals ik al van tervoren heb gezegd,beslist de moeite waard om er één dag aan te spenderen als je in Chiangmai verblijft!!
Onze eerste optie was ook Surat Thani maar je kan vanuit Chiang Mai niet rechtstreeks naar Surat Thani, wel naar Phuket… dus daarom deze optie.
Terug naar Bangkok moet inderdaad Frankfurt zijn.
Nogmaals er bedankt voor jullie reactie’s. We kijken erg uit naar onze reis!
:chin:tussen de 600en 1000 thai bath is er meestal wel een slaap:slapen: plaats te vinden dus dat hoeft met 20 a 30 euro geen probleem te zijn en dat geld volgens mij voor heel Thailand ja je kan het natuurlijk altijd duurder vinden als je van veel luxe houd:THAILAND:
Wat Phra That Doi Suthep is heel goed te combineren met Bor Sang, dus dat kan je op 1 dag doen.
Het is inderdaad wel iets langer rijden dan een uur vanaf het treinstation in Surat Thani (of beter gezegd Phunpin station, ca. 15 km ten westen van Surat) naar Khao Sok.
De laatste dag heb je nog volledig te besteden. Ik weet niet wat jullie leuk vinden, maar je zou bijvoorbeeld naar het Lumpini Park kunnen gaan (en waterfietsen, schrik niet van de varanen), of het Jim Thompson House kunnen bezoeken. Eventueel de vakantie in stijl afsluiten met een Loy Nava Dinner Cruise (om 18:00 uur vertrekken).
Nou men kan de Wat Phra That Doi Suthep combineren met Bo sang,dat kan allemaal maar het zou spijtig zijn dat ze de plaatselijke dierentuin overslagen,vermits men er eerst voorbij komt vooraleer men de klim doet naar boven.
Zou zeggen,s’morgens de dierentuin,s’middags bezoek aan de Wat Phra That Doi Suthep,kings palace en als afsluiter Doi Pui.(dit allemaal voor 200 bathjes,gids blijft terplaatsen trappelen)
Jongens, Bo Sang is maar een klein straatje buiten de plaatselijke parasolwinkels en klederwinkels is er eerlijk gezegd geen bal te zien daar.
Wij dachten eraan om de laatste dacht inderdaad nog het Jim Thompson house te bezoeken. Eventueel ook Dusit Palace maar we zien wel. Genoeg te doen in Bangkok lijkt me zo!
We wilden de Wat Phra That Doi Suthep combineren met de dierentuin maar ik weet niet of dat nog gaat als je na de Doi Suthep nog iets wilt doen? Anders lijkt me de dierentuin een erg leuke bijkomst!
Je moet s’middags de berg bezoeken,heb je de beste uitzicht over Chiangmai.(s’morgens kan het mistig zijn)
In de Charoen prated road(vlak aan de night bazaar)kan je eventueel een redpick up nemen(gewoonlijk staat er op de buitenkant van de trucks enkele pamfletten met excursies)
Als je alles wilt bekijken,Doi Suthep,Kingpalace en het bergdorpje Doi Pui,ben je al een halve dag zoet mee.
Dus is het mogelijk om de dierentuin, doi Suthep en doi Pui op 1 dag te doen? Ja
En Mae Rim, Bo Sang en snakefarm op 1 dag? Nou het is tezien wat je allemaal gaat doen in Mae Rim?olifantenkamp bezoeken met eventueel een trekking van 1 of 11/2 uur.Snakefarm geloof ik dat ze 2 vertoningen per dag hebben(om 11am en 14 of 15pm)orcideeenfarm kan je even doorwandelen circa 30 minuten,dan heb je praktisch alles gezien. Bo Sang is niet veraf gelegen van Chiangmai (als je alle winkeltjes gaat bekijken ben je 2uur zoet mee.
Als je besluit naar Koh Phanang te gaan ipv Koh Samui, dan zou ik naar Thong Tapan Resort gaan. Wij gaan daar heen in augustus, op aanraden van familie en vrienden die er al zijn geweest.
Niet duur en heerlijk Thais. Niet super luxe maar wel echt Thais en aan het strand aan de goede kant van het eiland ivm zee.
En je tieners kunnen als ze dat leuk vinden een introductie scuba dive maken.
:zon::zon:
Oke bedankt, ik denk dat we Mae Rim met orchidee-kwekerij, snakefarm, en Bo Sang op 1 dag inplannen. Als er dan nog wat tijd over is, is er genoeg te doen daar in de buurt, lijkt me zo!
Wat is eigenlijk de ‘goede’ kant van Koh Phangan? En hoeveel tijd kost het ongeveer om van Khao Sok naar Koh Phangan/Koh Samui te komen?