Nu in Chiang Mai. Wat daarna?

hallo!

Momenteel ben ik in Chiang Mai, volgende week ga ik een week vrijwilligerswerk doen bij het elephant nature park. Ik twijfel alleen over de route die ik daarna ga volgen!

Ik heb eigenlijk meerdere opties, nog vijf weken de tijd in Thailand en reis alleen.

1. Van chiang mai - pai - gouden driehoek - chiang rai - slowboat laos

Of

1. Zie hierboven, maar van chiang rai naar het oostenlijk deel van thailand, onder andere via chiang rai - sukothai (en mss ayuthaya, maar kom nog een keer terug in bkk) - khao yai - prasat - nong khai en daar de grens over naar vientiane. Of in chong mek de grens over naar pakse.

Wie van jullie is in het oosten geweest en wat vond je er van? Goed te doen alleen? En welke route is dan het meest logisch? Ik ga ook nog naar laos, cambodja en vietnam.
Many thanx!

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer

Hi Susan,

Ik ben vaak in het oosten/noordoosten van Thailand geweest. Dit gedeelte staat bekend als Isan en is het armste gedeelte van het land en minder toeristisch dan de meeste andere delen van Thailand. Ik vind Isan een geweldig gebied om doorheen te reizen. Wel wordt er vanzelfsprekend minder Engels gesproken dan in de meer toeristische gedeelten. Isan is zeker goed alleen te bereizen, net als de rest van Thailand.
Echter zou ik voor de eerste optie gaan…Chiang Mai, Pai, als je tijd genoeg hebt nog het leuke Mae Hong Son meepakken, Gouden Driehoek en bij Chiang Khong de grens over met Laos en de slowboat nemen naar Luang Prabang. Luang Prabang vind ik nog steeds een van de leukste stadjes die ik ooit bezocht heb, dus ik zou daar echt een aantal dagen blijven en genieten van het ontspannen sfeertje…als ik er aan terugdenk wil ik er alweer naar toe ! Bezoek zeker Wat Xieng Thong, het voormalig paleis, Phousi Hill, de Kuang Si watervallen en de Pac Ou grotten.
Vanuit Luang Prabang kan je vervolgens naar Vang Vieng reizen dat prachtig gelegen is, omringd door karststenen bergen. Dan door naar Vientiane, de vrij relaxte hoofdstad van Laos. Een hele dag in Vientiane is genoeg om de bekende highlights te bezoeken: Haw Pha Kaew, Wat Sisaket, Patuxai, morning market en de Pha That Luang.
Van Vientiane kan je dan verder doorreizen naar Pakse, en uiteindelijk Cambodja en Vietnam (afhankelijk van de tijd die je hebt).

Mocht je nog terugkomen in Bangkok dan ben je natuurlijk altijd welkom om eens te komen fietsen en dan ben ik benieuwd naar al je reisverhalen !

Groeten uit een zonnig Bangkok :slight_smile:

Hai krung thep, dankje!

Isan lijkt me mooi, juist omdat het minder toeristisch is, wellicht een wat puurder Thailand.

Ik heb zeker tijd genoeg, ik blijf in totaal vijf maanden in azie, begin nu pas aan mijn derde week. Heb nog een visum voor thailand voor vijf weken. Heb er een beetje spijt van dat ik direct vanuit bangkok ben doorgereisd naar Chiang mai.

Laos staat ook zeker op de planning, net als cambodja en vietnam. Dankjewel voor je tips, ga ze zeker neenemen!

Is het denk je ook te doen om eerst richting sukothai te gaan, naar nong khai, prasat en/of khao yai, wellicht ayuthaya of lopburi en dan naar pai, chiang rai etc?

Ik kom zeker nog ik bangkok, waarschijnlijk vanuit vietnam. Zal aan je denken!

Hmmm, dan zou ik eerst het noorden bezoeken (Pai, Gouden Driehoek, Chiang Rai), dan naar Sukhothai reizen, Lopburi, Ayutthaya en vanaf Ayutthaya naar Pak Chong met bus of trein (Khao Yai).
Vervolgens zou je van Khao Yai naar Phimai kunnen reizen (om Prasat Hin Phimai te bezoeken), en door naar Nong Khai (eventueel met een stop in Khon Kaen). Nong Khai is ook een leuk stadje om even te blijven en een dagje bij te komen van je reis. Uiteindelijk kan je bij Nong Khai de Friendship Bridge naar Laos oversteken, en vanaf Vientiane via Vang Vieng naar Luang Prabang reizen. Ik ken je budget niet, maar je kunt dan evt. vanaf Luang Prabang met Lao Airlines naar Pakse vliegen…