Minder toeristische plekken

Hoi,

Wij zijn Paul en Marlou. We gaan in januari voor 4 weken naar Thailand. Marlou is er nog nooit geweest. Ik al 2 keer in totaal 6 weken. Het volgende heb ik al gezien daar: Bangkok, Koh Pang Yang, Chiang Mai, Phuket, Koh Phi Phi, Similan Islands. Thailand is een prachtig land vandaar dat ik zeker terug wil. Maar het enige wat me tegenvalt is dat het land steeds toeristischer aan het worden is. We willen dus tijdens de volgende reis ook de plekken zien die niet zo toeristisch zijn. Is er iemand die weet heeft van deze plekken? Ik kan zelf desgewenst mijn aanbevelingen geven over nieuw-zeeland (zuidelijke eiland), bali en Thailand (over de plaatsen zoals genoemd hierboven).

groetjes Paul en Marlou

In het noorden is de regio rond Chang Rai in ieder geval een stuk rustiger en kleinerschaliger dan Chiang Mai.
Wat wij dit jaar willen doen om de toeristische paden wat te vermijden is de Isaan intrekken. Toeristen vind je dezer dagen natuurlijk overal wel een beetje, en niet vergeten: wij zijn ook toeristen ;). Maar naar het schijnt is deze regio minder berezen.
Alvast veel plezier met het plannen van jullie reis!

1 like

Zoals Jelle al aangeeft: reis eens door de Isan. Wordt nog steeds overgeslagen door het massatoerisme en is daardoor een stuk minder toeristisch dan andere regio’s in Thailand.

Jullie zouden bijvoorbeeld vanaf Bangkok via National Park Khao Yai naar Isan kunnen reizen en dan een rondje Isan doen…zeker de moeite waard !

Khao Yai is geweldig!

Hee Marlou en Paul,

Om jullie goed van dienst te kunnen zijn, moet je ook ff aangeven wat je precies zoekt: Tempels, natuur, strand of wat dan ook.

Persoonlijk ben ik gecharmeerd van een “Mekong-tocht”, (niet met de boot) bijv. starten in Nong Khai, en dan volgen tot bijv. Chiang Khan, dan kom je ook in veel plaatsen waar je hooguit 5 toeristen per dag ziet.

Hans.