Ik ge in februari een rondreis maken samen met een vriendin! We willen graag starten in Bangkok en vanuit daar naar chaing mai reizen. Dat is goed te doen, maar daarna willen we door Isaan richting Ko Chang reizen. Weet iemand een leuke route op dit stuk? De meeste mensen gaan namelijk terug naar Bangkok, maar dat leek me zonde!
De Isan is absoluut de moeite waard, nog niet ontdekt door het massatoerisme en heeft daarom zijn authenticiteit nog behouden.
Vanuit Chiang Mai zou je bijvoorbeeld via Phitsanulok naar Udon Thani kunnen reizen. In Udon zelf is niet heel veel te beleven, maar dichtbij vind je de archeologische opgravingen van Ban Chiang.
Misschien is onderstaande route iets voor jullie:
Chiang Mai-Phitsanuloke (evt Sukhothai bezoeken)
Phitsanuloke-Udon Thani
Udon Thani-Nakhon Phanom
Nakhon Phanom-Mukdahan
Mukdahan-Ubon Ratchathani
Ubon Ratchathani-Buriram/Nakhon Ratchasima (bezoek aan Phimai)
Buriram/Nakhon Ratchasima-Ko Chang
Ik kan uit je bericht niet afleiden hoe lang jullie de tijd hebben om door de Isan te reizen, maar je kan deze route natuurlijk altijd nog uitbreiden.
Wow! bedankt voor je uitgebreide reactie! Die route ziet er goed uit! Ik vrees alleen dat ik er te weinig tijd voor heb. We hebben namelijk precies 28 dagen.
Tot nu toe ziet onze reis er als volgt uit:
Bangkok-Kanchanaburi
Kanchanaburi-Ayutthaya
Ayutthaya-Chiang mai
Daarna ligt het plan nog een beetje open, maar we willen in ieder geval eindigen aan het strand! En mij leek Ko Chang erg mooi! Misschien dat we naar Khon Kaen kunnen vliegen en van daaruit onze weg naar beneden kunnen vervolgen??
ziet er mooi uit dit schema dave ik las dat ko v kessel nu ook wandel tours organiseert door china town ik weet niet of andre breuer dit ook aanbied maar dit lijkt me wel intresant als je er voor de eerste keer naartoe gaat dan weet je ten minste zeker dat je op de leuke plekjes in china town komt
Hoi Janneke,
Wij zijn net terug uit Thailand, en hebben ook een rondreis gemaakt.
Eerst 4 dagen Bangkok, toen 3 dagen river kwai, en toen 6 dagen Isaan-tour. Toen vanuit Pitsanulok met de trein naar Bangkok, en van daar uit 5 dagen naar het eiland Kho Chang. We hebben dit alles bij Greenwood geboekt, en het was super. Alles prima geregeld, en voor het geld hoef je het niet te laten.
Zelf zijn wij een jaar of 2 geleden in de ISaan geweest. Een fantastische tijd gehad in een zeer fraaie omgeving. A.s februari maken we weer een rondreis door dat gebied. Zeker doen ook al met dat schema wat Dave opgaf. Daar zit van alles in.
Chinatown is altijd leuk om daar rond te slenteren,alleen er komt toch zoveel volk,ikzelf wordt er ziek van in deze mierennest(draainissen)HEB het vorig keer gedaan in een sneltempo,“barby poppen” gekocht voor mijn vriendin haar nichtje(prijs per pop was120bath)Ik moet wel zeggen dat die chinezen harde werkers zijn(een heel apparte wereld)laten we zeggen een gesloten wereld.g.s
Ze hebben daar ook alles,thomas:audio apparatuur,kleding,snuisterijen,eten(overdekte vis en vleesmarkt)noem maar op!! Alleen spijtig dat het zo een heksenketel is aldaar.Maar het is echt de moeite om een bezoekje te brengen.groeten:georgessiam.
Leuk dat je even China Town aanhaalde omdat wij volgend jaar ook die wandeling in de middag willen maken. Natuurlijk is het daar druk. Kan je er niet tegen dan moet je er niet heen gaan. Dat is duidelijk.
Heb dit jaar de wandeltocht gedaan met Ko Van Kessel. Hele leuke ervaring. De gids loopt door de minder drukke straatjes waar heel veel is te zien en te beleven. Contact met de inwoners, praatje maken, kijken hoe dingen gemaakt worden (pannenkoeken, bapao enz). Tempel bezoek noem maar op. Twee uur hele leuke wandeling met prima gids!!!:chin:
Wij hadden het geluk om met zn 2-en te zijn. Misschien dus een vroege tocht nemen?? Persoonlijke begeleiding dus en vreselijk leuk en interessant. Je loopt door steegjes waar je geen idee van hebt. Genieten maar!!!
Hallo!
Nou, maandag is het zo ver hoor!! Eindelijk!:zon02: Ik heb nog steeds niet helemaal bedacht hoe ik ga reizen, maar ik hou de tips die ik hier gelezen heb zeker in gedachten! Bedankt! Ik laat me maar mee voeren met wat er allemaal op mijn pad komt. Als ik terug ben zal ik laten weten hoe ik nou precies gereisd heb.
ook ik ben heel benieuwd hoe je thailand gaat beleven en wat je er achteraf van hebt gevonden laat het ons dus wel even weten al denk ik dat we er weer minimaal 1 thailand verslaafde bij hebben