Route Isaan streek

Hallo,

Over een kleine 2 weken vertrekken ik en m’n vriend naar Thailand.
We hebben een maand de tijd, en we zouden graag ook een stukje isaan streek willen zien. We hebben hier ongeveer een week te besteden. Ik heb op internet heel wat avondjes lopen struinen naar informatie alleen kom ik er niet echt uit. Ik had het idee om vanaf bkk naar kao yai te vertrekken en vanuit daar dan uiteindelijk in Udon thai te eindigen. We willen nml vanuit daar vliegen naar Chiang-mai. Ik heb ergens een route gevonden van een man die o.a globaal khorat,khon kaen en dan udon thani besloeg. Wat zou een mooi route zijn waarbij we een klein stukje van het oosten kunnen opsnuiven. Ik weet dat we heel weinig tijd hebben maar we willen toch graag kennis maken met deze regio. We spenderen liever onze tijd aan het rondreizen dan op het strand te hangen nml. Als we tips kunnen ontvangen dan heel graag!!

Groetjes

Hoi Ebrina,

Je zou inderdaad de route kunnen volgen zoals jij die aangeeft. Dus van Bangkok naar Khao Yai National Park, vervolgens door naar Khorat van waaruit je de Khmer-ruines bij Phimai en Phanom Rung zou kunnen bezoeken. Khorat (Nakhon Ratchasima) zelf is niet heel aantrekkelijk…
Khon Kaen is een beetje de universiteitsstad van de Isan met een grote universiteit. Hier kan je de negen verdiepingen tellende pagode bij Wat Nongwang Muang Kao eventueel bezoeken. Kom je voor het eind van de middag, dan kan je helemaal naar de bovenste verdieping. Vanuit Khon Kaen kan je dan weer makkelijk verder reizen naar Udon Thani. Udon Thani vind ik persoonlijk een heerlijke plaats om te verblijven, maar dat is meer omdat ik er al jarenlang kom. Voor toeristen is er vrij weinig te beleven. Je kan 's avonds wel leuk eten in het Nong Prajak Park of een uitstapje maken naar de opgravingen bij Ban Chiang (mocht je daar geinteresseerd in zijn).

Succes met de voorbereiding van je verdere reis en als ik jullie verder nog ergens mee kan helpen, hoor ik het wel !

Groeten uit Bangkok,

Dave
Viengtravel Bangkok

Isan is het meest relaxte deel van Thailand, zeker deze route doen, maarrrrrr ( en dan komt het) helaas mis je in deze route een stuk of stukje
Mekong. Nong Khai vind ik sowieso een hoogtepunt, om het leven aan de Mekong “op te snuiven”, en voor een bezoek aan Sala Kaew Ku.

Ik zou zeggen probeer dat er nog aan te rijgen… Het vliegveld van Udon Thani ligt tussen UT en NK in, weliswaar aan de UT-kant, maar goed.

Hans.

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik ga nog even kijken hoe ik de route kan aanpassen en nong khaen ook te bezoeken. Is er nog een andere plaats die ook veel te bieden heeft? Dan bezoek ik liever 2/3 plaatsen ipv in een sneltrein vaart zoveel mogelijk plekken af te werken zeg maar…

Een leuke route langs de Mekong is Nong Khai-
Sangkhom- Chiang Khan, allemaal goed met bus te doen.
Dit is relaxen in het kwadraat ! In Sangkhom zijn maar twee slaapplekken:
Buoy’s Guesthouse is basic , maar het uitzicht op de Mekong vergoedt alles. Poopae Ruenmaithai zit 1,5 km ten oosten van Sangkhom , maar is luxer.
Vanuit Chiang Khan kun je dan via Loei en Lom Sak naar Phitsanulok.
Phitsanulok heeft busverbindingen met alle plaatsen in Noord Thailand.

Hans

Bedankt denk dat we daar naartoe gaan! Super!

Moest je toevallig tijdens je Isan trip in Buriram belanden(Deze stad wordt ook wel de ‘Sfeervolle stad’ genoemd),dan kun je de oude ruines uit de Angkor periode bewonderen die recentelijk opgeknapt en gerestaureerd zijn, waardoor deze erg interessant zijn als u geïnteresseerd bent in de Khmer periode. De stad ligt ongeveer 410 kilometer van Bangkok en is gemakkelijk te bereiken met de bus.
Ikzelf ben er nog geweest in juni met de motor ,ben toen door gereisd naar Ubon Ratchathani,Mukdahan,Sakon nakong,Nong Kai,Khon Kaen.
Van daaruit ben ik met de motor rechtstreeks vertrokken naar Chiangmai,met als tussenhalte Lampang.

1 like