hallo mederezigers,
heeft iemand tips over niet al te toeristische plekken in het noorden van thailand? Ik hoor dat Chang Mai al redelijk platgetreden is…
Heel Thailand is redelijk toeristisch.
Wil je komen waar geen/weinig andere toeristen zijn, ga dan eens naar Issaan.
Isaan is heel mooi bezoek dan eens een plaatselijk avond optreden van artiesten van het land zelf .
Ik sluit me helemaal bij bovenstaande berichten aan. Ik kom zelf regelmatig in Isaan omdat mijn schoonfamilie er woont en ik vind het persoonlijk het leukste gedeelte van Thailand, vooral omdat het nog niet ontdekt is door het massatoerisme.
Je zou bijvoorbeeld vanuit Bangkok via Khorat naar Phimai kunnen reizen; hier bevinden zich prachtige overblijfselen van Khmer-tempels. Vanuit hier zou je dan verder door de Isaan kunnen reizen.
Vooral in de kleine dorpjes in de Isaan ben je als Westerse toerist regelmatig nog een “bezienswaardigheid”.
Hoi Joycedonat,
Ik ga eind oktober een heeel eind van de gebaande paden af, durf je mee?
Rene
oei baby! take me where the sun goes down
Isaan, bijna geen toeristen, mooi, vriendelijke mensen, het échte thailand.
Klinkt allemaal erg goed, maar wij gaan in april naar het zuiden van Thailand…
Weet iemand of daar heel misschien ook nog niet-toeristische plekken te vinden zijn??
Groet,
Jessica
Tegen de grens met Maleisië … maar dat heeft een reden (aanslagen).
Die plaatsen zijn er maar wel opletten:
“Sinds januari 2004 worden op bijna dagelijkse basis aanslagen gepleegd in de zuidelijke provincies Narathiwat, Pattani en Yala. Er werden ook enkele aanslagen gepleegd in de provincie Songkhla. De aanslagen zijn gericht tegen Thaise gezagsdragers maar sporadisch zijn er ook buitenlandse burgerslachtoffers gevallen. Om deze reden worden niet-essentiële reizen naar de provincies Narathiwat, Yala, Pattani en Songkhla afgeraden. Personen die toch in deze provincies dienen te reizen, wordt aangeraden hun verplaatsingen bij daglicht te maken.”
Er zijn meer plaatsen in het zuiden die van de gebaande paden zijn. Denk aan Koh Lipe bijvoorbeeld, of de andere eilandjes voor de kust van Trang.