Wat moet ik doen ?

Merhaba,

Mijn turkse geliefden zit te wachten in Turkije…
We zijn van plan om te trouwen, tot nu toe zijn we al getrouwd voor de imaam.
We stonden aan het gemeentehuis om te trouwen, en we krijgen te horen dat ik vanuit België papieren moest meenemen, de welke juist weet ik nog altijd niet.
Nu ben ik terug in Belgie en vele hadden me gezegt dat ik hem naar belgie moest laten overkomen, enzo.
Wat moet ik doen en wat is jullie raad?

groetjes :dag:

Hallo

Gefeliciteerd alvast :slight_smile:
Voor zo ver k weet, moet je indd papieren laten zien, als ik t goed had begrepen zoiezo papieren van jou,ehm kom even niet op de naam sorry :D, waarin staat dat jij dus niet getrouwd bent enz :smiley: de rest weet ik niet , misschien dat andere je hiermee kunnen helpen die ook gaan trouwen :slight_smile:

Maar …
over hem hier heen laten, kan ik je niet meehelpen :frowning: Dat is eigenlijk helemaal jouwn eige keus en wat jij t liefst wil, wil je naar turkije te wonen,of wil je hier een toekomst hebben? :slight_smile: DAt moet je je zelf natuurlijk afvragen, en wat voor jezelf t beste is, natuurlijk is t fijn om advies te krijgen van andere hoe die er over denken, maar t blijft jouwn keus die t beste bij je past!

suc6 ermee :smiley:

Hey,

Bedoel je Bevolkingsregister ? Kan ik dit dan gewoon afhalen bij het gemeentehuis… Ik had hun gebeld toen ik in turkije zat, en die wilden of wouden me gewoon niet helpen…

De bedoeling is hem hier overte laten komen, voor 3 jaar fzo ( hier alle centjes sparen ) en dan definitiet te verhuizen naar turkije Karaman.

Ik zou nu al willen vertrekken naar Turkije, het is daar gewoon zalig leven, altijd sfeer, ik mis gewoon de moskees, elke keer dat de … ( ben de naam even kwijt ) het gebed zegt… Wel soms storend als je iets ontduigend wilt doen hahaha… Maar ik ben nu 2 daagjes thuis en het gemis is al een kwaad doener…

Ik zal eens gaan horen bij het gemeentehuis, en als ik het papier heb keer ik zo snel mogelijk terug…

kijk
dit heb ik gevonden op i-net.

Voor jezelf als Nederlander:

  • Internationaal uittreksel bevolkingsregister
  • Internationaal geboorte akte uit je geboorteplaats
  • Internationaal akte van huwelijksbevoegdheid (bij sommige gemeentes moet je eerst de papieren van je partner hier hebben voordat ze deze afgeven)
  • 2 kopien van je paspoort of identiteits kaart
  • 4 pasfoto’s

Voor je partner:

  • Internationaal uittreksel bevolkingsregister ( formul A)
  • Internationaal geboorte akte (nüfüs kayit örnegi) (deze is niet altijd internationaal en moet dan vertaald worden bij beedigd vertaler)
  • Akte van huwelijks bevoegdheid (Evlenme ehliyet belgesi)
  • kopie paspoort of identiteitskaart (fotokopi kimlik)
  • 4 pasfoto’s (4 vesikalik foto)

Als je weer naar Turkije gaat, neem je alle papieren mee en laat deze op gemeentehuis zien. Voordat je een trouwdatum krijgt, moeten jullie samen nog een medische keuring ondergaan in een plaatselijk ziekenhuis. Daar wordt bloed geprikt en longfoto’s gemaakt, dezelfde dag krijg je nog de uitslag hiervan en daar ga je mee naar de gemeente en kan het huwelijk voltrokken worden.

Je krijgt dan een originele internationale trouwakte en een kopie.
Om het huwelijk ook in Nederland rechtsgeldig te maken, moet het ingeschreven worden bij het GBA. Hun sturen het door naar ministerie van buitenlandse zaken en daar wordt het gelegaliseerd.
Er wordt ook geadviseerd om het huwelijk in te laten schrijven in de gemeente Den Haag, om zodra er later papieren nodig zijn voor verhuizing, scheiding of overlijden, deze dan makkelijk kunnen worden afgegeven.


dat is wat ik toen had gevonden,:slight_smile:
Hoop dat je er wat aan heb, en indd bedoel zon bevolkings register!
Raar dat ze toen niet wouden helpen…Want die haal je indd daar.
En dat is indd dan wel een idee ja, eerst een paar jaar hier, dan naar turkije.
Ik hoop dat je eruit komt!!

Groetjes

Bedankt, maar ik kom uit Belgie, maar het zal wel ongeveer het zelfde zijn.
Ik heb die bloedtest al laten ondergaan, voor al te kunnen trouwen voor de imaam, dat deden we dat we al samen konden slapen :smiley: hehehe

Ik wist niet dat je ook zo een longtest moest doen…
Ik zal het allemaal na vragen in het gemeentehuis, en zal eens bellen naar het consulaat van turkije…

je kunt het ook gewoon even bij je eigen gemeente aanvragen :wink:
daar weten ze het vast ook wel :slight_smile:

longtest heb ik overigens ook verder nooit over gehoord…bij ons hoefde zelfs alleen m’n man geprikt te worden voor bloed… :wink:

Misschien dat dat al onderhand verandert is hoor! Ik heb geen idee, en ja denk ook wel dat t ongeveer t zelfde in belgie gaat :smiley:

Anders moet je misschien ook eens een kijkje nemen op
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/
Misschien dat die je ook meer kunnen vertellen :slight_smile:

Je komt er vast wel uit! :smiley:

Dankje :cheer:

Hi,
mijn partner wil naar nederland komen, om te wonen, werken en trouwen.
hij heeft het erover dat ik hem een sooort “uitnodiging” moet doen toekomen?? Maar ik wordt van de kastje naar5 de muur gestuurd.
Heeft iemand een ide wat ik hier moet regelen om hem naar nederland te krijgen.
En welke papieren we in nederland nodig hebben om te trouwen?
Ben benieuwd naar jullie antwoorden
Alvast bedankt.

Brockenhexe, kijk even op de site van het ind, daar staat vanalles wat je nodig hebt aan papieren, inkomenseis, welke toetsen hij moet doen etc. En op www.buitenlandsepartner staat ook heel veel.
Succes!

brockenhexe kijk eens hier rond op het topic is echt al ontzettend veel geschreven over visums! Ik weet zeker dat je hier je informatie wel kunt vinden. Je kunt gewoon alles lezen wat er staat.
succes

Als hij wilt komen om de wonen, werken en trouwen, zou je informatie moeten opzoeken over het MVV ( verblijfsvergunning voor NL) want met een gewoon vakantievisum mag hij hier niet wonen en werken :slight_smile: