**Hallo allemaal…Ik zit met een paar vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben…
Heb je voor een verblijfsvergunning een bepaald bedrag nodig nodig dat op je bank moet staan of betaal je alleen die 1200 euro voor 5 jaar?
Ik kan bij mijn vriend (al 3 jaar een relatie) in huis wonen, moet ik dat kunnen aantonen waar ik verblijf?
Moet ik al werk hebben in Turkije?
En dan nog een vraag over trouwen in Turkije met een Turkse man…
Wat is de minimum leeftijd?
Welke papieren hebben we precies nodig?
Als we getrouwd zijn is het dan ook makkelijker voor mij om een verblijfsvergunning te krijgen? (We willen sowieso trouwen maar we vroegen het ons af)!
We hebben al op allerlei sites gekeken maar we komen er niet uit. Ik hoop dat iemand op deze site mij kan helpen!
Mijn vriend is net weer terug naar Turkije (we hebben 2 maanden samengewoond in NL) en in de zomer van 2004 hebben we 4 maanden samengewoond in Turkije en het was geweldig)…
Groetjes!!!**
Originally posted by MarmarisLove-1@13-02-2005, 11:05:45
** **Hallo allemaal…Ik zit met een paar vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben…
Heb je voor een verblijfsvergunning een bepaald bedrag nodig nodig dat op je bank moet staan of betaal je alleen die 1200 euro voor 5 jaar?
Ik kan bij mijn vriend (al 3 jaar een relatie) in huis wonen, moet ik dat kunnen aantonen waar ik verblijf?
Moet ik al werk hebben in Turkije?
En dan nog een vraag over trouwen in Turkije met een Turkse man…
Wat is de minimum leeftijd?
Welke papieren hebben we precies nodig?
Als we getrouwd zijn is het dan ook makkelijker voor mij om een verblijfsvergunning te krijgen? (We willen sowieso trouwen maar we vroegen het ons af)!
We hebben al op allerlei sites gekeken maar we komen er niet uit. Ik hoop dat iemand op deze site mij kan helpen!
Mijn vriend is net weer terug naar Turkije (we hebben 2 maanden samengewoond in NL) en in de zomer van 2004 hebben we 4 maanden samengewoond in Turkije en het was geweldig)…
Groetjes!!!** **
Hoi,
Je mag als nederlandse met je 18e trouwen, dit geldt voor jou als nederlands burger ook in Turkije. Wil je eerder trouwen heb je toestemming van de koningin nodig.
Wat je nodig hebt kun je het beste aanvragen in de gemeente waar je gaat trouwen en op het consulaat in Turkije. Ik neem aandat je in Turkije wilt trouwen?
Verder moet je in de gemeente ingeschreven staan waar je woont in Turkije. Als je hier nog ingeschreven staat moeten er uittreksels uit de gemeente komen waar je nog staat ingeschreven en anders uit Den Haag. Verder moet al deze papieren vertaald worden door een officieel vertaalbureau.
Als je eenmaal met een turk getrouwd bent kun je zo naar de vreemdelingendienst in je regio voor een verblijfsvergunning, op vertoon van je trouwboekje is dat geen probleem.Wat dit kost weet ik niet meer, de prijzen veranderen daar zo snel.
Ga hier in Nederland eens naar je gemeentehuis, vraag eens info. bij het Turkse Consulaat.
Deze hebben ook site’s waar veel op staat.
Maar zolang je niet getrouwd bent zou ik helemaal geen moeite doen voor een verblijfsvergunning langer dan 3 maanden, ga gewoon iedere 3 maanden er even uit.
Ik zou ze niet graag allemaal tegelijk op de koffie hebben die dat al tijden op die manier doen.
Gewoon naar Turkije gaan trouwen bij de gemeente en vergeet de imam niet :lol: imam nikahi hahaha ja en schrijf jij je in bij de gemeente Hollandali yenge hayirli olsunn
Originally posted by Haagenees@13-02-2005, 21:48:05
** Gewoon naar Turkije gaan trouwen bij de gemeente en vergeet de imam niet :lol: imam nikahi hahaha ja en schrijf jij je in bij de gemeente Hollandali yenge hayirli olsunn **
Haai haagenees,
Grapjas… hocanikah, alleen voor moslims! Bilmiyormidin yavrum???
hallo,
je moet bij de gemeente waar je woont internationale papieren aanvragen. nl. geboorteakte,verklaring van huwelijksbevoegdheden
en een uittreksel uit het bevolkingsregister.
groetjes Anne
**Heel erg bedankt allemaal…
Het is toch heel erg he dat je zoveel moet regelen als je een buitenlandse partner hebt?!
Alleen voor een toeristenvisum al…We hebben 5 dagen op het consulaat in Istanbul gezeten, we hadden alle papieren bij ons (zelfs nog te veel) en we zijn niet weggegaan voor ze ons een visum gaven!
Alles bij je hebben en dan nog flink doorzetten en dan komen wij er wel…
Groetjes!
**