Hallo,
In Januari ga ik huwen in Turkije met mijn verloofde. Hijzelf heeft de Turkse nationaliteit en ik de belgische nationaliteit.
Nu heb ik al heel wat afgezocht op internet, maar ik vind nergens goede antwoorden op mijn vragen. Ik vind vooral reacties van nederlandse dames. Dus probeer ik het hier maar eens.
Eerst en vooral zou ik willen weten welke papieren ik nodig heb om in Turkije te kunnen huwen en in welke talen. Alsook welke stappen we op voorhand moeten ondernemen. Of stap je daar zomaar het āgemeenstehuisā binnen om te zeggen dat je de volgende dag wil trouwen??
We willen nadien ook alles laten overzetten zodat we belgisch huwelijksboekje hebben. Heb ik hier nog een ander papier voor nodig?
Ik wil ook weten hoe het na ons huwelijk zal verlopen. We willen natuurlijk zo snel mogelijk na ons huwelijk samen zijn in Belgie. Wat moet ik hier juist voor doen? papieren tot gezinshereninging?
Maar bij alles blijf ik de vraag hebben wat en hoe???
Wie kan me aub helpen met antwoorden op mijn vragenā¦
Ik zelf ben hollandse dus kan je niet helpen, maar heb een oproep gedaan bij tlk aan de begische dames of ze jou misschien kunnen helpen. Dus wie weet dat er reacties komen!
Voor het deel over trouwen in Turkije weten de nederlandse meiden natuurlijk ook vanalles. Wie weet kan je de meiden van http://www.turkije-hulp.nl eens om informatie vragen. Ik las op Sins blog iets over een bloedtest in ieder geval.
@Inka ook wij gaan vooral uit van het oogpunt Nederland, niet Belgie
Misschien kun je eens goed rondkijken op buitenlandse partner, of daar nog een extra topic plaatsen, daarzijn ook vele meiden/vrouwen in Belgie je voor gegaan.
Missymay, de procedure met die bloedtest zal zij toch ook gewoon krijgen? Ik denk dat jullie site voor Belgische meiden ook best interessant zou kunnen zijn. Het is dat ik daarover op Sins blog had gelezen en volgens mij kreeg ze van jou nog een tip ook hoe ze dat goedkoop kon doen, anders had ik het ook niet geweten.
ja ze zullen vast ook een bloedtest moeten laten doen, en het meeste zal vast overeenkomen met wat wij NLers moeten meenemen, maja stel er verschilt een ding, zou zonde zijn als ze de verkeerde info zou krijgen
wij hebben zelf de bloedtest gratis kunnen doen in Adana (en alleen hij moest geprikt worden) terwijl Sin nergens gratis kon maar geld moest neerleggen, dus dat zal haar verloofde gewoon maar meoten navragen en regelen
Wij konden overigens in Adana bij de gemeente een briefje vragen met de lijst wat we nodig hadden om te trouwen, misschien kan jouw verloofde dat ook eens navragen lies1986
Liefs1986 hier info van de Belgische ambassade in Turkije:
Huwelijk in Turkije:
Indien u wil huwen in Turkije, buurhulijk stand vraagt een attest āgeen huwelijksbeletselā voor de Belgische partij.
Voor het bekomen van dit attest, biedt u zich aan aan de kanselarij van het Consulaat-generaal, Siraselviler Cad. n°39 34433 Taksim - Istanbul.
Het attest van geen huwelijksbeletsel kan enkel afgegeven worden indien alle voorwaarden vervuld zijn. Voor te leggen originele documenten: (maximum 6 maanden oud)
geldige Belgische identiteitskaart,
eensluitend afschrift van de geboorteakte, op zegel, afgeleverd door de gemeente waar u geboren bent,
een volledig uittreksel uit de bevolkingsregisters van de woonplaats in Belgiƫ waarop de naam en voornamen, woonplaats, nationaliteit en burgerlijke staat worden vermeld,
Voor de Belgen die ingeschreven zijn in een Belgische post in het buitenland:
indien de betrokkene huwt in het rechtsgebied van de post waar hij ingeschreven is beschikt de post reeds over een aantal gegevens en moet zij de inlichtingen verifiƫren op basis van de registers;
indien de betrokkene huwt buiten het rechtsgebied van de post waar hij ingeschreven is zal hij een volledig uittreksel uit de consulaire bevolkingsregisters (gezinssamenstelling met vermelding van de naam, voornamen, wettelijke verblijfplaats, nationaliteit, burgerlijke staat) moeten voorleggen dat moet afgeleverd worden door de post waar hij ingeschreven is.
De Belgische aanvrager biedt zich aan met alle originele stukken en een set fotokopieĆ«n van alle documenten. Voor verdere inlichtingen, gelieve uw vraag te versturen per e-mail :[EMAIL=āistanbul@diplobel.fed.beā]istanbul@diplobel.fed.be
Hallo
Ik wilde vragen of iemand weet of een Man uit Turkije naar Belgie kan komen om wettelijke samen woning met mij ?
Heeft iemand een idee wat een visum kost voor te komen uit Turkije
dank je wel
benidorm bovenaan staat allemaal informatie over visums ik zou daar even rondkijken. Ik weet dat je in nederland ongeveer 500 euro kwijt bent voor inburgerings cursus dan 350 euro voor examen dan 850 euro voor een aanvraag dan 250 euro voor een visum ongeveer, komt vast nog wel meer bij kijken! je kunt kijken op www.ind.nl maar hoe het zit voor belgie, zou je het beste het consulaat kunnen bellen denk ik zo!
succes
Aanvraag visum type C met oog op afleggen verklaring wettelijke samenwoonst.
Nodig: paspoort, medisch attest (niet ouder dan 6m), uittreksel uit strafregister (idem), verbintenis tenlasteneming, attest ongehuwdheid, geboorteakte en bewijs duurzame relatie (= minimaal 1 jaar samengewoond OF elkaar minstens 1 jaar kennen en regelmatig, telefonisch, via briefwisseling of elektronische berichten met elkaar contact onderhielden, dat zij elkaar voorafgaand aan de aanvraag 3 x ontmoet hebben en dat deze ontmoetingen in totaal 45 dagen of meer bedragen OF een gemeenschappelijk kind hebben), bewijs dat jij in Belgiƫ woont en er zal blijven, bewijs ziekteverzekering.