PM verstuurd aan Boomaap en Surya Atmadja
PM aan Ketut gestuurd hij mag me tot persona non grata verklaren, als de leden hiero daar een goed gevoel van krijgen. Graag wel complete eliminatie :crybaby:
Dit gebeurt bij verlenging.
x
Als iemand een vraag stelt over een visum, dan wil iemand een antwoord en geen meningsverschil tussen SA en Boomaap. Is dat saai? Vind ik niet.
Laat SA en Boomaap en andere liefhebbers een apart draadje starten om met modder te gooien, maar bedoezel niet het hele Indonesie subforum. Maar dat is verder mijn persoonlijke mening… :king:
Kerja paksa :lol:
Het is zonneklaar dat die Jenny een hekel aan mij heeft, nou dat mag, er zijn er vele. Ik had haar tegengesproken want ze had iets onbegrijpelijks geschreven. Ik heb tegen Ketut gezegd dat hij mij zo mag royeren. Toen SA en Bule456 (Oyibo van Indaahnesia) hier dat blog van Londoh en zijn persoon gingen afkraken zonder enig zinnig argument heeft Ketut niet ingegrepen, ik heb me wellis afgevraagd wat doet die man hiero. Er werden daar de smerigste dingen over die Londoh gezegd. Nou die SA als Javaan voelde zich ineens sterk en kwam met een banjir aan onzin berichten ( op een paar na) Want geef je een Javaan de vinger dan grist hij de hele arm weg. Nu komt Ketut met een waarschuwing, vind ik rijkelijk laat, hij had veel eerder zijn werk moeten doen. Ik ga overmorgen lekker naar Seram voor twee weken+ en als ik dit forum niet vergeten ben dan mag voor mij gerust alles waar mijn naam bij staat verdwenen zijn. Ik zoek hier toch geen info en wat ik vertel daar worden ze zenuwachtig van. Nou dan lijkt mij dat er maar een oplossing, weg ermee. Dit moet een forum voor saaie mensen die graag dromen zijn, nou “tersera” zou ik zeggen. Ik geef graag de ruimte aan het kleuteronderwijs van SA.
Deze zin moet “niet” bij ingevoegd worden: “Lees ook ervaringen van mensen die in Indonesië wonen en/of werken.”
Zucht, ik heb geen hekel aan je. Verder ga ik hier niet op in, ik heb Stefan reeds per PM gesproken en zijn vraag is beantwoord.
Kleine laatste vraag aan Boomaap: hoe regel jij een SOSBUD van en jaar?
Nou als je bij een Mod gaat klagen omdat de manier van schrijven van iemand je niet aanstaat, dan vind ik dat min. Ik probeer altijd iets te zeggen. Als iemand dat gehakketak vind en daar over gaat klagen, waar blijven we dan met de vrijheid van meningsuiting ? Want daar gaat het toch om de manier waarop iemand zich uitdrukt en die schijnt bepaalde mensen niet aan te staan, ik mag dus geen mening hebben en wat ik over Indonesie vertel is niet belangrijk, in de vullisbak ermee. En nogmaals toen er over dat weblog van Londoh werd geschreven ging dat ook over vullis.
Dus “tenang dan senang” wacht ik de ban van Ketut af, ik ga niet “vrijwillig” ergens schrijven waar ik beperkt wordt.
Gebruik je kennis eens om een vraag te beantwoorden zonder er een hoop poespas bij te halen. ‘Senang’ ben je duidelijk niet.
Nogmaals: hoe regel jij een SOSBUD van een jaar zonder het land tussentijds te verlaten?
Sosbud bestaat niet meer dat heet Visa Kunjungan tegenwoordig. Voor een jaar moet je een KITAS hebben, verblijfsvergunning, Dat Visa kunjungan (B index 211) kan je tot max 6 maanden verlengen, daar moet je een sponsor voor hebben. Bij het ene imigrasikantoor accepteren ze zelfs een tukan beca bij de andere roepen ze de sponsor op. Extra betalingen helpen het proces ten zeerste. Dat laatste mag ik hier niet zeggen, maar is wel de adat in Indonesie, dat weet zelfs het kleinste kind hier. Beschouw dat als servicekosten dat zijn het in wezen ook. Elke Indonesische ambtenaar zoekt bijverdiensten.
x
Ik weet het Mas, je schrijft een bericht en het wordt zo weggehaald, dat heet modereren. Zo een man moet een brug slaan tussen de gebruikers en niet voor een concept van vriendjes kiezen. In Indonesie heet dat KKN, in NL is dat democratie. De baas en zij die bij hem klagen vormen de norm, de inhoud van de berichten doet er niet toe.
Er zullen veel verhalen uit Seram terug komen, maar daar zijn de mensen hiero nog niet aan toe. Ik ga naar een gebied waar nooit een toerist komt, dus hebben ze er niets aan. Men wacht in spanning op het moment dat SA uit Sumatra terug komt :dag:
Wie weet loop ik wel papedavergiftiging op…
Als gewone student zonder een KITAS kun je dus niet 6.5 maand aaneengesloten in het land blijven. En dat is precies hetgene dat ik enige posts geleden ook al aankaartte. Bedankt voor deze bevestiging.
Overigens Jenny mag ik niet openlijk over de procedures bij het imigrasikantoor hiero schrijven, want dan doe ik aan corruptie, daarvoor ben ik hiero al belastert. Ik ben in jaren niet meer zelf daar geweest, iemand deed dat altijd voor mij. Maar omdat deze overvroeg (alweer een nieuw HP’tje ??) ben ik verhuisd naar een ander kantoor. Dat is alleen maar om mezelf te testen in hoeverre ik dit aankan. Het gaat bijzonder goed, ik heb de grootste lol daar, maar betaal natuurlijk wel extra. Money makes the world go round.
Nee na 6 maanden moet je het land uit, of…$$$ :lol:
Ik ben laat, je zit er waarschijnlijk al, maar ik wilde even zeggen dat het WEL lukt een 12 maanden visum te krijgen! Het is een hoop werk, en je hebt inderdaad die brief van de immigratie in jakarta nodig, die via je stagebedrijf (in mijn geval) geregeld moet worden.
Ik heb een kitas (werkvergunning) en visum voor een jaar!
De procedures en de benodigde papieren staan ook duidelijk beschreven.
Dat het een administratieve(lees: burokratische) rompslomp meebrengt is ook in te calculeren.
Als je aan alle eisen voldoen , krijgt je ook je vereiste toestemming .
Weten jullie ook wel hoe moeilijk het is om voor een Indonesier om naar Nederland te komen ?
Zelfs als een toerist, behalve als je met een reisgezelschap komt.