Wat mis je het meest vanuit Kenia?

Ik ben sinds een paar dagen weer terug van 6 maanden Kenia. Ik hoop dat ik er nog vaak naar toe mag gaan.

Ik ben benieuwd wat jullie het meest missen als je in Kenia geweest bent?

Ik mis

**Mijn lief **- die helaas niet zo makkelijk mee naar Nederland kan
Zon - het zou leuk zijn als we hier ook nog wat krijgen
Daglicht- vooral in December dan is het hier zo donker, en in Kenia is 6 uur licht en 1900 uur donker (het hele jaar)
Vriendelijke mensen - Hier kan er geen lachje af
Bonen - Nooit gedacht dat ik die nog eens ging missen
Chapati - Kan ze zelf wel maken, maar dat smaakt toch anders
Verse groenten- tomaten smaken hier nergens naar
**Chai met verse vette koeienmelk **- helaas heb ik hier geen koe in de achtertuin

Ojee ! ZIjn je 6 maanden alweer om ? De tijd vliegt he. Waarom plan je het zo dat je net in de winter terug bent ? Toeval ?

Ik mis :
Vriendelijke mensen idd!!
FRUIT
Zon
Fruit
Oceaan
Mandazi
Vissers aan de deur
KoKosolie
Mijn masseuse
FRUIT
Met m’n haar in de wind achterop een piki-piki

en idd het vaste ritme van dag & nacht

Oh ja fruit, inderdaad de heerlijke verse papaya’s zo van de boom geplukt!
Inderdaad time flies, als ik na de winter had willen terugkomen, had ik later weg moeten gaan, maar we kregen gelijk al gasten uit Nederland, zou niet zo leuk zijn geweest als ik dan nog in Nederland was, en zij in Kenia, vandaar terug in de winter. Ach het heeft ook wel weer zijn charme zal ik maar denken! Positief thinking, dat is wel iets wat je leert in Kenia.

Ik zou zeggen, gewoon lekker snel weer terugkomen Jose! Ik hoef namelijk helemaal niets te missen, want ik zal hoogstens nog voor een vakantie naar Nederland teruggaan :wink:
Ik mis juist dingen in Nederland, voornamelijk eten. Hahaha, Kaas, kroket, Kaas, roze koeken, Kaas, droge worst, Kaas, naturel ribbeltjes chips, Kaas, pure Hagelslag met roomboter op een oerhollandse witte boterham, Kaas, vers waldkornbrood, Kaas, Hema-rookworst, en ook mijn Andrelon Shampoo … hahaha, en ja, de kaas hier smaakt gewoon anders!

Vooral als ik weer volop aan het werk ben in Nederland tussen gestructureerde en gestreste mensen, mis ik de relaxte omgeving en mensen in Ukunda. Ben er weer aan toe, en vanaf 6 januari ben ik hier te vinden: http://dianicampsite.com/cottages
Maar ik denk ook steeds weer terug aan de ritjes met de Mtatoe en Pikkipikki. Toch anders dan dagelijks met een leasebak in de file staan.

Bij de Nakumatt hebben ze Maaslander kaas en kaas van de Dutch Cheesemaker uit Naivasha.Soms zelfs oude brokkelkaas die er dicht bij komt.Kroketten kun je goed zelf maken.Moet je eens proberen.De rest moet maar wennen.