Wat kost Vietnam?

wat zijn zo de kosten in vietnam?
bijvoorbeeld voor hotel, eten, taxi, brommerhuur.

is het met thailand te vergelijken?

wij waren voor vietnam iets meer kwijt dan voor thailand. omdat je in veel plaatsen met een brommertje moeilijker de dingen kon vinden en je dus soms wel een tour moest maken.
eten,drinken, slapen ongeveer dezelfde prijs als thailand.

Hallo,

Wij hebben een tijdje gereisd in de marge van 15 a 25 euro en toen hadden we een kamer met douche en toilet.
Voor eten kan zelfs op straat maar wij waren meestal voor in een restaurant zo’n 10 euro kwijt voor 2 personen.
Voor brommertje huren heb ik geen idee omdat we alles met openbaar vervoer deden.
De tours zijn wel aardig aan de prijs vonden wij.

gr van Moira

Hoi!
Kan veel goedkoper hoor! Ik had voor 5 dollar een redelijke kamer met eigen badkamer. Mijn duurste was 10 dollar en dan had je ook wel wat!
Eten deed ik bijna alleen op straat of in ieder geval bij lokale restaurantjes (dus niet voor touristen), dan kan je voor 2 euro al een flinke maaltijd hebben!
Veel touren kan je ook per motor doen (xe om), vind ik fijner dan een hele tour!

groetjes, Huyen

klopt

wij waren gemiddeld incl alles 30 euro kwijt met 2 personen.

Wat dus een stuk duurder is dan Thailand. Daar heb je zelfs goede kamers met douche en toilet voor 5 euro en eten op straat kun je al voor 75 eurocent (pad thai, kip met basilicum, mmmm) of anders heb je voor anderhalve euro een lekkere groene curry in een restaurantje.

In Vietnam vonden wij het erg lastig om goedkope guesthouses/hotels te vinden. Elk budgethotel uit de lonely planet had z’n prijzen verdubbeld (echt allemaal) en tig straten doorlopen voor een kamer zonder ongedierte leverde nooit iets goedkopers op dan 10 dollar. Het verschilt ook van stad tot stad. In Hue was het een stuk goedkoper dan in Hoi An bijvoorbeeld.

In Vietnam kun je vaak wel een noodlesoep op straat krijgen, maar in restaurants waren wij ook altijd 10 euro kwijt met 2 personen.

Ik zou ook zeggen gemiddeld 30-35 euro kwijt voor 2 personen.

Met de guesthouses is het ene ‘breakfast included’ een stuk uitgebreider dan het andere. Soms alleen zo’n hele luchtige “baguette” met boter, bij een ander guesthouse kun je zelf een ontbijt uit het menu kiezen en dan heb je een volledige maaltijd :slight_smile: En bijvoorbeeld een fruitshake erbij. Dus dat is mooi meegenomen!

Wij zijn in januari van dit jaar naar vietnam geweest en 2 jaar geleden naar thailand en we vonden sommige dingen duurder/goekoper:

• overnachting: thailand goedkoper (8-12 dollar) en vietnam iets duurder (15-20 dollar per nacht). Maar we vonden Vietnam wel superschoon en meer service, badkamer met bad, handdoeken, elke dag schoonmaak en direct in de kamer kunnen bij aankomst, dus niet hoeven te wachten tot 10:00-11:00 als je aankomt met nachttrein / bus. Daar hadden we dus graag iets meer voor over. Je hebt wel goedkoper plekjes voor 6-10 dollar maar deze waren vaak al vol of niet heel schoon.
  • Eten: in Thailand kan je heel goedkoop eten op de markt, Vietnam ook wel maar vonden we iets minder hygienisch of toch wel wat duurder. In de restaurants vonden we Vietnam echt goedkoper dan Thailand, voor 10 dollar heb je een heerlijke maaltijd met veel verse vis en de biertjes zijn goekoper - Thailand vaak 1,- euro en in Vietnam soms voor 15 cent.
  • Tours: Vietnam goedkoper
  • Binnenlandse vluchten: Vietnam goedkoper
  • Souvenirs: Vietnam goedkoper

Totaal zijn we per dag ongeveer 30,- p.p. kwijt geweest en echt overal vrij luxe gezeten, wel waar we konden natuurlijk wat afgedongen maar alles gedaan wat we wilden en gegeten waar we trek in hadden.