In september wil ik alleen voor bijna een jaar naar Azie, nadat ik 3 maanden in India (en misschien 1 in Sri Lanka) heb gezeten wil ik door naar Vietnam om hier een maand te verblijven.
Ik heb begrepen dat je vrij makkelijk geld uit de muur kan halen, wat ik graag zou willen weten is van hoeveel geld per dag moet ik uit gaan dat ik nodig heb? Ik zat zelf te denken aan zo’n 15 euro per dag. dat is dan eten reizen slapen en sightseeing. Is 15 euro per dag voldoende of teveel?
15 euro is ongeveer gelijk aan 20 dollar.
Is dus voor 1 maand 620 dollar.
Dit is volgens mij niet voldoende.
Goedkoopste tour bijv. naar Cai Be met Homestay, 1 nacht vv, kost al snel 20 dollar.
Daar komen dan de lunch + diner + drinken de gehele dag bij.
Ik denk dat je je budget toch wat moet opschroeven naar zeker 1000 dollar voor 1 maand minimaal?
Dit zou dan iets van 720 euro zijn en dat is al heel heel beperkt en heel basic en waarschijnlijk bijna niet uitvoerbaar.
Sluit ik me bij aan. Of je moet geen tours willen doen, of alleen de goedkope (want je ontkomt er bijna niet aan, wil je bepaalde mooie dingen van Vietnam zien) en zo goedkoop mogelijk overnachten en goedkoop met vervoer (ik denk dat het open busticket nog wel binnen dat budget kan, maar lokaal ov is het allergoedkoopst en best avondtuurlijk ; met een maand hoef je geen binnenlandse vluchten te doen).
Eten kan al vanaf 1 dollar per avondmaal. Wil je geen stress omdat je aan je financiën moet denken, zou ik, zoals Ton aangeeft, je budget iets verhogen.
Lijkt me verder een hele mooie reis die je gaat maken!
Top! dank jullie wel voor de reacties. Ik had er geen idee van hoeveel ik per dag nodig zou moeten hebben ik heb me reis namelijk gepland met een LP uit 2008. Ik had al zo’n vermoeden dat deze prijzen niet helemaal meer zouden kloppen.
Hoi Ward,
Kom net terug uit Vietnam en in vergeliking met 2010 zijn de prijzen wel wat opgeschroefd.
Het steden zijn ook duidelijk duurder dan “buitengebied”
In de stad kost een koffie al snel 40.000 dong terwijl je langs de weg maar 4.000 betaald.
Maar excursies via een bureautje zijn ook weer wat duurder.
En waar je eet en slaapt hangt ook af van je zelf wilt, hoe meer basic hoe goedkoper natuurlijk.
Bij Madam Cuc in HCMC betaalde ik 16 dollar incl. ontbijd en avondeten, je had dan geen keus in eten, maar het smaakte heerlijk en was natuurlijk niet verplicht.
Veel succes en plezier
Henria