Hallo
Ik droom van een nog een verre reis te maken , daar ik niet zo veel geld heb wil ik het goedkoop houden, zou het gaan voor 5 weken voor 2500 euro , alles inbegrepen hoor
groeten en bedankt
Voor 2500 euro kun je makkelijk 5 weken in Vietnam blijven.
Afhankelijk van wanneer je vliegt kost je ticket maximaal 1000 euro. Voor vaccinaties zul je iets meer dan 100 euro kwijt zijn, en meestal wordt dit sowieso vergoed door je verzekering. Slapen kan voor minder dan 5 dollar, maar laten we zeggen dat je een beetje luxe wilt en daar 10 dollar voor betaalt, dat is dus iets meer dan 300 euro voor 5 weken. Eten kun je ook voor minder dan een 10tje per dag, dus voor 350 euro ben je klaar. Je hebt dan nog 750 euro voor vervoer ter plekke, entreegelden, souveniers en biertjes. Dat is echt best ruim!
Zelf was ik ongeveer 20 euro per dag kwijt in Vietnam, incl duiken. ![]()
Ik vergeet trouwens de visumkosten… Geen idee hoeveel dat precies gaat kosten, het standaardvisum is maar 30 dagen geldig.
Op www.visumdienst.nl kun je vast een aardige indicatie van de prijs krijgen.
Ik denk ook dat het kan, maar je moet dan niet teveel luxe verwachten. En hou rekening met de hoogseizoenen in Vietnam. In juli zullen de prijzen voor hotels flink oplopen, omdat de Vietnamezen dan ook vakantie hebben. Misschien handig als je een idee hebt welke maanden precies het goedkoopst kunnen zijn. Iemand nog tips?
Groetjes, Anne
Ik denk dat het eraan ligt wat je ervan verwacht, denk dat menig backpacker jaloers is op je budget ![]()
Ga zelf met een soortgelijk budget over 2 maanden ![]()
Retourticket was nu voor 580 euro (bangkok) met een stopover in Dubai van 3 uur. Airaisa naar Hanoi was iets van 2000 baht
Vaccinatie’s kosten idd ook geld, maar wellicht kun je een gedeelte declareren ?
580+100 (vac.) + 2x ticket vanaf Bangkok = +/- 800 euro
2500 - 800 = 1700 / 35 dagen = 48,50 euro = 65 dollar per dag
Nog niet uit eigen ervaring, maar van wat ik overal lees moet je daar van kunnen reizen, maar dit ligt natuurlijk aan je zelf ![]()
Overigens gaat voor mij in de voorbereiding ook nog wat geld zitten, kleren, tas enz visum kost 60 euro meen ik als je het hier al regelt (maar dit is voor mij dan maar voor 30 dagen)
Hi,
Vietnam is zeker te doen met jouw budget.
Als je er van uitgaat dat er schone, goede hotelletjes er zeker zijn voor maximaal 10 euro per dag(en die zijn er hoor!!), verder is het eten ook niet duur. Ik heb 3 jaar geleden ruim 9 weken rondgereisd in Laos, Vietnam, Cambodja, Thailand voor ong 2700 euro incl. vlucht, tourtjes. Nb een aantal inentingen krijg je waarschijnlijk vergoed .
Veel plezier in Vietnam
Kan makkelijk! Ik ben er juli en deels augustus geweest voor 4 weken. Was 1000 euro (exclusief ticket) kwijt en we hebben er niet voor gelaten en in prima hotels geslapen!