Wat kiezen?

Hallo allemaal!

Ik ben eindelijk zover… ik kan beginnen aan een verre reis!
Maar, waar naar toe?

Mijn eerste gevoel ging uit naar Thailand, mede omdat ik nog niet eerder buiten Europa ben geweest en ook nog niet eerder alleen op vakantie.
Dus gevalletje: lekker goedkoop en goed te doen als alleen-reizende toerist…

Maar nu begin ik enorm te twijfelen.
Er zijn natuurlijk zooooveeeel mooie plekken op de wereld, dat ik mijn keuze nu gewoonweg niet kan maken! Ik heb niet de mogelijkheid om vaker zo’n reis te maken. Dus het wordt een waarschijnlijk een once-in-a-lifetime ervaring :slight_smile:

Wat ik wil:

• Een hele andere wereld als Nederland
  • Aangename temperatuur (hoeft geen 45 graden te zijn en ook geen 10 haha!)
  • Een veilig land om alleen naar toe te gaan
  • Een land waar redelijk Engels wordt gesproken (ik spreek geen spaans o.i.d.)
  • Niet een TE duur land. Ik geniet liever 5 weken basic dan 2 weken ergens waar het leven erg duur is
  • Veel te ondernemen/zien/doen (ben verder niet echt een sportieveling, dus abseilen en bergen beklimmen etc hoeft niet zo heel erg nodig)
  • Ik ben geen strandtype, een paar dagen hier en daar is prima om te relaxen… maar meer dan dat niet

En is het verstandig om het bij 1 land te houden, of meerdere landen te bezoeken tijdens een reis?

Ik wil minimaal 4 weken weg en heb geen maximum qua reisduur.

India is het meest fantastische land om naar toe te gaan. Maar lees je heel goed in. Laat je niet bang maken voor het alleen reizen als vrouw, maar wees bewust!
India, chaotisch en prachtig in het kwadraat.

Maar India is groot! Zijn er dan bepaalde streken wat het meest de moeite waard is om te bezoeken? En zou ik het alleen bij India moeten houden, of bijv na 2 a 3 weken doorreizen naar weer een ander land?

India is inderdaad groot, heel groot. En er zijn dus ook vrij grote verschillen tussen de diverse regio’s. Veel mogelijkheden dus om er langere tijd door te reizen. Het allermooiste, met de klemtoon op mooi, is dan Rajastan. Ik ken India vrij goed, want ik ben er al zes keer geweest. Als je meer wilt weten van mijn ervaringen, kijk dan even op mijn Homepage: www.joenjeannette.nl daar staan reisverslagen en foto’s van vijf van de zes reizen, die ik maakte.

Zoals India momenteel op televisie komt, zeg ik: nee! Maar misschien valt dat inderdaad reuze mee…

Ik ben wel een beetje angstig dat het weken ‘leuke dingen doen’ mij de neus wel uit komt zetten op een gegeven moment… Dat lees ik wel meer. Ik heb al gekeken naar vrijwilligerswerk o.i.d. maar nog niets gevonden waarvan ik zeg: ja, doen!

Aan vrijwilligerswerk in India zit een kwalijk randje. Het is vaak opgezet om vrijwilligers uit het westen te lokken, maar de kinderen zijn vaak niet de kansloze straatkinderen, die men pretendeert.

Voor een eerste reis is Thailand denk ik een betere optie dan India.

Natuur, cultuur, strand, goedkoop.

Zelf ben ik trouwens meer een Indonesië-fan, in vijf weken zou je daar ook 2 eilanden kunnen ontdekken.

Er is zoveel te zien en klaar met reizen ben je nooit…

Ik ben eruit denk ik! Heb mijn zinnen gezet op Vietnam in combinatie met Laos voor ongeveer 6 a 8 weken!

Vietnam en Laos! Mooi zeg. Ben momenteel ook druk met voorbereidingen wat betreft een reis naar ZO Azië en dus ook Laos en Vietnam. Heb je al een Lonely Planet (zuid-oost azie)? daar staan erg veel handige tips en hoogtepunten in. 8 weken is mooie tijd om 2 landen te bezoeken. Wanneer ga je?

Ik probeer half oktober al te gaan! Even kijken volgende week of ik dat op mijn werk geregeld krijg die periode en voor zo’n lange tijd! Heb verder nog niks gekocht of voorbereid tot nu toe… dat ga ik de komende dagen doen!

Sent from my GT-I9105P using Wereldwijzer

Down Under

Ik heb zelf geen ervaring met India, wel met Nepal, Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja.

Mijn gevoel zegt ga naar Thailand. Je hebt daar de keuze uit alles van goedkoop tot duur, van natuur tot strand, feesten tot rustig. Alles goed bereikbaar voor een acceptabele prijs, goed openbaar vervoer, relatief veilig, goede ziekenhuizen, etc. De andere landen zijn ook goed te doen maar voor een 1e keer raad ik Thailand aan, persoonlijke voorkeur.

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Indonesia, Nepal, allemaal te doen alleen als vrouw. India zou ik echt niet doen als vrouw alleen, een prachtig land, ook een echte cultuurschok maar als vrouw alleen zou ik dat niet doen.

Ik kom bij het kijken naar tickets steeds bij Aeroflot uit als goedkoopste maatschappij… iemand hier ervaring mee?? Of kan je beter iets meer betalen voor een bekende maatschappij? (china airlines, eva air, klm klinken mij bekender in de oren)

En als ik rond de 800-900 euro een ticket kan boeken naar Hanoi, Vietnam (retour, bijv 5 okt vertrek, 12 nov terug), is dat een normale prijs voor die periode en voor dat land of kan het goedkoper?

Mocht ik via een Duits vliegveld willen reizen (bijv. Weeze), waar moet ik dan rekening mee houden? Gaat dat heel anders als bij Schiphol?

ben echt een leek wat betreft reizen haha!

Mocht ik maar max 5 weken kunnen, wat is dan verstandig om te doen? Noord in combi misschien met laos, of zuid misschien in combi met Cambodja? Of het bij 1 land houden?

Sent from my GT-I9105P using Wereldwijzer