Tips welkom, eerste keer op reis

Hallo
Ben een Belgische jonge vrouw van 45. en nu, nadat de kinderen uithuis zijn,en ik alleen ben, wil ik ook eens de reiskriebels waarmaken.Richting naar de zon. Mischien afrika,nieuw zeeland,australie,of zou ik beter voor de eerste x wat dichter bij huis blijven?
Heb voor mezelf al uitgemaakt dat het ergens op het einde van het jaar zal zijn en voor een maand .
Ben eens rond gaan kijken om eventueel vrijwilligerswerk te doen,maar na een nachtje slapen en denken, is dit mischien een te grote cultuurschok voor mij (ben nogal gesteld op hygiene)
Mischien logeren bij belgen,nederlanders,… die een b&b hebben in het buitenland dat lijkt me wel wat
Als alleenstaande heb ik ook geen enorm reisbudget

.Wie kan mij hier tips geven, waar moet ik opletten,en wat moet ik zeker niet doen
Ook adressen van van B&B zijn welkom,
of iemand die het ziet zitten om met me mee te reizen…?
groetjes Linda

Ik weet dat het niet een werelddeel is wat je opgaf maar eventueel is Thailand heel goed te doen voor de eerste keer. Dat heb ik ook gedaan en alles is heel goed te regelen vanuit hier of in het land zelf. Nadeel is wel dat de hygiëne daar niet altijd top is. Maar ik denk dat als je ver gaat reizen je dat toch soms op de koop toe moet nemen. Ik heb het persoonlijk nooit als vervelend ervaren!

Maar ook Australië is goed te doen voor de eerste keer maar het is wel weer een wat duurder land.

S6 er mee!

Michael

Thailand & Australië lijken mij ook hele goede opties.
Misschien zou je ook eens kunnen kijken op de site www.donboscoamsterdam.nl of www.commissiesamen.nl. Ik weet dat ze soort groepsreizen naar bijv. India organiseren die in het teken staan van straatkinderen. Volgens mij gaat hier ook een klein voorbereidingstraject aan vooraf. Qua kosten is India ook goed te doen. En zo kun je misschien wel het 1 en ander gecombineerd.

Hoop dat je er iets aan hebt! SUCCES! En veel voorpret toegewenst!

Als je echt op hygiene gesteld bent dan vallen afrika en azie al af, of je moet in dure hotels gaan slapen.

@ schoentje:

in middenklasse hotels heb je prima kamers waar het er wel schoon en hygienisch aan toe gaat. middenklasse klinkt misschien duur, maar in Azie hoeft zo’n kamer niet meer dan 15 euro per nacht te kosten.

mijn moeder is op 62-jarige leeftijd voor het eerst buiten Europa op vakantie geweest - met mij. we begonnen de reis in Singapore, waar ze een paar dagen kon wennen aan het klimaat en aan het eten. vervolgens zijn we naar Indonesie geweest, en hebben we de eilanden Bali en Sulawesi bezocht. die eerste zelfstandig, die tweede met een chauffeur en gids.

mijn mams is nooit ziek geworden. en als ZIJ het kan, dan kan iedereen het! gewoon opletten waar je eet, niet teveel willen doen als je het te warm begint te vinden, veel water drinken, en het komt vanzelf goed! laat je dus vooral niet afschrikken :slight_smile:

mijn suggesties voor ‘de eerste keer’ zijn overigens ook Thailand, aangevuld met Maleisie en Bali.

thailand is een prima optie voor een eerste reis en als je een maand gaat zal ik het ook bij thailand houden je kan je daar prima een maand lang vermaken
hygiene is hier niet zoals in nederland en belgie maar het is zeker niet smerig zeker niet in hotels en guesthouses van middenklasse zijn prima te doen ook kan je in thailand gewoon eten bij die stalletjes op straat, let hier wel bij op dat het pittig kan zijn
ook als je voor het eerst echt op reis gaat zou ik niet teveel van te voren plannen, lees op het thailand forum hier eerst eens wat rond en je zult vanzelf een plan/route bedenken en als je die in grote lijnen hebt kunnen wij je daar wel helpen om deze route wat bij te slijpen indien nodig

groet dirk :chin:

en wat met curacao?
Lotte

ik denk dat een maand op curacao wel wat lang is of je moet ook gaan duiken en of andere eilanden in de buurt gaan bezoeken maar dan wordt het toch vrij duur

Als je wilt duiken dan is Bonaire weer mooier dan Curacao.

Mss is Curacao te combineren met de VS, er zijn vast maatschappijen die een stop-over aanbieden. Maar de VS zijn natuurlijk niet echt goedkoop, en tickets zullen ook duurder zijn dan met Arkefly oid. Je zou er ook voor kunnen kiezen om iets korter te gaan, en vakantiedagen en geld te sparen voor een volgende reis.

zal dan eerder voor een kortere vakantie zijn
maar blijft allesinds op mijn lijstje staan
bedankt Lotte

Hoi
Momenteel ben ik in ziekenverlof
niet zo leuk, maar het geeft me wel de tijd om
hier eens rond te snuffelen
wat me wel erg opvalt is dar er veel jonge mensen
bedoel dan 20-tigers op het forum zitten,reizen en plannen

vraag me nu af zijn hier ook 40+ ssers op het forum
of zitten die niet met een reis/ emigreer microbe?

Lotte

ik ben met m’n 40 niet echt meer een 20-er :lol: en ik ben wel degelijk besmet met het reis virus en ook ik heb kriebels bij de gedachte om te emigreren (in mijn geval naar thailand) ben diverse dingen aan het uitzoeken, regelen en dergelijke maar ik maak hier geen haast klus van doe het liever goed aangezien het wel een grote stap is

Hoi
nu ja op reizen staat geen leeftijd
ik ben wel 45
soms voel ik me 19 en som 99
:wink:
Lotte

Nou beslissing is gevallen,zal thailand worden
Ik ben ook een sieradenmaakster; weet er hier iemand waar ik moet zijn om leuke kralen/sieraden te vinden? winkeltjes ,marktjes enz…
alvast bedankt
Linda