In Februari ga ik samen met m’n vriend voor 2 maanden naar Thailand, Maleisie, Vietnam.
Wij hebben dus niet eerder zo’n reis gemaakt, dus wij vinden het ook best wel spannend.
Ik vind het best moeilijk om te bepalen waar je gaat beginnen en waar je gaat eindigen. Er is natuurlijk zo veel te zien.
Het is ook harstikke leuk om al deze verhalen te lezen.
Ik wil eigenlijk een lonely planet aanschaffen, maar dat is er alleen maar in het engels toch ? Of kan ik dan beter een capitoolgids gaan halen ?
Een ding weet ik al, ik wil met de nachttrein…
Ik hoop dat iemand wat leuke tips heeft, alles is welkom.
Wel erg omslachtig om naar Thailand, Maleisie en Vietnam te gaan. Dit word flink reizen dan. Dit is volgens mij alleen vliegend goed te doen. Ik zou dan eerst naar Thailand en Maleisie gaan en dan naar Vietnam.
De nachttrein van Bangkok naar Chaingmai is erg leuk om te doen.
Heb je moeite met Engels? de taal die het meeste word gesproken is namelijk Engels.
Lonely planet is voor het reizen wel heel erg prettig vinden wij. Wij reizen alleen met Lonely planet.
Lonely Planets zijn er in het Engels, Duits, en Frans, maar beslist niet in het Nederlands. Wanneer je perse een Nederlandstalig boek wilt, is de Capitoolgids een oplossing, maar ook de Insight Guide. Mooie verhalen en foto’s, glossie papier, maar eigenlijk te zwaar om mee op reis te nemen. Bovendien staat er weinig info in over hoe je van A naar B reist, daarvoor ben je toch echt aangewezen op de Lonely Planet, de Footprint (minder populair) of de Rough Guide.
Om van Thailand naar Vietnam te komen zul je moeten vliegen, of je moet besluiten over land door Laos en/of Cambodja te gaan. Over land reizen kost je echter een paar dagen… Op bv http://www.airasia.com vind je goedkope vliegtickets.
Persoonlijk vind ik 2 mnd voor deze landen vrij weinig, zeker als het je eerste Aziatische reis is. Afstanden zijn langer dan je denkt, en vervoer is langzaam. Je bent dan meer onderweg dan dat je dingen aan het bekijken bent, en dat is manier van reizen die mij persoonlijk niet zo aanspreekt. Of je moet er voor kiezen om ECHT alleen de hoogtepunten te doen of slechts een stukje per land (bv alleen het noorden of alleen het zuiden van Vietnam).
Gewledig dat je naar Thailand gaat echt een geweldige ervaring gaat dat worden. Als je het moeilijk vind om te bepalen waar je moet beginnen zou ik zeker een gids aanraden om een grove lijn uit te stippelen. Ik zou als tip voor een gids geven de footprint of the Lonelyplanet. Wil je toch een Nederlandse en goede gids dan kan ik je deze aanraden. Verder zul je merken dat als je daar bent het als vanzelf gaat vraag een srond aan mensen die je tegen komt. dat zijn vaak de beste tips.:slywink:
weet niet of deze in nederland bestaat
maar ik heb hier nog niet veel over trotters gehoord
beetje belgische versie van de lonely planet
ook wel een pakje minder dik hoor
Al meer mensen hebben het op het forum aangegeven, 2 maanden voor die drie landen is wel een race hoor. 8 weken weg is natuurlijk hartstikke lekker lang in vergelijking met een “normale” lange vakantie van 3 weken maar ik ben bang dat je op deze manier als een Japanner/Amerikaan in een race door Europa moet trekken. Vandaag de eifeltoren in Parijs, morgen een ochtendje naar het Louvre en dan snel in de bus want ’s avonds moeten we in Amsterdam zijn. Dan ben je aan vakantie toe als je thuiskomt.
Ik zou maximaal twee landen kiezen.
Bangkok en omgeving, naar het noorden, vanaf daar vliegen naar Vietnam, rondreizen, vliegen naar bijv Samui/ Phuket en dan afsluiten op de eilanden in de golf van Thailand.
Bangkok en omgeving, naar het noorden, met de nachttrein terug naar Bkk, vanaf daar naar Kuala Lumpur vliegen, terug naar boven reizen door de Cameron Highlands, Taman negara, Penang, met de trein van Butterworth naar Surathani , afsluiten op een van de eilanden in de golf van Bangkok.
Qua reisgidsen zou ik ook niet weten wat ik zonder de Lonely Planet zou moeten, Footprint en roughguide zijn ook wel goed maar persoonlijk ben ik meer van de LP. Is inderdaad in het Engels maar zeker als je een weekje onderweg bent, spreek je niet anders dan Engels dus dat moet je snel gewend zijn.
Ik denk dat het beter is om dan naar Thailand te gaan, en dan vanaf daar dingen te gaan bezichtigen.
Kennissen van mijn schoonouders hebben een huis in Thailand die ze verhuren, dus dat is al een optie. ( Kwamen we ook pas sindskort achter, ideaal )
We hebben tenslotte ook vakantie, dus het moet geen gehaast zijn.
Ik weet niet of ze het alleen aan familie verhuren, wij gaan er volgende week heen om wat dingen te regelen. Dan zal ik het gelijk vragen, en dan zal ik wel hierbij plaatsen zodat je het kunt lezen.
de beste manier om je goed te orienteren is te komen naar het Thailand festival in Rotterdam, daar vind je het Thais verkeers bureau, de ambassade en vele reisorganisaties die reizen en vluchten organiseren naar deze landen.
Dit festival wordt in AHoy georaniseerd op 7,8 en 9 november 2008
We hebben inmiddels onze vakantie al geboekt voor half februari. Nu zijn er in Bangkok flinke rellen uitgebroken, zou het tegen die tijd alweer wat rustiger zijn ?
We zijn van plan om eerst het noorden van Thailand te gaan bezoeken en dan afzakken naar het zuiden.
Heeft iemand nog tips wat echt de moeite waard is om te gaan bekijken ?
De rellen in Bangkok heb je geen last van. Ik was 4 weken geleden in Bangkok en toen waren er op dat moment ook rellen bezig. Wij hebben er niets van gezien en gemerkt. Deze dingen vinden plaats bij regeringsgebouwen waar toeristen eigenlijk niet komen.
Het enige wat wij merkte dat er geen toerist meer te vinden is waar gewoonweg onzin is want het is gewoon verder veilig.
Het zuiden zou ik zeker naar Koh Phi Phi gaan is een eiland om te relaxen en de snorkelen en duiken. Ze hebben er geen auto’s dit omdat je alles te voet kunt doen echt geweldig.
Verder weet ik niet of je duikplannen heb dan is Koh Tao leuk om te leren duiken.
Mocht je daar op zoek naar zijn hier nog een leuke website http://www.duikeninthailand.info
Dit is een Nederlands stel wat op koh tao woont die duikcursussen geven.