wat is wijsheid

Beste mensen,

Een paar vraagjes:
ik ga in October 3 weken rond trekken door Japan waar van ik de laatste week in Tokio door breng. Nu heb ik gehoord/gelezen dat de Japan rail pass niet geld in de metro’s van Tokio. Is Tokio ook te doen per trein, of kan ik beter een rail pass nemen van 2 weken en de laatste week kaartje voor de metro halen. Welke optie zal goed koper uitpakken.

Volgend vraag: hoe zit het met de onsen en ander openbaren gelegenheden, bv tempels.
Ik zelf heb aardig wat tattoo’s en toevallig weet ik dat dat in onsen niet is toegestaan. (nee niet een paar kleintjes heb namelijk een dikke sleeve op mijn linker arm)
Word hier misschien iets makelijker over gedaan omdat ik toerist ben?? En hoe is dit in de tempels, is het misschien wijs om lange mouwen te dragen??

Alvast bedankt :chin:

Er is een JR lijn die door tokyo loopt, maar die bezet lang niet alles van tokyo, dus het is onvermeidelijk dat je ook metro’s moet nemen. Het verschil tussen 2 en 3 weken is ongeveer 12.000 yen, en van tokyo naar het vliegveld ongeveer 2.500 (neem aan dat je daar ook nog heen moet). Dus dat zou betekenen dat je nog 9.500 zou moeten besteden in tokyo, wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt, zeker omdat je ook metro’s zal moeten pakken. Ik zou dus gewoon een 2 weekse pas nemen, en daar een suica pas, losse kaartjes of als je veel gaat reizen eventueel een dagkaart kopen. Deze link legt ook wel uit hoe het vervoer in tokyo werkt: How to get to and around Tokyo: Access, Orientation and Transportation

Met tattoo’s onsens binnen komen word denk ik lastig. Over het algemeen worden ze niet echt gewaardeerd omdat ze al snel met criminaliteit in verband worden gebracht, zeker als ze vrij groot zijn. Er zullen er allicht een paar zijn waar het toegestaan is, maar de echt traditionele zullen ze er moeilijk over doen. In tempels zou ik ze ook gewoon bedekken, het komt sowieso beter over naar de Japanners toe.

Bedankt voor je antwoord :slight_smile:

In die laatste week wil door tokio trekken denk dat dan de metro’s toch wel handiger zijn. ik neem inderdaad vanaf Tokio het vliegtuig weer terug naar Nederland. Dat word dan een railpass van 2 weken.

Tja dat van die onsen kon ik wel een beetje raden, ach pech voor mij dan. Ik was zo en zo wel van plan om lange mouwen mee te nemen aangezien tattoo’s niet echt gewaarderd worden. kom ik teminsten iest netter voor de dag. :wink:

Ik heb een keer in een onsen gezeten met zo’n 20 man Yakuza, hoewel er bij de ingang duidelijk een bordje stond dat tattoeages verboden zijn! Vond het prachtig om te zien, maar durfde niet te lang/ te veel te kijken.

Dat terzijde, als je naar een onsen ryokan gaat bieden sommige privebaden aan. Meestal kun je reserveren bij aankomst voor 45min per keer, soms gratis maar meestal voor een meerprijs (500 - 1500yen).
Een kamer met privé onsen is natuurlijk ook mogelijk, maar dat kost meestal veel meer.
En je kunt bij aankomst natuurlijk even informeren of het een probleem vormt om ook de gedeelde baden te betreden.