Wat is wijsheid? van zuid naar noord of noord naar zuid?

Hallo allemaal,

ik heb al veel gehad aan al jullie verhalen en ervaringen.

Nu vraag ik me af wat wijsheid is.
Wij vliegen naar HCMC en komen daar aan 14/7 om 19.20 uur. terug vliegen we 1/8 om 20.50 uur.
Nu was mijn 1e gedachten gang om te beginnen in het zuiden en dan naar het langszaam naar het noorden te gaan en dan bv 1-8 om 09.00 uur een vlucht van hanoi naar HCMC te nemen en vanaf daar door de vliegen.

Maar misschien is het toch slimmer om dag 1+2 in HCMC te blijven en dan eind dag 2 of begin dag 3 vliegen naar hanoi en vanaf daar naar het zuiden te reizen. Met het risico dat de mekongdelta niet haalbaar zal zijn. Wat zouden de experts doen?

wat willen we zien: halong bay, hanoi, nationaal park in Ninh Binh, Hoi-An (met strand en kleding laten maken) , Hue (dmz), HCMH (met museum) en eigenlijk ook de mekong delta voor 2/3 dagen en de easyriders. is dit haalbaar in totaal 21 dagen? (met 2 dagen vlucht, wel laat vertrek uit vietnam naar huis)

En zo’n LOA is makkelijk te regelen. Is een visum op de luchthaven ook goed te doen of kan dit echt heel erg lang duren?

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Voor andere tips, ik neem ze graag mee.

Hallo!

Ik heb geen idee wat wijsheid is, maar komen wel wat mensen tegen die van zuid naar noord reizen en het jammer vinden dat ze aan het einde niet nog even een dagje relax/strand kunnen inbouwen. Verder kan ik geen argument bedenken…

Wij hebben met onze LOA het visum opgehaald op Hanoi, als je de formulieren al invult, je paspoort en een foto afgeeft, heb je (in ons geval) binnen een kwarfier het visum. Moet wel zeggen dat wij op dat moment het enige internationale vliegtjig waren dat aankwam.

Hallo K,

Zoals Britt al aangaf is er niet echt een reden om te reizen van noord naar zuid of omgekeerd.
Dit is persoonlijk, wil je eindigen met strand is eindigen in Saigon het meest voor de hand liggend.
Alleen in jouw periode misschien wel weer niet ivm het regenseizoen daar.

Visa on arrival is makkelijk, betrouwbaar en goedkoper dan hier een visum regelen.
Wachttijden heb je niet in de hand, maar na 12 x hiervan gebruik te hebben gemaakt is mijn langste wachttijd 45 minuten geweest.
Ik heb daar dan wel 32 euro mee verdient en dat kan ik niet met werken verdienen in deze tijd.

Ik heb even zitten tellen naar het aantal dagen, maar kom op 17 dagen uit zonder 1-8.

Ben wel een beetje bang dat van het langzaam naar het noorden, of omgekeerd, naar het zuiden gaan niet helemaal realistisch is.
Maar even een gooi

14/7
Saigon + overnachting
15/7
city tour + musea
16/7
tunnels en rond een uur of 4 naar Hanoi
17/7
Hanoi
18/7
Halong Bay, slapen in Hanoi, dus dagtour
19/7
Ga er even vanuit dat je Tam Coc en Cuc Phuong bedoelt, daar overnachten
20/7
ninh Binh
21/7
Ninh Binh Daar overnachten of nachtvervoer naar Hue
22/7
Hue, wanneer je nacht transport hebt genomen
23/7
DMZ
24/7
DMZ
25/7
Hoi An
26/7
Hoi An
27/7
Hoi An, nachtbus/trein
28/7
Saigon, wanneer je vliegt en geen nachtvervoer hebt.
Anders gewoon even even bijkomen en wat rondkijken en trips boeken voor de Delta of iets anders
29/7
Mekong Delta, daar overnachten
30/7
Mekong Delta
31/7
Saigon
1/8 Saigon en naar Huis

Op deze manier heb je een strandvakantie in Hoi An met de waarschijnlijk mooi strandweer.
Ook ben je flexibel voor wat betreft de Delta.
Zijn er dan daar veel overstomingen of is het gewoon slecht weer ( regen ) kan je nog altijd uitwijken naar Dalat en daar met de Easy riders rond te crossen.

Andere mogelijkheid i, kwam ik net tegen toen ik de kranten las na enkele dagen te hebben overgeslagen.

http://www.lookatvietnam.com/2012/05/new-luxury-bus-to-service-hcm-city-phnom-penh.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+lookatvietnam+(Look+At+Vietnam)

En dan vooral het stukje over het gaan naar Phom Penh met de overnachtingen.
Kan dan ook nog een alternatief zijn.

Overigens is de DMZ ook heel leuk met de ER.

Hoop dat je een begin hebt en laat je fantasie er maar op los.

gr.
Ton.

Ikzelf heb niet zoveel toe te voegen aan deze goede tips. Wel heb ik zelf gekozen, ging in de maanden juni en juli, om van zuid naar noord te gaan vanwege het regenseizoen.

Ben heel benieuwd wat je gaat doen! :wink:

Groetjes, Anne

Hallo allemaal,

alvast heel erg bedankt voor de uitgebreidde tips en reactie. :smile:

Ik denk dat het wordt, saigon dag 14/7 dag 1+2 (musea+ stad) eind van de dag naar Hanoi. en vanuit daar denk ik de route van Ton aanhouden. Ik ga er nog eens goed naar kijken en naar tuurlijk bekijken wat we wel en niet willen zien.
Het nationale park: Phu Luong is het park wat we willen zien ivp sapa (sapa is echt niet haalbaar)
en de tip van dmz met Easyriders is idd een goede tip.

Het visum gaan we op de luchthaven halen en we gaan een LOA regelen.

Ik ga er weer naar kijken.

volgens mij heb ik de naam van het nationale park bij ninh binh niet goed, cuc phuong bedoelde ton volgens mij en natuurlijk mag Tam Coc niet ontbreken. Maar wat is het lastig om keuzes te maken. :wink:

Is het niet mogelijk om je vertrekbestemmig te wijzigen? Ik zelf vloog aan op Hanoi en vloog terug vanaf Saigon, dit werkte perfect. Geen gedoe met binnenlandse vluchten en het scheelt je weer een dag reizen :slight_smile: