Vietnam Noord-Zuid of Zuid-Noord?

Geachte lezer,

In de zomer vakantie wil ik 23 dagen naar Vietnam. Nu twijfel ik of ik via Saigon-Hanoi wil of juist van Hanoi-Saigon.

Wat raden jullie aan?

Met vriendelijke groet,

Ik ben net terug van Vietnam
Ben van noord naar zuid gereist en persoonlijk vond ik dat het beste

Het noorden was een pak kouder, maar voor mij persoonlijk veel mooier dan het zuiden

We hadden in het noorden maar max 5 graden en in het zuiden was het er een 35!

1 like

Ik ga zuid - noord omdat de route zo voor mij beter uitkomt, dus ik begin in de hitte en eindig in de kou. Denk dat het niet zo veel uitmaakt.

Ik ga nu ook van Zuid naar Noord. Verschil in de zomer valt waarschijnlijk wel mee.
Bedankt

Ik ga in mei van Noord naar zuid. Wat ik op inet las is dat meer mensen van Noord naar zuid reizen. Dat leek me leuk dan kan je meereizen met elkaar. Uiteindelijk maakt t niet uit je kan het zelfde zien.

Zojuist terug van vietnam . En advies van zuid naar noord. Waarom ik heb zuid echt vinden tegenvallen en toch nog door gegaan naar noord.

Prachtige natuur en omgeving maar wel heel veel toerisme halongbay heel druk. CHU chi tunnels vermaakt voor de westerse tourist.
Er zijn veel mooie plekken zeker , maar 1 x vietnam was voor ons voldoende.
Wil,niet negatief overkomen maar wil op dit forum ook een ander geluid laten horen. Dat had ik ook graag van tevoren gehoord.
We zijn ontzettend geholpen met ton van dit reisforum. En we zijn ook allemaal anders gelukkig.
Wens jullie een geweldige tijd .

Hallo Y,

Wil je bedanken voor je reaktie.

Ik vind ontzettend jammer dat deze vakantie niet heeft gebracht wat je er van verwacht had.
Natuurlijk is een kritische noot altijd welkom en stel deze ook zeer op prijs.

Zelf probeer ik ook aan te geven dat sommige bestemmingen touristisch zijn en daar een alternatief voor te stellen.
Daarom bijv. Mai Chau ipv Sapa Bijv.

Halong is wel een must, maar inderdaad dat is ook de reden dat de touristen daar naar toe gaan.
Dus touristisch; vind zelf 1 dag ook voldoende, kan je wel lezen uit mijn adviezen.

Hetzelfde geld ook voor de Cu Chi tunnels.
Dit is natuurlijk meer toegankelijk gemaakt voor de westerse touristen; de tunnels zijn wat verhoogd.
Maar dat is voor het idee te creëren.

Blijft natuurlijk ook een trekpleiser die tunnels.

Viet Nam veranderd zo snel en zeker de toeristische plaatsten en de grotere steden.
Ik kom er elk jaar en wordt elk jaar verrast door de veranderingen.

Dus koop de recentere boeken; gidsen van 2 jaar oud zijn niet meer aktueel.
Een forum als dit is , volgens mij , een betere bron van informatie en actueler.

Prijs van de vakantie.

Alles hangt af van budget.

Afhankelijk van de route den de gekozen trips kan je voor een koppel een geweldige vakantie hebben voor 1000 USD pp ( 21 dagen ) zonder de internationale vlucht.
Dit wel buiten de dure periodes in Januari , februari ( TET ).

Ik hoop Y dat je mijn reaktie begrijpt en alles in perfectief kan plaatsen .

gr.
Ton.

Beste Ton,

Zeker begrijp ik je reactie en je kunt ook nooit voor een ander beslissen. En wat de een mooi vind valt voor de ander tegen.
Wij reizen veel in Azië en dat heeft echt ons hart gestolen , ben er ook van overtuigd dat we verwende reizigers zijn.
Veel gezien , en dan is het ooit een keer dat het tegenvalt .
Wat betreft de prijzen wil je met de bus reizen inderdaad goedkoop. Maar bv auto met chauffeur die je van muine naar dalat brengt kosten 150 euro en dat vind ik voor deze landen erg duur. Voorbeeld srilanka dag auto huren en flink de bergen in 70 euro indonesie zelfde 45 euro.
Halong bay belachelijk wat ze daar vragen en graag of niet .
Maar nogmaals ton je bent echt geweldig voor dit forum super ������.
En wil ook niet te negatief belichten zeker niet maar wel realistisch.