Noord-zuid, alleen noord of alleen zuid?

Hallo,

In de meivakantie 2015 willen wij met onze twee zonen van 9 en 5 naar Vietnam. Mijn man is verschillende keren in Vietnam geweest, de laatste keer is 15 jaar geleden, er zal in de tussentijd veel veranderd zijn. Omdat we maar twee weken hebben, moeten er helaas keuzes gemaakt worden. Maar er zijn zoveel keuzes dat we er niet uitkomen. Wat is het leukste om met kinderen te doen…Vliegen op Hanoi en terug van HCM of alleen Noord Vietnam bezoeken of alleen Zuid en waarom?

Hopelijk kan iemand ons wat meer informatie geven!

Groetjes Miriam

Hallo Miriam,

ik denk dat je man zich zal verbazen; hij zal het land niet meer terug kennen.
Heb ik al op sommige plekken na 1 of 2 jaar.

Jammer dat je maar 2 weken hebt, is net te lang voor alleen het zuiden en ook te lang voor alleen het noorden.
Dus er moet iets bij om de dagen te vullen.

Ook moet je je wel vertellen dat wanneer je alleen in het noorden blijft dit een duurdere optie is omdat je daar wel de meer prijzige excursies hebt.
Denk dan aan bijv. Halong, kost je ongeveer 400 a 500 USD voor jullie vieren voor 2 dagen.
Sapa voor 3 dagen kan al snel oplopen tot 500 USd voor 4 personen

Dan ben je nog maar 5 a 6 dagen onder de pannen en dan moeten er nog 8 a 9 ingevuld worden.

Maar bijv. voor het noorden

Hanoi - Halong - Hanoi - Mai Chau - Ninh Binh provincie - ninh Binh stad naar Dong Hoi - Dong Hoi voor strand en trip Phong Nha park - Dong Hoi - Hanoi - Nederland.

Het zuiden

Saigon - Saigon ( Cu Chi + stad ) - Mekong Delta - Saigon - Dalat - Nha Trang ( strand ) - Saigon - Can Gio ( natuur park ) - Vung Tau ( varen naar Vung Tau en de stad en misschien overnachten aan het strand ) - Saigon - Nederland.

Het mooiste
Dat is persoonlijk.

Maar waar houden jullie kinderen van.
In beide gebieden is het varen, maar in het noorden zijn er meer bergen.
In het zuiden heb je de bergen in Dalat.

Je kan in beide gebieden natuurlijk een cruise pikken, maar die in de Mekong haalt het natuurlijk niet tov Halong.

Grotten heb je in het zuiden weer niet, maar dan wel weer mangroven waar je kan doorvaren.

Strand heb je bij beide opties.
Maar met Nha Trang heb je ook voor kinderen vele leuke trips.
Een kermis, mooi onderzee aquarium, waterpark, kabelbaan ( ook in Dalat overigens) . misschien naar monkey island in Nha trang?

Ik denk dat het zuiden een goede keuze is voor met kinderen en wanneer deze het huis uit zijn, zij jullie moeten trakteren op het noorden.
Is wel een persoonlijke opmerking, want denk om kinderen veel natuur voor te schotelen misschien gaat vervelen?

Ik hoop Miriam dat je wat aan dit antwoord hebt?

gr.
Ton.

Super Ton, wat een uitgebreid antwoord. Bedankt!!!

Tja wat vinden onze kinderen leuk?? Het wordt onze eerste verre reis met ze. Ze zijn nog niet verder geweest dan een camping in Frankrijk. Wel zijn ze gewend dat we naar bezienswaardigheden gaan, maar de speeltuin en het zwembad/strand vinden ze natuurlijk leuker. We hadden al bedacht dat we dus wat minder zouden kunnen doen dan als we met zijn tweeën zouden gaan en dat we soms dus even moeten relaxen in een speeltuin.

Vliegen op HCM is vluchttechnisch prettiger zag ik. De vluchten die ik had gevonden hadden naar Hanoi langere tussenstops. Ik zal me dus eens gaan verdiepen in een reis naar het zuiden. Je noemt hier Nha Trang omdat dit leuk is voor kinderen. Ik had begrepen dat Nha Trang het Salou van Vietnam is, klopt dit? Persoonlijk lijkt ons dit minder, is er een andere mooie plaats met strand wat als alternatief hiervoor kan dienen of is Nha Trang wel de moeite waard?

Groeten Miriam

• Updated - - -

Oja, ik zal mijn kinderen alvast aangeven dat ze moeten gaan sparen…ik vind het een prima idee van je. :slight_smile:

Hallo Miriam,

Zal me beperken tot Nha trang even.

Je hebt wel gelijk dat Nha Trang richting de Spaanse badplaatsen gaat.
Maar met hotelkeuze kan je dit ontlopen.

je moet niet denken aan duizenden mensen op het strand a la Blanes of zo.
Beetje boeken vanaf het centrum en is prima en je bent dan misschien wel alleen.

In de avond is het veel stappen, bars en restaurants, maar met een kleine van 5 jaar denk ik niet dat je dit gaat opzoeken.
Maar overdag een dagje Vin Pearl , met de kabelbaan naar het eiland, en dan de kermis, waterpark, aquarium.
Dag erop een relaxt boottochtje met strand en aquarium of naar monkey Island zonder touristen.

Dus dat komt wel goed.
Ook kan je natuurlijk ook zeer luxe resorts boeken in Naha Trang.

Zelf overnacht ik altijd in "Nha Trang Lodge "en dan wel een hoge verdieping omdat er onderin het hotel een disco is met luide muziek.
Even de straat over en een perfect strand .

Klik even op mijn naam en dan zie je enkele foto’s van het strand bij Nha Trang lodge en monkey Island.

Misschien om het even mee te nemen.

Gr.
Ton.

Ps.

Geweldige reaktie van je over het sparen

1 like