Van Hanoi naar Saigon of omgekeerd

Wij willen zomer 2013 een reis maken met onze kinderen van Hanoi naar HCMC of is het beter te starten in HCMC en dan naar Hanoi.
Wij willen veel gebruik maken van het OV en soms een vliegen als de afstanden te groot zijn.

Hallo Eric,

Ik heb je vraag verplaatst zodat ie meer opvalt.

Maar of je van noord naar zuid moet gaan of omgekeerd is volgens mij persoonlijk.
hoe wil je je reis afsluiten?

Sluit je af in het zuiden kan je afsluiten met een strandlokatie.
Denk aan Mui Nee of Phu Quoc oid.

Ook tijdens je trip heb je in het midden ook strand bij Hoi An

Begin je in Saigon dan heb je strand al vroeg in je valkantie en in het midden.
Op het einde is een strandlokatie wat moeilijker.

Zelf zou ik van noord naar zuid gaan.

Iemand anders een ander idee?

gr.
Ton.

Wij gaan, op aanraden van het reisbureau, van noord naar zuid. Zij gaven als reden aan dat we dan mogelijk iets minder last hebben van het regenseizoen.

Hoi,

Ook wij zijn in de zomer van 2011 van Noord naar Zuid gegaan. Wij waren ook met onze kinderen ( toen 4 en 6) op reis en hebben niet gevlogen, veel bus en trein, soms een erg lange zit (trein) maar het was prima te doen en je ziet nog eens wat, de kinderen hebben hun ogen uitgekeken. Ook de busreizen waren te doen, wel soms spannend (inhalen ed) maar de kinderen trokken het prima, evenals de slaapbus (ninh binh-hue) was voor de kinderen prima (hebben de hele rit geslapen).
Strand hebben we in Hoi An, Jungle Beach (vonden wij niet zo’n aanrader, erg duur) en Mui Ne gedaan.
Veel plezier in Vietnam!