Hoi allemaal,
Ik ben Esther, 24 jaar oud, en ga aankomende zomer vier weken (voor het eerst) naar Vietnam.
Het is de eerste keer dat ik echt alleen op reis ga, maar ik hoop in Vietnam veel leuke mensen te ontmoeten.
De afgelopen tijd heb ik al veel reisverhalen gelezen en ook dit forum in de gaten gehouden (superleuk om de plannen en routes van anderen te lezen, dank jullie wel!). Na de verschillende mogelijke vliegroutes met bijbehorende prijzen te hebben vergeleken, heb ik een retourticket Dusseldorf - Ho Chi Minh City geboekt. Het is mijn bedoeling om vanuit Ho Chi Minh City naar het noorden te reizen en vanuit Hanoi terug te vliegen naar Ho Chi Minh City (en van daaruit weer terug naar huis).
Ik lees veel berichten waarin aangeraden wordt om van noord naar zuid te reizen. Dit heeft dan volgens mij te maken met het weer en met de strandmogelijkheden. Zelf lijkt Hanoi mij meer aan te spreken dan Ho Chi Minh City en daarom denk ik dat ik mijn reis liever in het noorden eindig. Nou is mijn vraag of het moeilijker is andere backpackers te ontmoeten in mijn route van zuid naar noord, of dat de route eigenlijk niet uitmaakt. Ik zou het jammer vinden om als enige tegen de richting in te gaan
Ik hoop dat jullie je ervaringen met mij willen delen
Groetjes,
Esther