advies gevraagd zuid naar noord of andersom?

Hallo,

Wij gaan van 25/11 tot 15/12 naar Vietnam. Ik blijf maar twijfelen of we van zuid naar noord moeten reizen of de route andersom moeten afleggen. Hopelijk kan iemand me adviseren zodat ik tot een besluit kan komen. We komen op 26/11 in de avond rond 19:30 aan op HCM. Ik durf het niet aan om diezelfde avond nog een vlucht naar Hanoi te boeken, aangezien je dan toch een aantal uur speling moet nemen en het dan erg laat wordt. Maar als we dan de volgende dag een vlucht nemen, ben je ook weer zo achter elkaar door aan het reizen. Dus ik denk dat het wat relaxter is als we gewoon in HCM starten en naar Hanoi reizen, alleen ben ik bang dat tegen de tijd dat we in het noorden zijn het weer toch wel erg fris is en het zou toch wel lekker zijn om de reis een beetje zonnig af te sluiten voor we weer naar het koude Nederland gaan. Of denken jullie dat het niet heel veel uitmaakt welke richting we op reizen?
Alvast heel erg bedankt voor het advies in ieder geval!

Hallo,

Wij zijn afgelopen september in vietnam geweest en vlogen ook op HCM. Wij zijn toen met trip door me Mekong Delta naar Can Tho gegaan. Vanaf Can Tho kan je met Vietnam Airlines naar Hanoi vliegen (zeer netjes vliegveld en vliegtuig) om vervolgens weer af te zakken naar het zuiden… Op deze manier hadden wij niet het gevoel dat je achter elkaar aan het reizen bent mocht je van noord naar zuid willen.

Hallo K,

Gezien je wensen zou ik dan zeker eindigen in het zuiden.
Je speelt dan op zeker met een mooie warme afsluiting van je vakantie.

Prachtig advies van Illse en Josse, niets aan toe te voegen en denk dat dit je probleem beantwoord.

Illse en josse bedankt hiervoor.

gr.
Ton.

Klinkt inderdaad als en supergoed idee! Heel erg bedankt!!
Adviseren jullie me om het ticket op voorhand te boeken? Of kan ik het ook gewoon daar ter plekke doen?
Laatste zou mijn voorkeur hebben om zo flexibel mogelijk te zijn…