wat is mooier om te doen?

Ja daar ben ik weer met een vraag,
wij gaan eind december tot eind januari naar Australie, vliegen eerst naar sydney, blijven daar een week en gaan dan via brisbane naar hervey bay waar vrienden van ons wonen, we blijven daar 4 dagen(en dan blijven er nog een aantal dagen over voor het huren van een auto), dan weer terug naar Brisbane om het vliegtuig te pakken naar Perth, daar verblijven we ook een week en dan terug naar Nl… helaas heel kort maar het kan helaas niet anders…

Nu is mijn vraag, wat is de moeite waard om te doen in dit korte tijdsbestek… natuurlijk fraser island… maar is het een idee om een auto te huren in brisbane en dan via de glass house mountains, australia zoo en noosa naar hervey bay te rijden en misschien nog een dagje naar boven naar agnes water…of 2 dagen miss een eiland mee pakken?

ik heb zo ontzettend veel uitgezocht dat ik door de bomen het bos niet meer zie…

weten ook nog niet of we de auto dan een week huren en weer inleveren in brisbane of dat we vanuit hervey bay de bus/trein pakken terug naar brisbane…

hopelijk kunnen jullie mij helpen…alvast super bedankt.

Het is me niet helemaal duidelijk wat jullie gaan doen: vliegen jullie naar Brisbane en huur je dan een auto of huur je al een auto in Sydney en rij je naar Brisbane/Hervey Bay en lever je die auto weer in in Brisbane.
Ik zou in elk geval zoveel mogelijk met de auto doen en zo weinig mogelijk vliegen. Vanuit de lucht is Australie best mooi, maar op de grond nog 1000x mooier:-)
Wil je in die vier dagen van Brisbane naar Hervey rijden én Fraser Island bezoeken? Dan heb je niet heel veel meer tijd om nog noordelijker te gaan, denk ik. Zeker als je ook een dagje Australia Zoo willt bezoeken (hele dag) en langs Noosa wilt (half dagje). Voor Fraser zou ik zeker twee, drie dagen nemen om rond te kijken, te zwemmen in de heldere meertjes, enz.
Ten zuiden van Brisbane, dus tussen Sydney en Brisbane zijn ook een paar mooie plekken: Dorrigo en Lamington als je liefhebber bent van wandelen en natuur, Surfers Paradise en Byron Bay als je van surfen, uitgaan en mooie stranden houdt (beetje cliche opgeschreven hoor!).
Kortom: hoeveel tijd heb je en heb je een auto of niet?

Hoi Francine,

Sorry het is ook allemaal wat chaotisch geschreven!!

Wij vliegen van Sydney naar Brisbane, en willen daar een auto huren, als het maar 4 dagen zou zijn dan is het tot aan hervey bay…dan blijven we nog 4 dagen in hervey bay bij vrienden en dan natuurlijk ook naar fraser island(zelf ben ik daar al een keer 5 dagen geweest)

Noosa is maar een half dagje? Dan zouden we daar blijven slapen in een hostel, of is caloundra of een van de andere plaatsen net onder noosa beter/leuker/mooier?
En wat als we de auto langer huren, is het dan de moeite waard om door te rijden tot agnes water? en dan weer terug naar Brisbane…(we willen dan de auto een week huren)…

bedankt alvast