Okay, het zit zo. Ik ga met de trein op zaterdag 2 januari 's middags van Sydney naar Brisbane. Ik kom 6:30 zondag 3 januari aan in Brisbane.
Mijn planning is om vanuit Brisbane naar Fraser Island te gaan en een 3 daagse tour te doen om vervolgens bij terugkomst een auto te huren om mijn reis te continueren richting Cairns. Volg je het nog?
Die auto huur ik in Nederland. Aangezien ik 2 nachten in Fraser Island ben, heb ik besloten op pas DAARNA de auto te huren omdat hij anders 2 dagen stil staat. Ik moet dus hier gaan puzzelen hoeveel dagen ik nodig heb om die 3 daagse Tour in Fraser te maken en overnachtingen etc.
Hieronder mijn opzet. Graag hoor ik of jullie hier in kunnen vinden. Op of aanmerkingen stel ik op prijs!
Zaterdag 2 jan vertrek ik dus vanuit Sydney met de trein naar Brisbane. Komen dan zondag 6:30 aan in Brisbane. Blijf daar ergens een nacht slapen. Maandag reis ik af naar Noosa. Boek op maandag daar een 3 daagse tour naar Fraser Island die de volgende dag begint.
De volgende dag vertrek ik dan 's ochtends naar Fraser Island. Dan kom ik donderdag laat in de middag weer aan in Noosa waarna ik de volgende dag vrijdag 9 januari een auto huur.
Dus ik boek in Nederland vanaf 9 januari een auto in Noosa. De reden dat ik hier vandaan vertrek is dat als ik in Noosa een auto huur een goede deal kan sluiten met een verhuurmaatschappij.
Ik hoop dat jullie nog een beetje kunnen volgen wat ik bedoel te zeggen. Daarbij heeft een van jullie ervaring met het boeken van 3 daagse tour vanuit Noosa naar Fraser?
Ik ben destijds vanuit Hervey Bay naar Frasier geweest en daar waren de wachttijden midden in de zomer zeker een week. Dus check even goed na hoe ver van tevoren je de trip boeken moet, om een teleurstelling te voorkomen…
Als je het nu al weet, waarom niet nu al boeken?
Ik ben het eens met Cyriëlle, je kan het beste alvast je 3 daagse trip vast leggen als je toch al weet dat je het op die datum gaat doen. Vaak zie je bij dat soort trip dat er ook een open datum wordt gehanteerd en je dus geen zorgen hoef te maken als je door omstandigheden een dag eerder of later aankomt.
Voor de duidelijkheid een 3 daagse trip betekend doorgaans 3 dagen en 2 nachten, dus als je Dinsdag vertrekt kom je inderdaad Donderdag aan.
Wat betreft het huren van een auto, ik neem aan dat je dat online via een Australische of Internationale maatschappij doet? Dat is waarschijnlijk goedkoper dan een Europese maatschappij of ter plaatse een auto huren.
Bedankt voor jullie comments! Ik ben er zelf nog niet helemaal uit.
Het zit namelijk zo dat mijn vriendin al in Aussie zit en ik het leuker en beter vind om samen deze tour te boeken. Misschien nog wel goedkoper maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen…
Mijn vriendin zei ook dat er vanuit Brisbane volop Fraser tours worden aangeboden. Ik zag daarstraks op het internet dat sommige touroperators op ma, wo en vr die 3 daagse tours aanbieden terwijl andere operators op di, do en za daar naartoe gaan.
Mijn aanvankelijke gedachte was dat ik vrijdagochtend die auto wilde huren. Stel nu dat ik een leuke 3daagse Fraser tour zie in Brisbane die woensdag start, dan kom ik dus niet uit met die auto. Daarom zit ik nu te denken om niet vrijdag maar vanaf zaterdag de auto te huren. Dan kan ik in Brisbane in ieder geval kiezen tussen meerdere touroperators en heb ik dus meer aanbod van tours naar Fraser. Dus meer kans dat ik een tour vind op korte termijn.
Zijn jullie het daar mee eens of denk je dat de kans bestaat dat ik alsnog achter het net kan vissen?
@Traveldevils
De auto huur ik in Nederland bij eautohuur. Daar kan ik voor 550 euro voor 19 dagen een auto huren, one-way (geen extra kosten), ongelimiteerd aantal km, airco en automaat. Ik denk niet dat ik dat goedkoper kan krijgen. Heb namelijk ook gekeken op internationale sites en daar kom ik ruim boven die prijs uit. Is vaak meer dan het dubbele.
Ik snap je redenatie, maar het kan dus betekenen dat je nog extra dagen moet wachten omdat de tours vol zitten.
Je auto klinkt an sich wel goed voor 29 euro per dag; hoe is je verzekering? Daar zit ook nog wel eens verschil in, qua dekkingsgraad.