Fraser Island van tevoren boeken of niet nodig?

Beste mensen,

Ik wil samen met mijn vriendin een 3daagse tour naar Fraser Island doen. Ik kom zondag 3 januari aan in Brisbane. En de volgende dag reis ik naar Noosa. Op zaterdag 9 januari huur ik een auto in Noosa waarna ik richting Cairs doorreis. Deze auto huur ik van tevoren in Nederland. In de dagen ertussen wil ik die 3daagse tour naar Fraser maken.
Aangezien het huren van de auto vast staat heb ik weinig speelruimte bij het boeken van de tour in Brisbane. Ik kan kiezen om of dinsdag 5 jan of wo 6 jan de 3 daagse Fraser tour te doen.

Nu ga ik dus in het hoogseizoen de Fraser tour doen. Iemand zei tegen mij dat je in het hoogseizoen soms rekening moet houden met een week wachttijd voor een tour. Ik vraag me af of jullie dit kunnen beamen want dat vind ik wel erg veel. Gaan toch dagelijks verschillende tours richting Fraser van verschillende operators?

Ik wil in ieder geval niet het risico lopen dat ik als ik in Brisbane aankom geen tour kan boeken voor de volgende week?

Wie heeft raad? Alle input is welkom!

hi,

Ik heb geen directe ervaring met fraser Island, maar wel met andere tours. Ik ben zelf een jaar in australie geweest. het is inderdaad moeilijk om dit soort info op internet te vinden. Ik denk niet dat je er fout aan doet om er gewoon heen te gaan en dan het een en ander te boeken. Er zijn, zo zeg je zelf al, zo veel bedrijven die van alles aanbieden keuze genoeg. en daar bij, australie heeft te maken met zoveel door-reizigers dat een week wachttijd echt te lang is!! Tip: kijk ook eens naar moreton Island, ook vanaf brisbane, hier ben ik geweest…fantastisch en bijna geen toerisme qua backpackers… echt super!!
Tip2: maar die heb je waarschijnlijk al, Lonely planet, staat ook al dit soort info in!!
heel veel succes!!

groetjes, Evelien Janson

Voor een bezoek aan Fraser Island in januari moet je beslist boeken. Je zegt het zelf al, het is hoogseizoen…Wij zijn off season naar Fraser Island geweest en toen was er plaats genoeg maar ik ben er vrij zeker van dat dat niet voor januari geldt.
Yeehaw