Overnachten op Fraser Island

Hoi,

Ik heb gehoord dat je kunt overnachten op Fraser Island.
Wie kan mij vertellen waar ik dat kan regelen en waar je dan in overnacht. Tent? Cabin? Waar te boeken? Of kan ik dat ter plekke regelen.

Groetjes Susanne

Hey,

Ff een reactie omdat verder niemand reageerde.

Fraser zou ik echt georganiseerd doen!!
Via de Fraser Island Companie kun je zeer leuke 2 daagse tochten doen met leuke/mooie overnachtingsplekken/mogelijkheden.

Op je eigen houtje is niet echt aan te raden.

Greetz,

Flyboy:wereld:

Uhmm… ben ik het niet mee eens, ik ben ook op eigen houtje gegaan en echt super te doen. Heb zelf een 4wd gehuurd die je op kunt pikken op Fraser Island zelf. Daar de hele dag mee gereden :slight_smile: Je hebt een hostel op fraser het Fraser Island backpackers. Ik heb daar 1 nacht geslapen en de volgende dag de boot weer terug gepakt.
Je hebt alle vrijheid dus je kunt gaan en staan waar je wilt. Je krijgt een kaart mee van het eiland zodat je weet waar alles is.

Als je niet alleen wilt dan kun je beter een tour gaan doen maar ik heb gekozen voor vrijheid en het is echt heel goed te doen.

Cheers

Kan allemaal zeker zo gaan, maar wanneer er wat gebeurt dan zul je jezelf ook moeten kunnen redden.

Tijdens de 2 keer dat ik op fraser geweest ben heeft onze chauffeur in totaal 4 keer mensen moeten helpen.
3 keer omdat ze vast waren komen te zitten en de smalle paden blokkeerden en 1 keer bij kapotte auto, omdat ze geen hulp kregen van verhuurder omdat het DRUK was.

Wees dus wel voorzichtig met zelf gaan!!!:dag:

Ok! Bedankt voor de tip! Moet ik een dagtocht al vanuit Nederland boeken? Of kan ik dat daar ter plekke voor de volgende dag regelen? (aug 2009)

Ik lees dat er een hostel is. ZIjn er nog andere slaapmogelijkheden?

Groetjes Susanne

heb ik gelukkig geen last van gehad. De mensen van het verhuurbedrijf leggen alles goed uit en vertellen wat je wel en wat je niet moet doen. Ben er ook veel tegengekomen die een beetje “stoer” ( laat ik het zo maar even zeggen) aan het doen waren.

Ik zou zeker niet vanuit nederland boeken, gewoon lekker daar doen. Kun je ook bepalen of het weer wel mee zit.
Als ik een tip mag geven dan zou ik naar Hervey bay gaan. vanf Hervey Bay gaan er boten naar Fraser Island. Vanuit Hervey Bay heb je zat mogelijkheden voor tours of het huren van een 4wd die je op Fraser op kunt halen.
Als je van de boot af komt op Fraser heb ik een hotel gezien maar ik weet niet hoe het hotel heet en hoeveel het kost. Zal wel duur zijn.
Kijk anders even op deze site: http://www.hervey.com.au/FraserIsland/

Hey Susanne,

Vanuit hervey bay kun je best overnachting regelen voor op fraser, zou alleen vol kunnen zijn wanneer je net te laat reserveerd, maar wanneer je georganiseerd gaat wordt alles geregeld.

Wij hadden en 4WD bus met max. 14 personen wat erg leuk was en zeker niet al te duur.
Kijk maar eens op de site van de Fraser island Company.
Zij hebben een leuke 2 daagse tour met goede overnachting en naar mijn idee zeker niet al te duur hoor!!

Greetz,

Bedankt,
Ik ga zeker een 2daagse tour boeken. Maar kan dat daar ter plekke boeken voor een dag later in augustus? En is het daar dan aangenaam weer, normaal gesproken? (vanwege de winter) Of ligt het al hoog genoeg richting Cairns…

O,ja en hebben jullie enig idee wat de prijs is van zo’n tour? Ik krijg het niet gevonden.

Groetjes Susanne

Hey Susanne,

Temperaturen gaan wel.
Overdag lekker warm(25-30 C), maar tegen de late avond wordt het al wel wat koeler, zo rond de 15 C en iets frisser, maar goed te doen.

Wij hebben zo rond de € 150,-/persoon betaald en het is aan te raden iets langer van te voren te boeken omdat de touren meestal niet iedere dag gaan en maar beperkt beschikbaar zijn.

Volgens mij kun je een quote krijgen bij de Fraser Island Company voor de kosten.
Zal zelf ook nog eens kijken.

Greetz,

Hallo Susanne,

Op Fraser is inderdaad een hostel en een resort waar je kan overnachten. Afhankelijk hoe je wilt reizen in Australië en je leeftijd zou ik kiezen voor een driedaagse tour met één van de backpakers in Hervey Bay. Drie dagen heb je dan met een groepje tussen de 6-8 personen de beschikking over een 4WD, inclusief alle benodigdheden die je nodig hebt om drie dagen te kunnen “overleven” op het fraaie eiland. In drie dagen kan je het hele eiland goed bekijken, slaap je lekker in de buitenlucht (of tent), maak je een kampvuurtje en kan je veel lol hebben.

1 like

Oke ligt het aan mij of zijn al die tours naar Fraser Island ontiegelijk duur… :frown:
ik zit te kijken maar ze zijn zo duur.
Zijn er geen goedkopere???
Ik zie ook dat het beter is dat je niet zelf gaat rijden (en aangezien we een tayota carolla hebben gaat dat ook niet lukken)…

ik hoor het graag.
Ik zit al te kijken voor accomodaties via big4.

Ik zou zoals ze hierboven ook beschrijven het via een van de backpackers regelen. Ook wel zo gezellig! Ik dacht dat ik iets van 300 of zo heb betaald in totaal, maar dat was dan ook nog inclusief 3 dagen Whitsundays op een boot.

Boek niet van tevoren, kijk eerst welk weer het is. Ook met regen is Fraser Island niet leuk. Ik heb zelf ook de vlucht over het eiland gepakt met zo’n klein vliegtuigje voor 75 dlr. Hartstikke mooi.

Wij hebben ook via de camping geboekt, ze komen je netjes ophalen aan de ingang. No worries, komt allemaal goed daar.

Ga als je in Australie bent naar Peter Pan, dat is een reisbureau over heel Ozzy en zij hebben meestal de beste deals en je krijgt korting als je met meerdere personen boekt of meerdere tours :slight_smile:

1 like