Trip op Fraser Island

Beste forumleden,

In januari ben ik een paar dagen in de buurt van Fraser Island.Is het verstandig om al vanuit NL een tour te boeken of kan ik dat beter ter plaatse doen en waar? Is het beter om 2 of 3 dagen op het eiland door te brengen?

Alvast bedankt voor de info.

Daniël

Hoi Daniel,

het is altijd moeilijk om de juiste raad te geven omdat ieder mens verschillend is.
Wij boeken dit soort korte excursies meestal In Australie. Eventueel enkele dagen vooruit. De ervaring heeft ons geleerd dat ter plekke of in de regio altijd voldoende boekingskantoren zijn waar je dit soort trips kunt boeken. Schat dat je deze trip in iedere plaats tussen Townsville en Brisbane kunt regelen. Het loont altijd om ook ter plaatse de kosten te vergelijken. Soms is er een prijsverschil tussen de verschillende organisaties/aanbieders. Je kunt nu wel alvast wat prijzen verzamelen. Heb je een idee wat je kwijt gaat zijn en vooral wat je daarvoor krijgt.
Als je vanuit Nederland boekt heb je altijd de dwang om op dag X in die plaats te zijn. Australie is iets relaxter dan Nederland/Belgie. Je blijft makkelijker ergens hangen of net niet.
Over de duur (2 of 3 dagen) durf ik helemaal geen raad te geven. waarschijnlijk kom je een leuke groep tegen waarmee je veel gaat optrekken (heb dit al vaak gezien en ervaren). Dit kan je plannen behoorlijk doen wijzigen.

Voor de rest alvast een hele leuke reis gewenst. Als je nog meer vragen hebt lezen we ze wel.

Wim

Ben al twee keer naar Fraser Island geweest. Ga naar Hervey Bay en boek een tour daar, geen nood aan boeken op voorhand.
Eerste keer met rugzak de ferry genomen en zes dagen rondgetrokken (zeer goede camping). Wel op voorhand registreren en betalen en genoeg informatie vergaren, is helemaal niet duur. Dit was veruit het hoogtepunt van mijn twee jaar Australie. Lake McKenzie voor ons alleen 's avonds wanneer alle dagtoeristen weg zijn. Zaaaaaaaaaaaaaalig.
Tweede keer dagtoer geboekt, is goed maar meer dagen zou misschien beter zijn.
Meer vragen, laat maar komen!

@Sopor81: Hey ik wil ook naar Fraser maar vind alle tours redelijk prijzig.
Nou zeg jij dat je gewoon zelf bent gegaan met de veerboot.
Dat linkt super. ik heb alleen 1 probleem ik heb een huurauto waar ga ik die laten…
en dan ga ik iets heeeeel doms vragen hoe heb je je vervoerd op het eiland??

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je dat gedaan heb, want ik raak langzaam aan de weg een beetje kwijt.
Ik zg wel een camping/park op big4…

ik hoor graag van je

Ok ik ga proberen me te herinneren hoe we het gedaan hebben.
Ten eerste gingen we naar de info/parkwachterhut in Mission Beach (denk ik), waar je een vergunning en map kunt oppikken en ook kan betalen voor je camping (vrij goedkoop). Ga naar de camping dicht bij The Inskip Point (vlakbij Mission Beach) en overnacht daar, 's morgens vroeg parkeerden we onze auto op de parking aan The Inskip Point en namen we de ferry (gratis, vraag aan de infobalie wanneer de eerste vertrekt). Als je een lift kan versieren naar Dilli Point, ga ervoor. Anders stap je van de ferry en loop je het strand af naar rechts, zeer vermoeiend, ongeveer zes uur tot Dilli Point. Daar trek je inlands naar … en daar kan je overnachten op de camping. Volgende dag naar Lake McKenzie en overnacht daar, de avond alleen zonder de dagtoeristen is magistraal en de ochtend. Volgende dag laat vertrek naar Central Point (warme douches voor een dollar). Dag daarna naar Lake Wabby, daar overnachten en dan … dezelfde weg terugkeren. Na Dilli Point, probeer te liften naar de ferry op het strand. Dat is het zowat, namen en volgorde kunnen een beetje verkeerd zijn en je mist Elli Creek en het schipwrak maar je vermijd hopen toeristen. Besef wel dat dit geen gemakkelijke tocht is, echt zwaar en je fysiek moet vrij goed zijn want je loopt door zand de hele tijd. Een tent, al je eten voor zes dagen, water, een gasvuur (als je geen koude bonen en fruitcake wil eten voor zes dagen, zoals ik deed). Verdere vragen, posten maar!