Fraser Island: 1 of 2 dagen?

Wij gaan in juli en augustus naar Australië. Hiervan gaan we drie weken de oostkust afrijden. Kunnen we Fraser Island op 1 dag zien of nemen we best een tour van 2 dagen? Wat moeten we zeker zien???
Groetjes, Liesbeth

Hai Liesbeth,
Wauw, je neemt wel heel weinig tijd om in 3 weken de oostkust af te gaan. Ik zou in ieder geval naar lake mc kenzie gaan. Dit is echt TE mooi,
Lake wabby, champangne pools. de enige manier om fraser te bekijken is met 4wdrive. De georganiseerde tours (ben ik mee geweest) duren 2 nachten en 3 dagen. Dit is voldoende, je zou het ook in 1 nacht en 2 dagen kunnen doen. Er zijn genoeg organisaties in hervey bay (plaatsje voor fraser) waar je wat kan boeken. heb je nog vragen of wil je nog tips over de oostkust van australie, let me know!!!
Groetjes liset

Ga ook zeker even naar greate keppel island, boot gaat vanaf yepoon.

goeie tip. Fantastisch mooi eiland. net zoals magnetic island…maar niet zo mooi als great keppel island

idd, great keppel holliday village is een goed en goedkoop verblijf. met mooi weer is het goed vertoefen op het water met een van de kanos of een trip met de glasboot waar je alle vissen door de bodem van de boot kan zien.

Fraser Island zeker in 2 a 3 dagen, erg de toerist uithangen maar een geweldige ervaring. zal dan ook zeker de walvissen gedag zeggen je zit nam in het walvis seizoen, met een bootje kost een 50 euro.

have fun.

Hoi, wij hebben georganiseerde toer gedaan: 2 dagen en 1 nacht. Dat is ons prima bevallen en scheelt een hoop duwen (we hebben veel mensen gesproken die t zelf hadden gedaan in 4WD en verschillende keren vast hadden gezeten.
In hervey bay is Next Backpackers een geweldig hostel, echt een aanrader.
Veel plezier, enne… 3 weken is genoeg voor oostkust. Dan heb je nog tijd om andere geweldige dingen te zien in Aussieland, want oostkust is echt niet het mooiste stuk. Have Fun!

Je kan een dagtour maken vanaf Hervey Bay. Vertrek 8.15 am en wij waren weer terug om 8pm. Geweldige ervaring. Wij deden deze trip met Exclusive Tours in een 4x4 bus met 16 zitplaatsen (vergeet het zitten maar, je stuitert op en neer-lol-) Zelf met een 4x4 zou ik afraden. Onze chauffeur heeft een aantal luxe 4x4 Toyota’s uit het zand moeten trekken.
Yeehaw.

Ikzelf heb de cool dingo tour gedaan 3 dagen en 2 nachten, zelf vond ik lake wabby (waar je op dag 3 naar toe gaat) het aller mooiste, maar het ligt juist aan jezelf hoeveel tijd je hebt. Ik raad het alleen niet aan zelf te rijden want het is veel lastiger als je verwacht
en zoals eerder werd geschreven next backpackers is echt een aanrader, is mijn favoriete hostel van Australie

even inbreken in je draadje:wink:

Ook wij zouden graag 1 of 2 dagen fraser island doen. Maar is dat haalbaar met kleine kinderen? en welke aanbieder is juist geschikt voor gezinnen?
(ik kan me voorstellen dat een organisatie met veel jonge backpackers niet zit te wachten op een gezin erbij:wink:)

:wereld:Hey,

Fraser in 2dagen en 1 nacht is met kinderen vanaf een jaar of 5-6 best wel te doen hoor.
Kijk eens op www.fraserislandco.com.au
Hier hebben ze leuke tours met overnachting in een leuke vast tentencamp.

Is hier en daar wel redelijke wandeling bij, maar overal wel voldoende tijd voor.

Suc:tongue:ces!!

Het probleem is dat ze nog geen vijf of zes zijn ;-). Onze kinderen zijn dan 3,5 en 2 jaar oud. De langere afstanden zie ik niet zo als een probleem. We nemen een rugdrager mee waar ze eventueel om de beurten in kunnen. De oudste kan wel al grotere stukken lopen.

1 dag lijkt me wat weinig om het eiland te bekijken. Maar zou dan wel verschillende dingen willen zien. dus lastig hoor. het wikken en wegen tussen veel willen en toch praktisch moeten zijn…

Fraser island lijkt me op zich erg mooi en zou er dus ook veel op zien. Zelf een 4wheel drive huren lijkt me aan de ene kant wel praktisch, maar het zou erg moeilijk zijn om op zon terrein te rijden.

De site die je schreef staat ook bekend als de touroperater die ook voor gezinnen geschikt is. Bedankt voor je info!

:)No worries, zoals ze zeggen Downunder.

Wanneer je de tijd hebt, ga dan ook eens bij de Zoo van Steve Erwin langs.
Is de laatste jaren zeer mooie geworden en ligt in de buurt van de Sunshine Coast, dus ca. 75 km. ten noorden van Brisbane ongeveer ter hoogte van Mooloolaba(leuk kustplaatsje!!).

Greetz

Flyboy

die zoo staat ook zeker in de planning

Kijk dan ook eens bij Lone Pine Sanctuary, daar kan je Koala’s vasthouden (verboden in the NSW zoo’s). Misschien leuk voor de kinderen alhoewel ik dergelijke activiteiten eigenlijk niet wil aanbevelen…