Cairns-Brisbane in 17 dagen???

Hallo allemaal,

Is dit een beetje te doen??? (Ik kom aan in Cairns vanuit Sydney, alle vluchten zijn al geboekt)

Te strak of teveel gepland? En ben ik dingen vergeten (die ik toch echt moet zien?)?
Tips voor slaapplekken?

Zaterdag Landen Cairns
Zondag Dag in Cairns
Maandag Daintree River
Dinsdag Daintree National Park
Woensdag Airlie Beach –> Whitsunday Islands en Great Barrier Reef
Donderdag Great Barrier Reef
Vrijdag Great Barrier Reef
Zaterdag Eungella National Park
Zondag Hervey Bay –> Fraser Island
Maandag Fraser Island
Dinsdag (Reserve dag)
Woensdag Australian Zoo
Donderdag Brisbane –> Moreton Island
Vrijdag Lamington National Park
Zaterdag Brisbane (ik wil waarschijnlijk parachute springen)
Zondag Dag Brisbane
Maandag In de avond vlucht terug naar Amsterdam.

Alvast bedankt!!!

Wel een beetje druk, maar als je alles vooraf vastlegt moet het net te doen zijn. Maar dan heb je geen kans om af te wijken van je plan. Moreton island en Australian zoo zou ik laten vallen zodat je iets meer tijd overhoud voor de rest. Misschien is Townsville en magnetic island leuk

De Daintree trip kun je het beste al vooraf boeken zodat je zeker weet dat je maandag mee kunt, zorg dat cape tribulation er ook bij inzit. In Cairns boek je dan een buskaartje Cairns-Airlie beach, een busritje van zeker z’n 10 uur, en je Whitsunday’s trip.

Bij aankomst in Airlie beach boek je je volgende buskaartje en volgende excursie, enz…

google eens op timetables voor bussen in Australië, kun je zien hoe lang de reistijden zijn van wat jij wilt.

Goed, lichtelijk krap en strak schema. Bij goede voorbereiding wel te doen. Wat Mart al zegt, kijk wel naar reistijden, nachtbussen etc. Maar wellicht heb je dat allemaal al lang gedaan. Verder ben ik benieuwd wanneer je de reis wilt doen. Op 7 oktober is het bijvoorbeeld een public holiday in Queensland, Labour Day. Dat kan voor afwijkende dienstregelingen zorgen.
Veel plezier bij het verder plannen en boeken.

Bedankt voor de tips.
Om eerlijk te zijn wil ik deze route afleggen, dat is tenminste het plan maar heb verder nog niks geregeld…
Dit moet ik dus wel echt vooraf doen??

Half oktober ga ik deze reis maken…

• Updated - - -

Is drie dagen Great Barrier Reef en twee dagen Fraser Island trouwens een beetje te doen??

Dat vooraf doen is betrekkelijk maar niet denken, ik boek vandaag iets voor morgen. Paar dagen tevoren doen geeft wel wat meer rust.
Wat ga je doen in drie dagen Great Barrier Reef? Je moet er wel dagelijks heen. De meeste mensen gaan een dag snorkelen of duiken. En Fraser Island is met een overnachting goed te doen in twee dagen. Wij maakten een dagexcursie, reden met de bus over het strand, bekeken het bekende wrak, maakten een rondvlucht over het eiland met start en landen vanaf het strand, bezochten een zwemmeer en maakte een regenwoudwandeling. Hadden niet het idee dat we aan het stressen waren. Dus er zit zelfs in jouw schema nog enige speling. Whitsundays is ook heel gevarieerd qu aanbod. Onze dochters maakten een driedaagse (jongeren)zeilcruise (met duiken), wij een dagtocht.
Kijk anders even op onze website naar reisverslagen 2001 en dan verslag 23. Heel beknopt trouwens.

Heb wel veel aan deze ervaringen! Maar wat zou ik dan het veste kunnen doen, 1 dag snorkelen Great Barrier Reef?

Ja, dag snorkelen bijvoorbeeld vanuit Cairns. Vanuit Cairns ook een dagje Kuranda, met stoomtrein heen en kabelbaan terug of andersom. Zwemmen in de lagune op de boulevard in Cairns. Cairns is best gezellig dankzij alle backpackers. En daaarna besluiten wat je vanuit Airlie Beach doet. Maar als je in hostels overnacht doe je vast nog veel meer ideeën op.

Ik heb even mijn schema iets realistischer in elkaar gezet…
Dag Cairns is afgevallen en Moreton Island ook.

Is snorkelen ook vanuit Townsville leuk, of iemand weet?
Dat is mijn reis een beetje opgesplitst van Cairns naar Airlie Beach.

Hoi,
je kunt inderdaad vanaf meerdere plaatsen het rif op. Hier een aantal opties: http://www.tropicaltravel.com.au/reef-trips/

Google: Townsville Reef trips helpt ook,
Succes