Graag heb ik wat tips voor onze reis naar australie.
Ik ben zelf met mijn moeder in 2011 geweest. Ikzelf 2,5 week (te kort)
Nu wil ik terug, maar dan met mijn vrouw en twee zoons 10 & 11
We hebben ongeveer 32 dagen, is incl vliegreis.
Nu heb ik een vriend die in NZ woont dus daar ga ik ook even langs. Mijn plan is:
4 dagen voor heen en terugreis.
Eerst naar NZ (4 dagen) en dan door naar Sydney (4 dagen)
Vanuit Sydney een binnenlandse vlucht naar ayers rock en kings canyon (4 dagen)
Hierna binnenlandsevlucht naar cairns.
Hiervandaan wil ik een camper huren om eerst naar daintree te rijden en cape tribulation, terug via tabellands route. En dan verder af te zakken naar brisbane.
Als we dus landen in cairns hebben we nog een dag of 15 om met de camper naar brisbane te rijden met onderweg white sunday eilands aan te doen en uiteraard ook fraser eiland. Tussen door ook nog een dag duiken en snorkelen.
Ik zal wel te veel willen want dat wil volgens mij iedereen.
Graag jullie mening (ervaring) over onze reis.
O ja het is in de maand augustus.
Ik zie graag jullie reactie.
Gr. Casper
Via Wereldwijzer app
Hallo Casper, je weet goed wat je wil en weet goed dat het krap is. De enige manier is een dagplanning maken voor de 15 dagen Cairns - Brisbane. Kijken wat je per se wil zien en dat invullen. Daintree en Cape Tribulation zijn zeker de moeite waard. Dagje snorkelen? Dagje kabelbaan en stoomtrein Kuranda? Dagje walvissen spotten? Eén of twee dagen Whitsundays, idem Fraser Island. Je zult zien, het gaat hard maar met een goede planning kan het.
En als 4 dagen Sydney betekent dat je naar de Blue Mountains gaat, neem dan ik elk geval een dikke fleece ofzo mee. Maar die heb je in Nieuw Zeeland ook vast wel nodig.
Nog een tip, boek je binnenlandse vluchten vroeg, dan zijn er nog allerhande Saver tarieven.
Oh ja, in welk jaar ga je? Toch niet over ruim een maand al?
Veel plezier bij het plannen.
Willem
Het is allemaal niet heel ruim, maar dat weet je. Ik zou ook een soort voorlopige dagplanning maken. Daar hoef je je niet helemaal aan te houden, maar dan heb je wel een idee. Goed idee om wel tijd uit te trekken voor cape tribulation, prachtige plek en liever daarheen en dan even op een ander stuk flink doorrijden, dan het overslaan. Hou er met rijden rekening me dat je nooit bijnachmering/donker gaat rijden ivm wild op de weg. Een kangoeroe tegen je auto is best groot.
Verder vind ik persoonlijk vier dagen Sydney best lang als je maar zo kort de tijd hebt. Een dag sjouwen (lopen, bussen, veerpont) door de stad, nog een dag (of twee dagen) Blue Mountains en je hebt veel gezien. Maar ja, aan de andere kant kun je er ook met gemak een week doorbrengen;-)
Hoi Francine, bedankt voor je reactie.
Ik weet dat het best veel is maar ben ook niet elk jaar aan die kant van deze aardbol.
En de tijd voor NZ en Sydney ligt ook veel aan de vlieg (aankomst) tijden.
Alleen weet ik niet hoeveel dagen dat ik minimaal nodig heb voor ayers rock en kings canyon.
En of ik de binnenlandse vluchten al het beste hier kan boeken. Wat natuurlijk wel fijn is als de vliegtijden zo blijven. Ivm dagplanning.
Gr. Casper
Via Wereldwijzer app
Hoi Casper,
wat betreft de binnenlandse vluchten betreft, die moet je echt hier al boeken. Kijk nu maar eens bij de diverse maatschappijen en zie wat het verschil is tussen Blue Saver, Flexi en wat er niet allemaal voor verschillende tarieven zijn. Niet dat je nu al kunt boeken, maar via fictieve data kun je het al aardig bekijken.
Ook je bezoek aan Uluru en kings canyon ligt aan de aanvliegtijden en de aanvliegroute. Vlieg je op alice springs of op het vliegveld nabij de rots. Dat acheelt behoorlijk in tijd. Je hebt denk ik, zonder reistijd, minimaal twee dagen nodig om de mooie plekken een beetje te zien.
Binnenlandse vluchten inderdaad zo snel mogelijk en al hier boeken. Scheelt een stuk in kosten.
Dag Casper,
Jouw plannen zijn ongeveer dezelfde als de reis die wij vorig jaar maakten, met uitzondering van de 4 dagen nieuw-Zeeland.
In 30 dagen bezochten wij Sydney (4 dagen, incl. Daguitstap per trein naar blue mountains), red centre (4-daagse kampeersafari via wayoutback, heenvlucht ayers rock, terug Alice springs), 16 dagen per camper van brisbane naar Cairns (bezochten oa fraser island, atherton tablelands, Eungella np, whitsundays) en eindigden tenslotte met nog 4 dagen relax in port Douglas van waaruit we cape tribulation bezochten en zijn gaan duiken in great barrier.
Lag het tempo hoog? Zeer zeker! Had ik iets willen missen? Helemaal niet… Kortom, heb je een weekje (of twee, drie,…) meer voor dit traject dan is dat natuurlijk beter, maar op zich is het wel doenbaar…
Veel plezier met het uitzoeken!
Sandra
Dank je voor je reactie,
Ik moet nog eens goed na gaan denken over welke route we gaan nemen. Misschien red center overslaan, alleen is dat natuurlijk ook prachtig om geweest te zijn.
Maar zoals zo veel mensen hier ook schrijven kun je niet alles zien.
Aangezien de leeftijd van de kids 12/13 moet ik denk ik niet te veel in te korte tijd willen om het maar gezien te hebben.
Zal er nog eens gied over gaan denken.
Gr. Casper
Via Wereldwijzer app