3 weken Australië

Hallo allemaal,

Kunnen jullie helpen met het volgende:

• rondreis max. 21 dagen
  • unieke reis
  • 2 volwassenen en twee kinderen (19 / 20jr)
  • vervoer deels per camper
  • voor de jeugd e.e.a sportiefs en avontuurlijks
  • voor ons natuur en cultuur
  • tussendoor een keer lekker aan het strand liggen

Is het volgende te doen:

Vlucht naar Sydney, 3 nachten - vlucht naar Alice Springs met tour van 4 dagen - vlucht naar Cairns en met camper afdalen naar Brisbane in ca. 11 dagen - Vlucht naar Amsterdam.

Alle tips en suggesties zijn meer dan welkom!

Heel belangrijk is in welke tijd van het jaar je dit wilt doen. Daar staat of valt veel mee. Qua tijd ziet het er prima uit. Zijn de ‘kinderen’ het er mee eens dat je ze kinderen noemt?

Beste Willem,

Begin februari, 1 of 2 februari vertrekken we. Maar mooi dat het er goed uitziet. Nog suggesties / tips m.b.t. de plaatsen?

4 volwassenen zijn we inderdaad ;)!

Sydney is natuurlijk een leuke stad om een paar dagen door te brengen met wellicht een excursie naar de Blue Mountains. Verder de bekende dingen, Opera House, 's avonds een keer kijken op Kings Cross, de monorail, Sydney Tower voor het mooie uitzicht, met de pont vanaf Circular Quay ergens heen, naar Sydney aquarium bijvoorbeeld, de Japanse tuin. Echte cultuurbestemmingen zijn er natuurlijk niet zo veel.
Wat Cairns betreft heb je wel de natste maand uitgezocht, ziehier: Cairns - climate, averages and extreme weather records
Wellicht een paar dagen daar en dan hard afzakken naar de Whitsundays, Fraser Island er is tussen Cairns en Brisbane genoeg te doen. Van het weer laten afhangen of je het rif op gaat en naar Kuranda. Wat zijn de sportieve activiteiten voor de jong-volwassenen. Hoog en snel? Parasailen, met jongeren zeilen op de Whitsundays terwijl jullie een ‘cruise-achtige’ eilandtrip maken?
Er melden zich hier vast nog wel anderen.

Nog even, Sydney heeft natuurlijk wel het Sydney museum, Australian museum, het Powerhouse museum en museum of Contemporary Art. Hier:Time Out | Best Things To Do and Events In Cities Worldwide de Top-10.
En ja, sorry, maar uit dit overzicht Proserpine - climate, averages and extreme weather records blijkt dat ook bij Proserpine, nabij Airlie Beach en de Whitsundays
het ook nog erg nat is. Maar ik neem aan dat vakantie-afspraken zijn gemaakt anders zou (minsten) een maand later een betere optie zijn.

Ik zie het ja! Daar had ik niet op gerekend.

Hoe denken jullie over Perth - Broome? Hier is de periode perfect, en kan ik de afwisseling tussen natuur / cultuur - avontuur / sportief ook goed vinden. Is het te doen met een camper?

Heel goed. Het mooiste stuk van Australië, West Australië. Ongeveer 600 meer kilometers maar ook wat meer stukken waar je wat makkelijker ‘meters maakt’. Mocht er niet voldoende loskomen, ga ik er vanavond wat dieper op in. Goed dat ik even vroeg wanneer het zou gaan gebeuren. Broome is nog wel wat nat, maar op geen stuken na zo erg als aan de andere kant.

Ik stuur je nog even p.b. met een routeplan dat ik voor iemand anders maakte en waar je wellicht wat stukken uit kunt halen